eGospodarka.pl

eGospodarka.plMotoTesty aut › Citroen C4 1.2 PureTech More Life - w czym tkwi jego siła?

Citroen C4 1.2 PureTech More Life - w czym tkwi jego siła?

2016-04-11 15:17

Citroen C4 1.2 PureTech More Life - w czym tkwi jego siła?

Citroen C4 1.2 PureTech More Life © fot. mat. prasowe

PRZEJDŹ DO GALERII ZDJĘĆ (16)

Życie jednej generacji konkretnego modelu staje się coraz krótsze. Producenci samochodów decydują się na szybsze wprowadzanie kolejnych wcieleń, by nie odstawać od konkurencji. Sześć lat na rynku to wręcz poziom motoryzacyjnego emeryta, szczególnie w segmencie C, który uchodzi za najważniejszy w Europie. Z Citroenem C4 jest jednak nieco inaczej. Właśnie po tylu latach stał się bardzo ciekawą alternatywą dla znacznie nowszych kompaktów.

Karoseria


Pierwszym tego potwierdzeniem jest wygląd. Już szósta wiosna na karku, a francuski przedstawiciel segmentu C dalej prezentuje się naprawdę dobrze. Citroen C4 nie zestarzał się jak wielu konkurentów, którzy debiutowali w podobnym czasie. Owszem, lifting w tym delikatnie pomógł, ale sama sylwetka pozostała bez zmian. Na tle nowych graczy wygląda wręcz zachowawczo. Jego design nie narzuca się, nie jest w żaden sposób krzykliwy. Mimo tego ma swój charakter i trudno go pomylić z jakimkolwiek innym autem.

Wnętrze


Faktura kokpitu prezentuje się jeszcze lepiej - jest atrakcyjna i ergonomiczna zarazem. Konsola centralna składa się z dotykowego ekranu multimedialnego (zintegrowanego z kilkoma przyciskami) i panelu automatycznej klimatyzacji. Obsługa obu elementów nie jest w żaden sposób kłopotliwa, choć sam ekran mógłby pracować nieco szybciej. Tuż za sporą kierownicą znalazło się miejsce na zegary, których wygląd jest znacznie nowocześniejszy, niż w przypadku większości konkurentów. Co istotne, jakość materiałów jest wysoka, a spasowanie - bardzo przyzwoite.

fot. mat. prasowe

Citroen C4 1.2 PureTech More Life - z tyłu

C4 nie zestarzał się jak wielu konkurentów, którzy debiutowali w podobnym czasie.


Fotele zostały osadzone dość wysoko, co spodoba się kierowcom lubiącym dobrą, minivanową widoczność. Zarówno siedziska, jak i oparcia mają odpowiednie rozmiary, dlatego osoby dowolnego wzrostu nie będą narzekać na brak wygody. Duży plus należy się także za wyprofilowanie boczków, które nieźle podtrzymują ciało podczas zmian toru jazdy. Na tylnej kanapie również nie ma powodów do narzekań. Dzięki wysoko poprowadzonej linii dachu miejsca nad głowami jest pod dostatkiem. Dwie istoty, nawet słusznych gabarytów zmieszczą się tu bez najmniejszych uszczerbków na zdrowiu. Zresztą, trzecia też "wejdzie", ale wtedy o swobodzie nie będzie już mowy - pamiętajmy, że to wciąż kompakt, a nie duża limuzyna.

fot. mat. prasowe

Citroen C4 1.2 PureTech More Life - wnętrze

Faktura kokpitu prezentuje się jeszcze lepiej - jest atrakcyjna i ergonomiczna zarazem.


Pozytywnie zaskakuje także bagażnik. Jego 408 litrów bez wątpienia wystarczy na wakacyjne pakunki czwórki podróżnych. Nawet jeśli w kabinie przewagę będzie miała płeć piękna... Próg załadunku mógłby jednak zostać poprowadzony nieco niżej, co ułatwiłoby umieszczanie cięższych przedmiotów. Warto dodać, że po złożeniu oparć kanapy przestrzeń załadunkowa wzrasta do 1183 litrów. Duży plus za precyzyjne wykończenie nawet w tej części wnętrza.

fot. mat. prasowe

Citroen C4 1.2 PureTech More Life - fotele

Fotele zostały osadzone dość wysoko, co spodoba się kierowcom lubiącym dobrą, minivanową widoczność. Zarówno siedziska, jak i oparcia mają odpowiednie rozmiary.


Technologia


Francuski koncern stworzył genialny silnik 3-cylindrowy. PureTech o pojemności 1,2 litra to według mnie najlepsza tego typu konstrukcja na rynku. Poważnie. Myślę, że jest też najrozsądniejszym źródłem napędu dostępnym w C4. W prezentowanej konfiguracji generuje 130 KM (przy 5500 obr./min.) i 230 Nm (przy 1750 obr./min.). Z udaną jednostką napędową współpracuje sześciobiegowa przekładnia manualna, która przekazuje cały potencjał na oś przednią. C4 z tym nowoczesnym sercem osiąga setkę w 10,8 sekundy i rozpędza się do 199 km/h. I są to zadowalające rezultaty. Co równie ważne, a może nawet najważniejsze, niewielki PureTech ma skromny apetyt. Średnie zużycie z całego testu (1400 km, cykl mieszany) wyniosło 6,5 litra. Dodam, że największy dystans pokonywany był przy prędkościach autostradowych. I to z pewnością daje do myślenia konkurencji... Jeśli chodzi o zawieszenie to próżno szukać nowoczesnych rozwiązań - z przodu mamy kolumny MacPhersona, a z tyłu belkę skrętną.

fot. mat. prasowe

Citroen C4 1.2 PureTech More Life - z boku

Sylwetka auta pozostała bez zmian.

 

1 2

następna

Zobacz także


Oceń

1 1

Podziel się

Poleć na Wykopie Poleć w Google+

Poleć artykuł znajomemu Wydrukuj

Skomentuj artykuł Opcja dostępna dla zalogowanych użytkowników - ZALOGUJ SIĘ / ZAREJESTRUJ SIĘ

Komentarze (0)

DODAJ SWÓJ KOMENTARZ

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.

Wzory dokumentów

Bezpłatne wzory dokumentów i formularzy.
Wyszukaj i pobierz za darmo:

Ok, rozumiem Strona wykorzystuje pliki cookies w celu prawidłowego jej działania oraz korzystania z narzędzi analitycznych, reklamowych, marketingowych i społecznościowych. Szczegóły znajdują się w Polityce Prywatności. Dalsze korzystanie ze strony oznacza, że zgadzasz się na ich użycie. Jeśli nie chcesz, aby pliki cookies były zapisywane w pamięci Twojego urządzenia, możesz to zmienić za pomocą ustawień przeglądarki.