eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plMotoTesty aut › Nissan Qashqai 1.6 dCi 4x4 - dobry bo modny?

Nissan Qashqai 1.6 dCi 4x4 - dobry bo modny?

2016-04-07 00:40

Przeczytaj także: Nissan Qashqai 1.6 DIG-T 160 Tekna - ulubiony crossover Kowalskiego


Wyposażenie dodatkowe można jednak wybrać całkiem inne, więc możliwe, że w innych wersjach takich wad się nie znajdzie. Warto też zastanowić się nad wyborem silnika do tego modelu. Nam trafił się najmocniejszy diesel ze stajni Renault – 130 KM i 320 NM wyciągnięte z 1,6 litra pojemności, który nieźle radzi sobie z tym samochodem. Mała masa (1518 kg) oraz nisko dostępny maksymalny moment obrotowy (1750 RPM) dynamicznie ciągnie auto. Jak to w crossoverach bywa osiągi nie są oszałamiające, ale to nie tym te auta się cechują – 190 km/h i 10,5 sekundy do setki.

fot. Jakub Głąb

Nissan Qashqai 1.6 dCi 4x4 - wnętrze

Okno dachowe z elektronicznie odsuwaną podsufitką lub jasna rozświetlająca środek tapicerka to ewenementy.


By uskutecznić napęd Nissana testowy egzemplarz posiadał opcję 4x4. Co ciekawe AWD można było ustawić tutaj manualnie za pomocą przycisku. Standardowo auto jeździło w opcji FWD, a jednym kliknięciem można było to zmienić na automatyczne dołączanie tylnej osi lub zblokowanie 4x4. Dość sensowne i racjonalne rozwiązanie, które zarazem pewnie odbija się pozytywnie na ekonomii użytkowania Nissana. Czy opcja AWD robi z Qashqaia terenówkę? Na pewno nie na takich felgach, aczkolwiek gwarantuje większy spokój podczas zmieniających się warunków atmosferycznych. Prześwit samochodu to 18 cm.

fot. Jakub Głąb

Nissan Qashqai 1.6 dCi 4x4 - przód

Nissana można kupić od 73 tysięcy złotych.


Wspomniane koła psuły również mocno komfort podróżowania samochodem. W mieście Qashqai twardo reagował na wszystkie niedoskonałości polskich dróg. Zwłaszcza poprzeczne dziury odbijały się dość mocno na ciele moim i współpasażerów. Wydaję mi się, że nie tak powinien jeździć rodzinny samochód. Mimo to auto nieźle radziło sobie w zakrętach oraz szybkich pozamiejskich odcinkach dróg.

Motor sprzężono tutaj z niezłym manualem, który dysponował 6 biegami i gładko towarzyszył w jeździe kierowcy. To jedyna rozsądna opcja, ponieważ o CVT lepiej nawet nie myśleć! Niestety w aucie zamontowano system Start&Stop, który działał dopiero po nagrzaniu się samochodu, aczkolwiek raz sprawił dziwną niespodziankę – otóż włączył silnik nie na wszystkich cylindrach. Dopiero po restarcie samochodu wszystko wróciło do normy. Inne systemy, jak asystent pasa ruchu, informowania o przeszkodzie czy rozpoznawanie znaków nie popełniały błędów.

Nissan Qashqai potrafił jednak również pozytywnie zaskoczyć na stacji benzynowej, ponieważ auto z opcją 4x4 trochę większych gabarytów rzadko kiedy potrafi spalić 5-6 litrów ON w trasie i niecałe 8 w mieście. Średnio klaruje to wynik bliżej 7 litrów, co dla mnie jest naprawdę niezłym wynikiem, zwłaszcza że do auta naprawdę zmieści się sporo – brawo Nissan.

Czy to właśnie główny argument za tym modelem? Nie tylko, ponieważ dodałbym jeszcze do worka „za” wygląd zewnętrzy Qashqaia oraz przestrzeń w środku auta. To nie stworzy auta idealnego, ale takiego w sumie nie ma. Dlatego też po odpowiedniej konfiguracji można kupić niezłego Nissana. A za ile? Już od 73 tysięcy złotych (testowy egzemplarz to 125 000 zł.

poprzednia  

1 2

oprac. : Konrad Stopa / Motoryzacyjnie Pod Prąd Motoryzacyjnie Pod Prąd

Skomentuj artykuł Opcja dostępna dla zalogowanych użytkowników - ZALOGUJ SIĘ / ZAREJESTRUJ SIĘ

Komentarze (0)

DODAJ SWÓJ KOMENTARZ

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.

Wzory dokumentów

Bezpłatne wzory dokumentów i formularzy.
Wyszukaj i pobierz za darmo: