Opel Mokka 1.6 CDTI 4x4 Cosmo nie należy do olbrzymów
2016-03-09 09:48
Przeczytaj także: Smakowity Opel Mokka 1.7 CDTI 4x4 Cosmo
Wrażenia z jazdy
Jeżdżąc Mokką przeżyłem prawdziwy szok. Opel nigdy nie robił aut „miękkich”. Nawet Insignia nie jest kanapą na kołach. Bałem się, że SUV z Russelsheim będzie komfortowy niczym wóz drabiniasty i…. Kajam się. Mokką jeździło mi się co najmniej wygodnie! Zawieszenie jest wprawdzie sprężyste, ale na pewno nie twarde. Dzięki niemu, bądź co bądź, nieco wyższe auto doskonale trzymało tor jazdy - nawet w ostrzejszych zakrętach, dlatego prowadzeniu Mokki też nie mam nic do zarzucenia. Tłumienie nierówności odbywa się w sposób nieczęsto spotykany w SUV-ach.
fot. mat. prasowe
Opel Mokka 1.6 CDTI 4x4 Cosmo - z przodu
Nowy silnik okazał się strzałem w dziesiątkę. Ten stary o pojemności 1,7 litra był już motoryzacyjnym zabytkiem. Owszem, sprawdzał się, ale… 1.6 CDTI dostępny od ubiegłego roku jest nie tylko mocniejszy, ale i bardziej ekonomiczny. Testowa Mokka według założeń producenta powinna konsumować 4 litry ON w trasie, 4,8 w ruchu miejskim i 4,3 średnio. W realnym świecie wyniki było bardzo zbliżone: 4,5 w trasie, około 5,5 w mieście i 5 litrów średnio. W sumie, lepiej niż nieźle. I pod tym względem SUV Opla pozostawia w pobitym polu kilku ważnych konkurentów.
fot. mat. prasowe
Opel Mokka 1.6 CDTI 4x4 Cosmo - z boku
Okiem przedsiębiorcy
Posiadanie modnego auta niestety kosztuje. Ceny Mokki zaczynają się w okolicach 70 tys. zł, a kończą na około 101 tysiącach. Oczywiście bez opcji. Egzemplarz testowy ze 136-konnym dieslem pod maską, napędem 4×4 i bardzo bogatym wyposażeniem (Cosmo z wieloma dodatkami) to wydatek 119 000 zł. Dużo? Owszem. Można jednak wybrać słabszą wersję wyposażeniową (Enjoy) za około 95 tys. zł.
fot. mat. prasowe
Opel Mokka 1.6 CDTI 4x4 Cosmo - przód
Opel ma w swojej ofercie pokaźny wachlarz finansowy. Dla przedsiębiorców przygotowano leasing do 84 miesięcy z opłatą wstępną od 1 do 50%. Warto przy tym zaznaczyć, że raty mogą być równe, degresywne oraz sezonowe. Oferta finansowa obejmuje również kredyt. Każdy przypadek rozpatrywany jest indywidualnie, dlatego zainteresowanych odsyłamy do salonów sprzedaży.
fot. mat. prasowe
Opel Mokka 1.6 CDTI 4x4 Cosmo - tył
Podsumowanie
Mokka jest fajna. I już. To jeden z najbardziej udanych SUV-ów w swojej klasie. Pomimo swoich lat, nie wygląda archaicznie, dobrze jeździ i gwarantuje spory komfort. Minusy? Zdecydowanie za mały bagażnik. Wkrótce w salonach pojawi się wersja po bardzo głębokim liftingu. I to będzie jedyna w swoim rodzaju okazja, żeby kupić taniej jej udaną poprzedniczkę…
1 2
oprac. : Artur Balwisz / NaMasce.pl
Przeczytaj także
-
Opel Mokka 1.4 Turbo 140 KM 4x4
-
Opel Grandland 1.5 Diesel nie rozczaruje
-
Opel Grandland GSe ma kilka mocnych argumentów
-
Opel Mokka 1.2 Turbo A8 - modny i dynamiczny
-
Opel Mokka 1.2 Turbo A8 GS Line - zaskakująco dorosłe auto
-
Opel Grandland X Ultimate 2.0 CDTi - nowoczesny konserwatyzm
-
Opel Grandland X 1.5 Turbo D AT8 Elite
-
Opel Crossland X 1.2 Turbo - miejski crossfit
-
Opel Grandland X 1.2 Turbo AT Ultimate
Skomentuj artykuł Opcja dostępna dla zalogowanych użytkowników - ZALOGUJ SIĘ / ZAREJESTRUJ SIĘ
Komentarze (0)