eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plMotoTesty aut › Toyota Yaris 1.33 Prestige - kobiecy ulubieniec

Toyota Yaris 1.33 Prestige - kobiecy ulubieniec

2016-03-25 14:32

Przeczytaj także: Toyota Yaris 1.33 Dynamic nie tylko dla kobiety


Lwia część tych zmienionych części powędrowała oczywiście w podzespoły Yarisa, których po prostu nie widać. Jednym z nich jest silnik napędzający to tonowe auto. 99 koni mechanicznych wykrzesano z 1,33 litra pojemności, a maksymalny moment obrotowy 125 NM dostępny jest dopiero przy 4000 RPM. Mimo to gwarantuje on niezłą dynamikę przy niższych prędkościach. Te większe to 175 km/h prędkości maksymalnej oraz przyspieszenie do setki w 11,7 sekundy.

fot. mat. prasowe

Toyota Yaris 1.33 Prestige - z przodu

Lekkiego animuszu dodają reflektory z paskiem LEDów do jazdy dziennej oraz kilka chromowanych listew zarówno z przodu, jak i z tyłu auta.


Ten najmocniejszy motor, który jest oferowany przez Toyotę w tym aucie, nadal spala niewielkie ilości paliwa. Na trasie mała Toyota potrzebuje około 5 litrów paliwa, a w mieście ilość ta rośnie do okolic siedmiu litrów. Dosyć niezły wynik prawda? Bak Toyoty to 42 litry, co pozwoli na rzadkie tankowanie oraz długi wojaże w trasie.

fot. mat. prasowe

Toyota Yaris 1.33 Prestige - fotele

Samochód posłuży komfortowo głównie 2 osobom.


A jak jeździ taki miejski produkt japońskiej marki? Z manualną, sześciobiegową skrzynią bardzo dobrze. Przekładnia doskonale współpracuje z zamontowanym pod maską silnikiem. To owocuje brakiem problemów przy wyprzedzaniu, czy koniecznością ciągłej redukcji biegów, by autem jako tako przyspieszać.

fot. mat. prasowe

Toyota Yaris 1.33 Prestige - wnętrze

Szarą tapicerkę zestawiono z kontrowersyjnym kolorem pomarańczowym. Znajdziemy go na nici przeszywającą fotele, ale także desce rozdzielczej i boczkach drzwi.


To w połączeniu z miękkim zawieszeniem auta (z przodu McPherson, a z tyłu belka skrętna) oraz lekko nastawionym układem kierowniczy procentuje również w mieście. Promień skrętu w Yarisie to tylko 4,7 metra, więc żaden parking czy osiedlowa uliczka nie jest straszna. Do dyspozycji są jeszcze czujniki parkowania i kamera cofania, więc naprawdę nie ma się czego obawiać.

fot. mat. prasowe

Toyota Yaris 1.33 Prestige - wyświetlacz

Istotnym elementem środka Toyoty Yaris był system Toyota Touch&Go, który jest dotykowy i skrywa w sobie opcje multimedialne, łączność Bluetooth oraz nawigację, a także dane z komputera pokładowego.


Okiem przedsiębiorcy


Toyoty Yaris zawsze chętnie widziane były we flotach różnych przedsiębiorstw. Głównie to zasługa samej marki, która jest uważana za bezawaryjną, oraz kuszeniem firmy naprawdę niezłą ofertą. Tak więc Yarisa z silnikiem, który miałem okazję sprawdzić można dostać już od 46 tys. złotych. Na najbardziej ekskluzywną wersję Prestige z bogatym wyposażeniem trzeba wyłożyć już ponad 60 tys. złotych. To powoduje, że w grę za te pieniądze wchodzi odmiana hybrydowa, która również jeździ bardzo dobrze, a do tego zużywa jeszcze mniej paliwa. Jest więc w czym wybierać.

A czy faktycznie jest to wybór jedynie dla kobiet? Oczywiście, że nie chociaż facet wolałby pewnie mieć inny samochód, chociaż trzecia generacja Yarisa jest już dużo bardziej unisex niż choćby pierwsza. To dobra wróżba dla producenta, ponieważ zwiększa potencjalną ilość zamówień. Abstrahując jednak już od samych stereotypów, Yaris to naprawdę dobra propozycja do miasta.

poprzednia  

1 2

oprac. : Konrad Stopa / Auto-strefa.pl Auto-strefa.pl

Więcej na ten temat: Toyota Yaris, Toyota, testy samochodów, testy aut

Skomentuj artykuł Opcja dostępna dla zalogowanych użytkowników - ZALOGUJ SIĘ / ZAREJESTRUJ SIĘ

Komentarze (0)

DODAJ SWÓJ KOMENTARZ

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.

Wzory dokumentów

Bezpłatne wzory dokumentów i formularzy.
Wyszukaj i pobierz za darmo: