eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plMotoTesty aut › Citroen C4 Grand Picasso - inaczej niż wszyscy

Citroen C4 Grand Picasso - inaczej niż wszyscy

2016-03-04 00:36

Przeczytaj także: Citroen C4 Grand Picasso - przyszłość już dziś


Skoro auto jest ładne i duże to czy do tego jeszcze dobrze jeździ? Oto dba dwulitrowa, oszczędna jednostka BlueHDI o mocy 150 KM. Maksymalny moment obrotowy tego silnika to 370 NM przy 2000 RPM, więc trochę wysoko. Jak to się ma do osiągów? Autem maksymalnie można podróżować z prędkością 207 km/h a setkę osiągnie w 11.5 sekundy. Jak dla mnie wystarczające osiągi dla tego typu auta.

fot. mat. prasowe

Citroen C4 Grand Picasso - fotele

Skórzana tapicerka oraz same fotele zapewniają wysoki komfort i naprawdę nieźle komponują się z naszym ciałem podczas długich podróży.


Ciekawostką jest fakt, że te parametry mogłyby być lepsze, gdyby w aucie pojawiła się skrzynia manualna. Testowany egzemplarz jednak wyposażony był w automat z sześcioma przełożeniami. W parze z silnikiem to 1635 kg porusza się dosyć dynamiczne, ale co ważniejsze oszczędnie. Według producenta wyniki około 4,5 litra ON są na porządku dziennym. Według mojego testu do średniego spalania dołożyłbym 2 litry i wówczas autem można podróżować w miarę normalnie.

fot. mat. prasowe

Citroen C4 Grand Picasso - wnętrze

Materiały wykonane do produkcji tego ciekawego wnętrza są dobrej jakości, a ich spasowanie również ma się dobrze.


Jako, że Citroen C4 Grand Picasso to taki przeniesiony z domu salon na kółkach jest on bardzo komfortowy, nieźle wyciszony i przyjemny w prowadzeniu. Jazda autem nie przysparza problemów, a lekki układ kierowniczy oraz miękkie zawieszenie ukołysze dzieci do snu. Jedyne na co trzeba uważać, to szybkie łuki, ponieważ taka sylwetka powoduje zauważalne przechyły boczne. Gabaryty auta mogą również przeszkadzać w mieście, ale zawsze z pomocą służą kamery i czujniki cofania.

fot. mat. prasowe

Citroen C4 Grand Picasso - wyświetlacz

Na pierwszy rzut oka zainteresuje nas centralnie umieszczony 12-calowy wyświetlacz na środku deski centralnej, a nie nad kierownicą, który służy jako zegary i komputer pokładowy.


Okiem przedsiębiorcy


By mieć Grand C4 Picasso wystarczy wydać już 67 tys. złotych, by był to tak skonfigurowany egzemplarz trzeba dołożyć cenę C1. A gdyby dodać do tego wszystkie bajery testowanej sztuki C4 Grand Picasso będzie kosztować okolice 130 tys. złotych. Dużo, mało? Jak na tak kosmiczny, przestronny i nieźle wyposażone auto chyba dobra kwota, zwłaszcza, że czasem więcej kosztują przedstawiciele Segmentu D.

Dlatego też podoba mi się wizja i strategia Citroena na temat vanów. W czasie gdy producenci ich zadania spychają do segmentu SUVów, zamiast udoskonalać tradycyjne rodzinne auta, Francuzi dopieszczają je w awangardowy i oryginalny sposób. Tak trzymać!

poprzednia  

1 2

oprac. : Konrad Stopa / Auto-strefa.pl Auto-strefa.pl

Skomentuj artykuł Opcja dostępna dla zalogowanych użytkowników - ZALOGUJ SIĘ / ZAREJESTRUJ SIĘ

Komentarze (0)

DODAJ SWÓJ KOMENTARZ

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.

Wzory dokumentów

Bezpłatne wzory dokumentów i formularzy.
Wyszukaj i pobierz za darmo: