Mercedes-Benz CLA 200 7G-DCT Shooting Brake
2016-02-18 09:45
Mercedes-Benz CLA 200 7G-DCT Shooting Brake © fot. mat. prasowe
Przeczytaj także: Mercedes-Benz GLA 250 4MATIC przykuwa wzrok
Karoseria
CLA Shooting Brake ma naprawdę świetnie proporcje. Wystarczy spojrzeć na jego profil, by dostrzec, że wszystko zostało skrojone na miarę. I wcale mnie nie dziwi, że Panowie ze Stuttgartu nie chcieli nazwać tego auta normalnym kombi. Wyraźnie opadający dach, niezwykle atrakcyjna linia przeszkleń i piękne przetłoczenia tworzą spójną i jakże przyjemną dla oczu całość. Przednia część karoserii zdradza oczywiście pokrewieństwo z A-klasą. Możemy więc liczyć na duży, szeroki grill, a także zadziornie spoglądające reflektory. Tył wydaje się mieć jeszcze więcej charakteru, co jest zasługą świetnie narysowanych lamp i masywnego zderzaka. Warto dodać, że testowany egzemplarz został wzbogacony o pakiet Orange Art Edition, dzięki któremu szary lakier kontrastuje z pomarańczowymi wstawkami - bardzo dobre połączenie.
Wnętrze
We wnętrzu możemy dostrzec kolorystyczną kontynuację. Kokpit został wykonany z dobrych materiałów, bardzo starannie zmontowanych. Jego faktura to ukłon w stronę sportowego stylu. Mamy więc atrakcyjne, okrągłe dysze nawiewu, karbonowe wstawki i aluminiowe uzupełnienia. Konsola centralna jest łatwa w obsłudze i trudno jej zarzucić jakiekolwiek braki w dziedzinie ergonomii. Jeśli chodzi o ekran multimedialny to wygląda całkiem fajnie, ale kto wie, czy nie wyglądałby jeszcze lepiej, gdyby został wkomponowany w deskę. Dźwignia automatu znajduje się przy kierownicy, dlatego na tunelu środkowym znalazło sie miejsce na dwa przydatne schowki. No właśnie, kierownica. Świetnie leży w dłoniach i pozwala na wygodną obsługę komputera oraz muzyki podczas jazdy. Sportowy sznyt to także bardzo fajne tarcze zegarów.
fot. mat. prasowe
Mercedes-Benz CLA 200 7G-DCT Shooting Brake - z boku
Przednie fotele ze zintegrowanymi zagłówkami pasują do sylwetki osób średniego wzrostu. Podróżowałem więc bardzo wygodnie. Zarówno wyprofilowanie, jak i wielkość nie budzą najmniejszych zastrzeżeń. Wiem, że to sprawa drugorzędna, ale cieszy także ich wygląd. Jeśli chodzi o tylną kanapę, to spodziewałem się sporej ciasnoty. Jak się okazało, jest dużo lepiej, niż można było przypuszczać. Owszem, miejsca na głowy nie ma wyjątkowo dużo, ale na długość i szerokość jest naprawdę przyzwoicie. Dwie osoby o podobnej posturze zmieszczą się tu bez żadnych uszczerbków na komforcie. Przydałby się jednak nieco większy kąt pochylenia oparcia.
fot. mat. prasowe
Mercedes-Benz CLA 200 7G-DCT Shooting Brake - wnętrze
Kolejnym miłym zaskoczeniem jest bagażnik. Choć tylna część karoserii została wyraźnie ścięta, wygospodarowano całkiem sporo przestrzeni - nie tylko na weekendowe zakupy. W konfiguracji pięcioosobowej mamy do wykorzystania 495 litrów. Wiem, otwór załadunkowy nie należy do najszerszych (koszt ładnych lamp...), ale i tak jest lepiej niż nieźle. Po złożeniu drugiego rzędu, bagażnik rośnie do 1354 litrów, co daje już spore możliwości.
fot. mat. prasowe
Mercedes-Benz CLA 200 7G-DCT Shooting Brake - fotele
Technologia
Czy rasowy wygląd oznacza dużą moc? Niezupełnie. Pod maską znajdziemy bowiem doładowany silnik benzynowy o pojemności 1,6 litra. Generuje on 156 KM (przy 5300 obr./min.) i 250 Nm (w przedziale 1250-4000 obr./min.), które trafiają na oś przednią za pośrednictwem 7-biegowej przekładni automatycznej. I choć chciałbym mieć pod maską nieco większe stado, nie sposób narzekać na osiągi. CLA 200 Shooting Brake rozmienia pierwszą setkę w 8,2 sekundy i rozpędza się do 225 km/h. A jak wypada w dziedzinach ekonomicznych? Średnie zużycie paliwa w teście (700 km, cykl mieszany) wyniosło 7,7 litra. Myślę, że ostateczny rezultat spalania mógłby wyglądać dużo lepiej, gdyby nie spora masa własna - aż 1460 kg.
fot. mat. prasowe
Mercedes-Benz CLA 200 7G-DCT Shooting Brake - z tyłu
oprac. : Wojciech Krzemiński / NaMasce.pl
Przeczytaj także
-
Mercedes-Benz A 220 4MATIC
-
Mercedes-Benz GLC 220 d 4MATIC
-
Mercedes-Benz C 220 d 4MATIC All-Terrain
-
Mercedes-Benz S 580 e 4MATIC dla idących z duchem czasu
-
Mercedes-Benz CLS 350 ma długą listę zalet
-
Mercedes-Benz C 220 d szyty na miarę
-
Mercedes-Benz CLA 200 Shooting Brake
-
Mercedes-Benz CLA 220 4MATIC. Było dobre, teraz jest lepsze
-
Pełen zalet Mercedes-Benz CLS 350 BlueTEC 4MATIC
Skomentuj artykuł Opcja dostępna dla zalogowanych użytkowników - ZALOGUJ SIĘ / ZAREJESTRUJ SIĘ
Komentarze (0)