eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plMotoTesty aut › Suzuki Swift 1.2 – miejski konserwatysta

Suzuki Swift 1.2 – miejski konserwatysta

2016-03-01 00:20

Przeczytaj także: Suzuki Jimny 1.3 VVT Elegance


Mówiąc we wstępie o damie lubiącej bardziej tradycyjne rozwiązanie chodziło mi również o sercu Swifta. Mianowicie jest to wolnossące VVT bez żadnej turbosprężarki pożerające bezołowiową benzynę i generujące 94 KM z 1,2 litra pojemności motoru. Ta jednostka w zupełności wystarczy na miejskie otoczenie, a nawet poza blokowiskami poradzi sobie w trasie. Oczywiście nie będą to oszałamiające doznania (typu tych sportowych), aczkolwiek Swift z takim silnikiem to niezły wybór. Poza nim do dyspozycji Suzuki oferuje nam w sprzedazy jeszcze tylko jeden silnik – mocniejszą benzynę z 136 KM.

fot. mat. prasowe

Suzuki Swift 1.2 - deska rozdzielcza

Wszystko jest proste w obsłudze i nawet osoba wsiadająca za kółko po raz pierwszy nie będzie miała problemu odczytać dane z komputera pokładowego, wykorzystać tempomat lub zmienić temperaturę w manualnej klimatyzacji.


Ciekawi osiągów tego Swifta? 118 NM maksymalnego momentu obrotowego powoduje, że auto rozpędza się do setki w 12,3 sekundy. Najszybszą prędkość jaką można tym autem uzyskać to 165 km/h. Teoretycznie brzmi to bardzo słabo, ale w takim aucie takie parametry można wybaczyć.

Oczywiście przy autostradowych prędkościach w Swifcie jest głośno i brakuje mocy. Zwłaszcza, że silnik sprzężono z pięciobiegowym manualem, który właśnie wydaje się być za krótki. Brakuje po prostu szóstego biegu, który obniżyłby obroty silnika i sprawił jazdę bardziej przyjemną oraz elastyczną zarazem. Mógłby również obniżyć i tak niskie spalanie, ponieważ Swift średnio potrzebuje około 6-litrów benzyny. To naprawdę świetny wynik, a przy ekonomicznej jeździe można jeszcze zaoszczędzić około litra paliwa.

Tak jak już jednak pisałem, miejskie przeznaczenie auta czuć w jego prowadzeniu. Swift najlepiej odnajduje się w gąszczu i sieci ulic, ponieważ mały promień skrętu oraz wymiary auta pozwalają mu nieźle manewrować w zurbanizowanym otoczeniu. Niestraszne są mu więc ciasne parkingi, a także miejskie dziury, ponieważ auto zestrojone jest bardzo miękko. Razem z lekko działającym układem kierowniczym Suzuki Swift będzie dobrym kompanem wszystkich kobiet - jego prowadzenie to naprawdę łatwizna (panie – znów bez urazy!).

Okiem przedsiębiorcy


By cieszyć się posiadaniem Suzuki Swifta z takim motorem i nadwoziem 5-drzwiowym trzeba przygotować w salonie minimalnie około 40 tysięcy złotych (wyprzedaż rocznika 2015). Z dodatkami auto kosztuje ledwie ponad 50 tysięcy złotych. Na szczęście japoński producent zawsze potrafi zaskoczyć nas sporym rabatem, więc możliwe, że Swifta dostaniecie nawet taniej.

Podsumowując, Swift może być naprawdę rozsądną propozycją jako auto dla samotnika lub drugi samochód w rodzinie. Bezawaryjna konstrukcja ze sporym wyposażeniem dodatkowym oraz niezłą cena z łatwością przewyższa ewentualne braki wizualne. Chyba, że ktoś auto kupuje zdecydowanie ze względu na swój gust…

poprzednia  

1 2

oprac. : Konrad Stopa / Auto-strefa.pl Auto-strefa.pl

Więcej na ten temat: Suzuki Swift, Suzuki, testy samochodów, testy aut

Skomentuj artykuł Opcja dostępna dla zalogowanych użytkowników - ZALOGUJ SIĘ / ZAREJESTRUJ SIĘ

Komentarze (0)

DODAJ SWÓJ KOMENTARZ

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.

Wzory dokumentów

Bezpłatne wzory dokumentów i formularzy.
Wyszukaj i pobierz za darmo: