Toyota Yaris 1.33 Prestige - kobiecy ulubieniec
2016-03-25 14:32
Toyota Yaris 1.33 Prestige © fot. mat. prasowe
Przeczytaj także: Toyota Yaris 1.33 Dynamic nie tylko dla kobiety
Komunikaty prasowe mówią aż o 1000 części, które zostały wymienione, a co za tym idzie poprawione i ulepszone. Oczywiście nie chodzi jedynie o wygląd, chociaż ten zmienił się najbardziej i od niego zacznę ten dzisiejszy test.Długość auta to niecałe 4-metry ukryte w spójnym nadwoziu z krótkim tyłem. W tym aucie skrzętnie umieszczono 5 drzwi oraz rozstaw osi o długości 2,5 metra. Mimo to samochód z profilu nie wygląda źle, zwłaszcza, że testowy model pojawił się na 15-calowych aluminiowych felgach w grafitowym metallicu. Dzięki temu auto wyglądało elegancko i na pewno nie tanio, jak to z niektórymi miejskimi samochodami bywa.
Charakterystyczny grill w kształcie litery X upodobnił Yarisa do reszty gamy modelowej Toyoty, a z czarnymi plastikami nieźle kontrastuje się z lakierem auta. Lekkiego animuszu dodają również reflektory z paskiem LEDów do jazdy dziennej oraz kilka chromowanych listew zarówno z przodu, jak i z tyłu auta. Taka konfiguracja na pewno spodoba się płci pięknej, aczkolwiek i jej partner nie będzie wstydził się siedząc za kierownicą.
fot. mat. prasowe
Toyota Yaris 1.33 Prestige - z boku
Jeszcze ciekawiej jest w środku auta, ponieważ szarą tapicerkę zestawiono z kontrowersyjnym kolorem pomarańczowym. Znajdziemy go na nici przeszywającą fotele, ale także desce rozdzielczej i boczkach drzwi. Ten kolorowy plastik zaistniał w wielu miejscach, dzięki czemu w aucie jest wesoło i bardzo niecodziennie. Miłe w dotyku i dobrej jakości plastiki uzupełniają pozytywny oddźwięk. Elementy skórzane pojawiły się na kierownicy oraz gałce zmiany biegów.
fot. mat. prasowe
Toyota Yaris 1.33 Prestige - przód
Sam projekt deski rozdzielczej i konsoli centralnej przypadł mi do gustu pod względem ergonomicznym. Łatwy dostęp do klimatyzacji automatycznej, standardowej dźwigni hamulca ręcznego oraz kształtnej kierownicy pozwalał na szybką aklimatyzację w aucie. Istotnym elementem środka Toyoty Yaris był system Toyota Touch&Go, który jest dotykowy i skrywa w sobie opcje multimedialne, łączność Bluetooth oraz nawigację, a także dane z komputera pokładowego. To wraz z designem wnętrza sprawia, że Yaris odbiega mocno od stereotypu zacofanego i brzydkiego auta azjatyckiego.
fot. mat. prasowe
Toyota Yaris 1.33 Prestige - z tyłu
Jeśli chodzi o miejsce w środku, to samochód posłuży komfortowo głównie 2 osobom. Kolejne dwie zmieszczą się na tylną kanapę i nie będą narzekać na ciężkie warunki podróżowania, aczkolwiek 286 litrów bagażnika może czasem zabraknąć dla całej czwórki. Mimo to jest to niezły wynik jak na tę klasę, a foremny kufer pozwoli władować do środka niezłą ilość zakupów. Tę ewentualną wadę trzeba wybaczyć, przecież to auto miejskie, a nie wakacyjne!
fot. mat. prasowe
Toyota Yaris 1.33 Prestige - tył
oprac. : Konrad Stopa / Auto-strefa.pl
Przeczytaj także
-
Toyota Yaris 1.5 Dual VVT-iE Selection
-
Toyota Prius 1.8 HSD Prestige FL vs Toyota Yaris Hybrid 100 Dynamic
-
Toyota Auris Touring Sports 1.8 Hybrid Freestyle
-
Toyota Prius Prestige - bez wtyczki, ale za to na pełnym wypasie!
-
Toyota C-HR 1.2 Turbo Prestige. Powiew świeżości
-
Toyota RAV4 Hybrid Prestige - modna i niezawodna
-
Renault Megane Grandtour GT 1.6 TCe 205 - spokojny brutal
-
Toyota Corolla 1.6 Valvematic 132 KM Prestige – król sedanów
-
Toyota RAV4 Hybrid - dzielny samuraj, król miejskiej dżungli
Skomentuj artykuł Opcja dostępna dla zalogowanych użytkowników - ZALOGUJ SIĘ / ZAREJESTRUJ SIĘ
Komentarze (0)