eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plMotoTesty aut › Hyundai i30 1.6 CRDi DCT Comfort. Po prostu dobry kompakt

Hyundai i30 1.6 CRDi DCT Comfort. Po prostu dobry kompakt

2016-02-25 00:50

Przeczytaj także: Hyundai i30 coupe nie do końca sportowy


Wrażenia z jazdy


Jazda i30 to swego rodzaju odpoczynek. Auto nie zachęca do dynamicznego prowadzenia czy wyścigów spod świateł. I całe szczęście, bo nie do tego zostało stworzone. Układ kierowniczy jest bardzo "lekki" i mógłby charakteryzować się nieco większą precyzją, ale przeciętny kierowca może to dostrzec tylko podczas nagłych zmian toru jazdy. Ma to jednak pozytywne odbicie podczas manewrowania, co doceni szczególnie płeć piękna.

fot. mat. prasowe

Hyundai i30 1.6 CRDi DCT Comfort - z przodu

Przedni zderzak przeprojektowano.


Zespół napędowy to jeden z najmocniejszych punktów Hyundaia. Silnik ma dobrą kulturę pracy i świetnie współpracuje z przekładnią, która działa płynnie i bez najmniejszych szarpnięć. Fajnie, że ma siedem przełożeń, bo to niweluje obroty podczas jazdy autostradą. Reakcja na wciśnięcie pedału gazu jest wystarczająco szybka. Co ważne, i30 nie traci wigoru nawet podczas przyspieszania przy wyższych prędkościach. Pozwolę sobie na stwierdzenie, że mocy jest wręcz w sam raz.

fot. mat. prasowe

Hyundai i30 1.6 CRDi DCT Comfort - tył

Kompakt Hyundaia w odmianie 5-drzwiowej dysponuje bagażnikiem o wystarczającej pojemności.


Dynamika jest jednak równie ważna, co komfort. I w tej dziedzinie również trudno mieć większe zastrzeżenia. Zawieszenie dobrze tłumi wszelkiego rodzaju nierówności i nie jest przy tym specjalnie hałaśliwe. Docenić to można zarówno w pierwszym, jak i drugim rzędzie siedzeń. Wygoda jazdy idzie w parze z całkiem niezłą poręcznością w mieście. Auto jest zwrotne, dlatego parkowanie nie wywołuje nawet najmniejszych problemów.

fot. mat. prasowe

Hyundai i30 1.6 CRDi DCT Comfort - przód

Jazda i30 to swego rodzaju odpoczynek. Auto nie zachęca do dynamicznego prowadzenia czy wyścigów spod świateł.


Okiem przedsiębiorcy


Za podstawowego, 5-drzwiowego Hyundaia i30 trzeba zapłacić 54 400 zł. Wtedy pod maską mamy 100-konnego benzyniaka, a we wnętrzu - skromne wyposażenie. Testowany egzemplarz pochodzi z drugiego końca cennika, choć warto zaznaczyć, że nie jest to topowa wersja. Chętni na tak skonfigurowanego i30 muszą wyłożyć na stół co najmniej 82 400 zł.

Dla klientów indywidualnych koreańska marka przygotowała dwa popularne warianty kredytowe: 3x33 (wpłata początkowa 33,4% wartości pojazdu, oprocentowanie 0%, umowa na okres 24 miesięcy, druga wpłata po 12, a trzecia po 24 miesiącach) oraz 50/50 (wpłata początkowa 50% wartości pojazdu, oprocentowanie 0%, umowa na okres 12 miesięcy, reszta kredytu spłacona w 12-tym miesiącu umowy). Dla przedsiębiorców przygotowano natomiast leasingi finansowy (od 12 do 60 miesięcy) i operacyjny (od 24 do 60 miesięcy). W obu przypadkach wpłata początkowa jest od 0%. Warto dodać, że istnieje możliwość wzięcia w leasing aut używanych, jednakże okres umowy i wiek pojazdu nie mogą łącznie przekroczyć 11 lat.

Podsumowanie


Hyundai i30 1.6 CRDi DCT Comfort to dobry kompakt. Po prostu. Jest bardzo przyzwoitą ofertą dla polskiego klienta, który szuka normalnego, nieźle wyposażonego, atrakcyjnego, oszczędnego i wygodnego auta na co dzień. Nie wyróżnia się niczym niezwykłym, ale podczas normalnej eksploatacji nie ma też wyraźnie słabych stron. Jego popularność na naszym rynku jest zatem w pełni zrozumiała.

poprzednia  

1 2

oprac. : Wojciech Krzemiński / NaMasce.pl NaMasce.pl

Skomentuj artykuł Opcja dostępna dla zalogowanych użytkowników - ZALOGUJ SIĘ / ZAREJESTRUJ SIĘ

Komentarze (0)

DODAJ SWÓJ KOMENTARZ

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.

Wzory dokumentów

Bezpłatne wzory dokumentów i formularzy.
Wyszukaj i pobierz za darmo: