eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plMotoAktualności motoryzacyjne › Oto nowa Toyota C-HR

Oto nowa Toyota C-HR

2016-03-03 10:53

Oto nowa Toyota C-HR

Nowa Toyota C-HR - reflektor przedni © fot. mat. prasowe

PRZEJDŹ DO GALERII ZDJĘĆ (4)

Podczas Salonu Samochodowego w Genewie zaprezentowana została nowa Toyota C-HR. Najnowszy crossover w ofercie marki charakteryzuje się wyrazistą stylistyką oraz rozwiązaniami zapewniającymi płynną jazdę i bezpieczeństwo na drodze.

Przeczytaj także: Jaguar F-PACE w nowej odsłonie

Produkcyjny model Toyota C-HR pozostaje wierny głównym cechom samochodów koncepcyjnych marki. Sylwetka coupé podkreślająca kontrast między smukłą kabiną i masywną dolną częścią nadwozia wytycza nowy kierunek wśród crossoverów średniej wielkości.

Zgodnie z wizją głównego inżyniera Hiroyukiego Koby, opartą na hasłach „reakcja, liniowość i spójność”, jako wzorzec dla dynamiki jazdy C-HR przyjęto precyzję i możliwości kontroli typowe dla nowoczesnych kompaktowych hatchbacków. Aby osiągnąć cel, dokładnie dopracowano najnowszą platformę Toyoty TNGA i zadbano o niskie położenie środka ciężkości. Twórcy auta chcieli, aby model C-HR był w stanie maksymalnie sprawnie pokonywać zakręty dzięki znakomitej sztywności nadwozia i płynności kierowania.

Design w stylu coupé


Twórcy Toyoty C-HR postawili na wyrazistą stylistykę. Auto w wersji produkcyjnej pozostaje niezwykle wierne przedprodukcyjnemu modelowi C-HR Concept, który Toyota pokazała w październiku 2015 roku na targach we Frankfurcie i który został bardzo dobrze oceniony.

Nadwozie nawiązujące stylistyką do szlifowanego diamentu oraz wyraźnie zarysowane nadkola podkreślają jego mocną, dynamiczną sylwetkę. Urozmaicona struktura C-HR łączy masywną dolną część nadwozia i większy prześwit z kompaktową, smukłą kabiną typu coupé.

Przód samochodu w nowy, oryginalny sposób rozwija koncepcje stylistyczne Under Priority i Keen Look. Reflektory są wyposażone w technologię Full LED ze światłowodami i kierunkowskazami sekwencyjnymi, co nadaje C-HR unikatowy charakter. Poniżej znajduje się rozbudowany w trzech wymiarach zderzak zintegrowany z błotnikami oraz trapezoidalny dolny wlot powietrza. Oba elementy podkreślają masywność i stabilność C-HR.

Przesunięcie czarnych listew progowych w kierunku przedniego i tylnego koła oraz oś boczna, która przebiega od przodu do tyłu, podkreślają dynamiczną, „uniesioną” sylwetkę auta. Kolejnymi elementami nawiązującej do coupé stylistyki modelu C-HR są ukryte klamki w tylnych drzwiach, które zintegrowano ze słupkiem C, oraz wyraziście opływowa linia dachu, przechodząca z tyłu w duży strukturalny spoiler.

W części tylnej ze smukłą kabiną zintegrowana jest klapa pojemnego bagażnika. Kabina kontrastuje tym samym z wyraźnie rozszerzającymi się błotnikami, nadającymi nowemu crossoverowi solidny i niezwykle mocny wygląd. Na tle smukłego profilu auta wyróżniają się reflektory tylne, które również mogą zostać wyposażone w technologię LED, aby zarówno tył, jak i przód C-HR cechował się podobną ekspresyjnością.

fot. mat. prasowe

Toyota C-HR - przód

Nadwozie nawiązuje stylistyką do szlifowanego diamentu


Układy napędowe


Toyota C-HR będzie oferowana z gamą silników zapewniających płynne zachowanie auta na drodze. Odzwierciedla to w pełni wersja hybrydowa, jej nieodłączne cechy gwarantują bowiem płynną jazdę bez wibracji. Model C-HR dysponuje hybrydowym układem napędowym najnowszej generacji, dzięki któremu emisja CO2 nie przekracza 90 g/km.

Hybrydowy układ napędowy, który C-HR dzieli z nowym Priusem, zapewnia moc 122 KM. Jest przy tym efektywniejszy i lżejszy, oferuje też większą wydajność niż jego poprzednik w Priusie 3. generacji. Sprawność cieplna silnika benzynowego została podniesiona do 40% — to rekordowo wysoka wydajność dla jednostki benzynowej. Zadbano też o zmniejszenie wagi i wymiarów innych komponentów systemu hybrydowego, a także o ich optymalne rozmieszczenie, co dodatkowo przyczyniło się do obniżenia środka ciężkości samochodu.

Toyota C-HR jest też dostępna z nowym silnikiem 1.2 Turbo o mocy 116 KM (85 kW), który zadebiutował w modelu Auris. Klienci będą mieli do wyboru 6-biegową ręczną skrzynię biegów lub bezstopniową skrzynię CVT, zaprojektowaną pod kątem szybkości reagowania, z myślą o oczekiwaniach Europejczyków zaznajomionych z ręcznymi i automatycznymi skrzyniami biegów. Skrzynia biegów CVT jest do nabycia w wersjach z napędem na przednią oś lub na 4 koła.

Na niektórych rynkach będzie również dostępny model z silnikiem 2-litrowym, który będzie oferowany wyłącznie ze skrzynią biegów CVT.

fot. mat. prasowe

Toyota C-HR - widok z góry

Model C-HR posiada hybrydowy układ napędowy najnowszej generacji, dzięki któremu emisja CO2 nie przekracza 90 g/km

 

1 2

następna

oprac. : Agata Fąs / eGospodarka.pl eGospodarka.pl

Skomentuj artykuł Opcja dostępna dla zalogowanych użytkowników - ZALOGUJ SIĘ / ZAREJESTRUJ SIĘ

Komentarze (0)

DODAJ SWÓJ KOMENTARZ

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.

Wzory dokumentów

Bezpłatne wzory dokumentów i formularzy.
Wyszukaj i pobierz za darmo: