eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plMotoTesty aut › Mazda 2 1.5 SKYACTIV-G 115 KM przyciąga spojrzenia

Mazda 2 1.5 SKYACTIV-G 115 KM przyciąga spojrzenia

2016-03-03 00:40

Mazda 2 1.5 SKYACTIV-G 115 KM przyciąga spojrzenia

Mazda 2 1.5 SKYACTIV-G 115 KM © fot. mat. prasowe

PRZEJDŹ DO GALERII ZDJĘĆ (26)

Szukając małego samochodu klasy B bardzo często jesteśmy skazani na pewne kompromisy. Jeśli chcemy mocniejszej jednostki napędowej to dodatkowo będziemy zmuszeni wybrać silnik o małej pojemności z dołożonym turbo. Mazda postanowiła jednak, że ich przedstawiciel wniesie do tej klasy sporo rozsądku i lekką nutkę premium.

Przeczytaj także: Mazda 6 Sport Kombi 2.2 SKY-D 6AT 4x4 SkyPASSION

Każdy producent bardzo ochoczo angażuje się w downsizing silników prezentując coraz to nowsze jednostki napędowe wyciskając całkiem pokaźne pokłady mocy ze śmiesznych pojemności. Z szeregu wyłamuje się tylko Mazda, która opiera się tej modzie i robi wszystko zupełnie inaczej. Dotyczy to także ich najmniejszego modelu w gamie, czyli „dwójki”. Stylistycznie model ten czerpie garściami z nurtu stylistycznego KODO. Pierwsze skrzypce gra tutaj przede wszystkim lekko zadziorny przód samochodu z bardzo odważnie narysowaną atrapą, której chromowane zakończenia ciągną się aż do samych świateł. Jest to zdecydowanie mój ulubiony detal w tym samochodzie. Trochę więcej polotu zabrakło z tyłu, jednak całość jest bardzo spójna i stylistom udało zachować się idealne proporcje. Dokładając do tego chyba najlepszy kolor w palecie Soul Red, możemy liczyć na wiele ciekawskich spojrzeń na ulicy nie tylko ze strony płci pięknej.

Po otworzeniu drzwi do kabiny nasz entuzjazm nie zostaje ostudzony. Wnętrze Mazdy 2 to kolejny designerski majstersztyk, który zdaje się zaprzeczać powszechnie powielanym schematom przez japońskich producentów. Pierwsze co rzuci nam się w oczy po zajęciu miejsca za kierownicą to brak symetrii. Wszystko jest tutaj rozlokowane nieco inaczej niż w typowym aucie klasy B, jednak ergonomia stoi na bardzo wysokim poziomie. Nareszcie oddano nam normalne przyciski odpowiedzialne za podgrzewanie foteli w zamian za archaiczne przełączniki przywodzące na myśl te, które można znaleźć przy lampkach nocnych. Na szczycie deski rozdzielczej wylądował ekran systemu multimedialnego, który jest identyczny jak w innych modelach tej marki. Samo jego menu opierające się na kilku pierścieniach podświetlanych na czerwono idealnie pasuje charakterem do całego wnętrza. Niestety, aby perfekcyjnie poznać oraz opanować wszystkie jego funkcje będziemy musieli posiedzieć przy nim chwilę i „przeklikać” się przez wszystkie dostępne opcje.

fot. mat. prasowe

Mazda 2 1.5 SKYACTIV-G 115 KM - z przodu

Pierwsze skrzypce gra tutaj przede wszystkim lekko zadziorny przód samochodu z bardzo odważnie narysowaną atrapą, której chromowane zakończenia ciągną się aż do samych świateł.


Poza samym dotykaniem ekranu, Mazda dodała nam małe pokrętło z kilkoma przyciskami dookoła niego, jednak umieszczono je nieco za głęboko na tunelu środkowym. Dużą zaletą jest wyciągnięcie regulacji głośności na osobne pokrętło przez co obsługa multimediów podczas jazdy jest wygodniejsza. Za wygodną i dobre wyprofilowaną kierownicą znalazło się miejsce dla analogowo – cyfrowych zegarów, w których dominuje sporych rozmiarów obrotomierz z wpisanym w niego cyfrowym prędkościomierzem. Po prawej stronie znalazło się miejsce dla komputera pokładowego.

fot. mat. prasowe

Mazda 2 1.5 SKYACTIV-G 115 KM - z przodu i boku

Pomimo dynamicznego charakteru, naturalnym środowiskiem „dwójki” będzie miasto.


Oprócz designu, wnętrze Mazdy rozpieszcza nas także swoim wykonaniem oraz wyposażeniem. Świetnie wyglądająca i miła w dotyku półskórzana tapicerka Off White znalazła się nie tylko na fotelach ale także na górze oraz bokach deski rozdzielczej, a także na boczkach drzwiowych. Reszta materiałów jest bardzo przyjemna w dotyku, a całość złożona idealnie. Pod tym względem „dwójka” spokojnie może być postawiona obok Mini lub Audi A1.

fot. mat. prasowe

Mazda 2 1.5 SKYACTIV-G 115 KM - przód

Najtańszą „dwójkę” z 75-konnym silnikiem kupimy za 53 400 zł w wersji wyposażenia SkyGo.


Jeśli chodzi o wyposażenie to poza standardowymi elementami takimi jak Bluetooth, nawigacja czy automatyczna klimatyzacja Mazda dokłada wyświetlacz Head-Up, system monitorowania martwego pola, system monitorowania ruchu poprzecznego podczas cofania, system automatycznego przełączania świateł drogowych na mijania, asystent pasa ruchu oraz dostęp bezkluczykowy. Wszystko to zostało spakowane w jeden pakiet za jedyne 3 000zł. To czego mi osobiście brakowało to kamery cofania, która ułatwiłaby znacznie manewrowanie samochodem na zatłoczonych parkingach.

fot. mat. prasowe

Mazda 2 1.5 SKYACTIV-G 115 KM - z boku

Całość jest bardzo spójna i stylistom udało zachować się idealne proporcje.


Szkoda, że wnętrze nie rozpieszcza już tak bardzo ilością miejsca. Dla kierowcy i pasażera siedzącego z przodu przewidziano wystarczającą przestrzeń, choć ktoś gdzieś przeoczył regulację fotela pasażera na wysokość. Na tylnej kanapie jest już dosyć klaustrofobicznie, gdzie osoby powyżej 180cm wzrostu będą miały problem ze zmieszczeniem swojej głowy i kolan. Także bagażnik nie bryluje na tle klasowych konkurentów. Jego pojemność to 280 litrów (niedawno testowana Honda Jazz mimo długości mniejszej o 65 milimetrów ma bagażnik większy o 74 litry). Przyczepić można się także do trochę pobłażliwego podejścia w sprawie schowków. Jest ich po prostu mało, a te które oddano w ręce podróżujących są mało ergonomiczne.

fot. mat. prasowe

Mazda 2 1.5 SKYACTIV-G 115 KM - z tyłu i boku

Trochę więcej polotu zabrakło z tyłu.

Przeczytaj także: Mazda 3 2.0 SKYACTIV-G Kanjo Mazda 3 2.0 SKYACTIV-G Kanjo

 

1 2

następna

oprac. : Jakub Głąb / Motoryzacyjnie Pod Prąd Motoryzacyjnie Pod Prąd

Więcej na ten temat: Mazda 2, Mazda, testy samochodów, testy aut

Skomentuj artykuł Opcja dostępna dla zalogowanych użytkowników - ZALOGUJ SIĘ / ZAREJESTRUJ SIĘ

Komentarze (0)

DODAJ SWÓJ KOMENTARZ

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.

Wzory dokumentów

Bezpłatne wzory dokumentów i formularzy.
Wyszukaj i pobierz za darmo: