eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plMotoAktualności motoryzacyjne › Nowy Volkswagen Tiguan w Polsce

Nowy Volkswagen Tiguan w Polsce

2016-05-16 13:45

Nowy Volkswagen Tiguan w Polsce

Volkswagen Tiguan © fot. mat. prasowe

PRZEJDŹ DO GALERII ZDJĘĆ (16)

Pierwsze Tiguany II generacji trafiają właśnie do klientów. Auto urosło i zmężniało. Nabrało też multilateralności. W zależności od potrzeb, nowy model Volkswagena może być SUV-em albo dużym autem rodzinnym ze sportowym zacięciem.

Przeczytaj także: Nowy Volkswagen Tiguan

Pierwsze wcielenie Tiguana poznaliśmy w 2007 roku. W 2011 roku auto przeszło lifting, a kilka dni temu poznaliśmy II generację sztandarowego SUV-a z Wolfsburga. Do tej pory w 170 krajach, gdzie auto było oferowane zdecydowało się na nie 2,8 miliona klientów. Może nie jest to rekord, ale bez mała 3 miliony budzi szacunek. A na taki szacunek poprzednik ciężko zapracował. Nowość ma nie tylko dyskontować sukces poprzednika, ale też podnieść to auto na wyższy poziom.

Tiguan II generacji powstaje od razu jako dwa różne auta. To na rynki USA i Chin jest dłuższe i ma większy rozstaw osi. Ale europejskie, choć niższe (o 33 mm), jest dłuższe (o 60 mm) i szersze (o 30 mm) od poprzednika. Wysokość auta to teraz 1632 mm, szerokość 1839 mm i długość 4486 mm, a rozstaw osi, zwiększony o 77 mm, wynosi 2681mm. Auto jest także lepsze pod względem aerodynamiki. Współczynnik Cx wynosi 0,32 i jest o 13% niższy niż był w wypadku poprzedniego modelu (0,37). W porównaniu z modelami wyposażonymi w silniki spełniające normę Euro 5 masa nowego Tiguana zmniejszyła się o 53 kg. Sama karoseria jest lżejsza o 12 kg.

fot. mat. prasowe

Volkswagen Tiguan - z boku

W zależności od potrzeb, nowy model Volkswagena może być SUV-em albo dużym autem rodzinnym ze sportowym zacięciem.


Pod maskę auta trafią silniki Diesla i nowe jednostki benzynowe. Wszystkie diesle mają dwa litry i moce 115, 150, 190 i 240 KM. Jednostki benzynowe to konstrukcje z rodziny TSI o pojemnościach 1,4 litra (125 i 150 KM) oraz 2 litry (180 i 220 KM). Auta będą opcjonalnie, wyposażane w napęd 4Motion (150-, 190- i 240-konne diesle oraz 150-, 180- i 220-konne benzyniaki). Podobnie rzecz ma się ze skrzynią DSG. Najsłabszy benzyniak i diesel będą współpracować tylko z 6-biegową skrzynią manualną.

fot. mat. prasowe

Volkswagen Tiguan - z tyłu

Wysokość auta to teraz 1632 mm, szerokość 1839 mm i długość 4486 mm.


Twórca auta, Marko Pavone twierdzi, że myślą przewodnią przy tworzeniu auta była funkcjonalność. Dlatego właśnie Tiguan urósł, ale także otrzymał aż 615-litrowy bagażnik (po złożeniu tylnej kanapy – 1655 litrów). I dlatego też do salonów trafia z 3 różnymi liniami stylistycznymi. Niemieckiego SUV-a będzie można indywidualizować już w momencie zakupu. Do wyboru są linie: On-road, Off-road lub R-line.

fot. mat. prasowe

Volkswagen Tiguan - wnętrze

Kokpit nawiązuje do Passata. Ma niemal identyczne rozmieszczenie wszystkich przyrządów.


Wyposażenie najnowszego Tiguana jest w zasadzie identyczne, jak w przypadku Passata. Kierowca będzie więc mógł korzystać z wszystkich systemów jakie pracują dla bezpieczeństwa kierującego i pasażerów. Wśród nich znajdziemy Trailer Assist, czyli system, który wspomaga cofanie z przyczepą. Przy czym słowo 'wspomaga" jest trochę nie na miejscu, albowiem wyposażony w ten system Tiguan cofa… sam. Działa on skutecznie i jest bardzo przydatny. Szczególnie dlatego, że do auta można "zaczepić" aż 2,5 tony i jest to, póki co, rekord w klasie.

fot. mat. prasowe

Volkswagen Tiguan - fotele

Przednie fotele osadzono wyraźnie wyżej niż w Passacie, co jest charakterystyczne dla SUV-ów.


Kokpit także nawiązuje do Passata. Ma niemal identyczne rozmieszczenie wszystkich przyrządów. Przednie fotele osadzono jednak wyraźnie wyżej, co jest charakterystyczne dla SUV-ów, bez warunku na segment, który reprezentują. Z tyłu też nie brakuje miejsca - dwie wysokie osoby nie będą miały powodów do narzekań.

fot. mat. prasowe

Volkswagen Tiguan - przód

Niemieckiego SUV-a będzie można indywidualizować już w momencie zakupu. Do wyboru są linie: On-road, Off-road lub R-line.


Właściwości trakcyjne auta to spore zaskoczenie. Tiguan, choć to tylko SUV, radzi sobie nawet w dość trudnym ternie. I to nie tylko dzięki napędowi 4MOTION, ale też tzw. preselekcji. Pokrętłem usytuowanym tuż przy lewarku zmiany biegów można ustawić tryb jazdy: zimowy, szosowy lub w trudniejszych warunkach. Wtedy kierowcy pomaga dodatkowo adaptacyjny system regulacji zawieszenia (DCC).
Ile to wszystko kosztuje? No cóż, zaskoczenia nie ma. Ceny są podobne do… poprzednika. Nowy Tiguan kosztuje od około 98 do około 170 tysięcy złotych. Oczywiście bez opcji dodatkowych. Chętnych na ten model z pewnością nie zabraknie.

fot. mat. prasowe

Volkswagen Tiguan - tył

Nowy Tiguan kosztuje od około 98 do około 170 tysięcy złotych.

oprac. : Artur Balwisz / NaMasce.pl NaMasce.pl

Nowy Ford Edge

Skomentuj artykuł Opcja dostępna dla zalogowanych użytkowników - ZALOGUJ SIĘ / ZAREJESTRUJ SIĘ

Komentarze (0)

DODAJ SWÓJ KOMENTARZ

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.

Wzory dokumentów

Bezpłatne wzory dokumentów i formularzy.
Wyszukaj i pobierz za darmo: