eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plMotoTesty aut › Opel Mokka 1.6 CDTI 4x4 Cosmo nie należy do olbrzymów

Opel Mokka 1.6 CDTI 4x4 Cosmo nie należy do olbrzymów

2016-03-09 09:48

Przeczytaj także: Smakowity Opel Mokka 1.7 CDTI 4x4 Cosmo


Wrażenia z jazdy


Jeżdżąc Mokką przeżyłem prawdziwy szok. Opel nigdy nie robił aut „miękkich”. Nawet Insignia nie jest kanapą na kołach. Bałem się, że SUV z Russelsheim będzie komfortowy niczym wóz drabiniasty i…. Kajam się. Mokką jeździło mi się co najmniej wygodnie! Zawieszenie jest wprawdzie sprężyste, ale na pewno nie twarde. Dzięki niemu, bądź co bądź, nieco wyższe auto doskonale trzymało tor jazdy - nawet w ostrzejszych zakrętach, dlatego prowadzeniu Mokki też nie mam nic do zarzucenia. Tłumienie nierówności odbywa się w sposób nieczęsto spotykany w SUV-ach.

fot. mat. prasowe

Opel Mokka 1.6 CDTI 4x4 Cosmo - z przodu

Płyta chroniąca chłodnice i elementy podwozia wychodzą lekko na przedni, masywny zderzak. Grill sprawia wrażenie, że żaden kamień mu niestraszny.


Nowy silnik okazał się strzałem w dziesiątkę. Ten stary o pojemności 1,7 litra był już motoryzacyjnym zabytkiem. Owszem, sprawdzał się, ale… 1.6 CDTI dostępny od ubiegłego roku jest nie tylko mocniejszy, ale i bardziej ekonomiczny. Testowa Mokka według założeń producenta powinna konsumować 4 litry ON w trasie, 4,8 w ruchu miejskim i 4,3 średnio. W realnym świecie wyniki było bardzo zbliżone: 4,5 w trasie, około 5,5 w mieście i 5 litrów średnio. W sumie, lepiej niż nieźle. I pod tym względem SUV Opla pozostawia w pobitym polu kilku ważnych konkurentów.

fot. mat. prasowe

Opel Mokka 1.6 CDTI 4x4 Cosmo - z boku

Mokka nie należy do olbrzymów. Finezyjna zewnątrz i kompaktowa we wnętrzu mieści bezstresowo 4 pasażerów i ich bagaż.


Okiem przedsiębiorcy


Posiadanie modnego auta niestety kosztuje. Ceny Mokki zaczynają się w okolicach 70 tys. zł, a kończą na około 101 tysiącach. Oczywiście bez opcji. Egzemplarz testowy ze 136-konnym dieslem pod maską, napędem 4×4 i bardzo bogatym wyposażeniem (Cosmo z wieloma dodatkami) to wydatek 119 000 zł. Dużo? Owszem. Można jednak wybrać słabszą wersję wyposażeniową (Enjoy) za około 95 tys. zł.

fot. mat. prasowe

Opel Mokka 1.6 CDTI 4x4 Cosmo - przód

Designerzy GM zdecydowali się też na zamontowanie w Mokce dużych, jakby „hatchbackowych” reflektorów.


Opel ma w swojej ofercie pokaźny wachlarz finansowy. Dla przedsiębiorców przygotowano leasing do 84 miesięcy z opłatą wstępną od 1 do 50%. Warto przy tym zaznaczyć, że raty mogą być równe, degresywne oraz sezonowe. Oferta finansowa obejmuje również kredyt. Każdy przypadek rozpatrywany jest indywidualnie, dlatego zainteresowanych odsyłamy do salonów sprzedaży.

fot. mat. prasowe

Opel Mokka 1.6 CDTI 4x4 Cosmo - tył

Z tyłu wysoko umieszczone lampy i fajka wydechu z chromowana końcówką.


Podsumowanie


Mokka jest fajna. I już. To jeden z najbardziej udanych SUV-ów w swojej klasie. Pomimo swoich lat, nie wygląda archaicznie, dobrze jeździ i gwarantuje spory komfort. Minusy? Zdecydowanie za mały bagażnik. Wkrótce w salonach pojawi się wersja po bardzo głębokim liftingu. I to będzie jedyna w swoim rodzaju okazja, żeby kupić taniej jej udaną poprzedniczkę…
Przeczytaj także: Opel Mokka 1,7 CDTI 4x4 Opel Mokka 1,7 CDTI 4x4

poprzednia  

1 2

oprac. : Artur Balwisz / NaMasce.pl NaMasce.pl

Więcej na ten temat: Opel Mokka, Opel, testy aut, testy samochodów, suv

Skomentuj artykuł Opcja dostępna dla zalogowanych użytkowników - ZALOGUJ SIĘ / ZAREJESTRUJ SIĘ

Komentarze (0)

DODAJ SWÓJ KOMENTARZ

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.

Wzory dokumentów

Bezpłatne wzory dokumentów i formularzy.
Wyszukaj i pobierz za darmo: