eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plMotoTesty aut › Mitsubishi ASX 1.6 DiD 4WD - nie rzuca się w oczy

Mitsubishi ASX 1.6 DiD 4WD - nie rzuca się w oczy

2016-05-19 00:40

Przeczytaj także: Mitsubishi ASX 1.6 DID 4WD Intense Plus


Przejdźmy do jazdy. Mitsubishi w codziennym użytku wydaje się naprawdę komfortowe. Wszystko to zasługa tylnego, wielowahaczowego zawieszenia. ASX miękko pokonuje nierówności, a w zakrętach jest w miarę stabilny, chociaż w tej konkurencji zdecydowanie słabszy niż np. Honda HR-V. W czasie jazdy, nawet po mocno dziurawej nawierzchni, do uszu kierowcy nie dochodzą żadne nieprzyjemne dźwięki płynące spod podwozia.

fot. mat. prasowe

Mitsubishi ASX 1.6 DiD 4WD - wnętrze, fot.2

Plastik, w różnych tonacjach i o różnej fakturze jest wszechobecny.


Testowany egzemplarz wyposażono w napęd 4x4 (od wersji Invite, czyli środkowej). Sterujemy nim za pomocą jednego przycisku umieszczonego między fotelami. Standardowo ASX porusza się z napędem na przednią oś, ale w trudnej sytuacji, gdy zjedziemy z utwardzonej drogi, możemy ustawić napęd wszystkich kół, a nawet go zablokować. Mimo wszystko nie polecam traktować tego auta jako terenówki. Mitsubishi oczywiście ma długą tradycję produkowania wszędołazów, ale ASX to zwykła bulwarówka, crossover, który nie boi się przejechać po piaszczystej drodze. Ale to nie jest żaden zarzut. Napęd 4x4 przydaje się przecież najbardziej podczas trudnych warunków na drodze. Śnieg, deszcz, wyjazd w góry na narty - tam ASX 4x4 da sobie znakomicie radę (o ile oczywiście dostosujemy ogumienie do warunków pogodowych).

To, co jest największą zaletą testowanego Mitsubishi znajduje się pod jego maską. Odbierając kluczyki do Mitsubishi od Konrada nie miałem tęgiej miny - musiałem w zamian oddać mu Forda Mustanga V8. Zajmując miejsce za kierownicą ASX byłem dość mocno skonsternowany. Nie takie materiały, nie ten wygląd, żadnych emocji. Po przekręceniu kluczyka do moich uszu dobiegł dźwięk bardzo fajnie pracującej jednostki, a po krótkiej przejażdżce okazało się, że 1.6-litrowy silnik nie tylko ładnie pracuje, ale jest też wystarczająco dynamiczny i bardzo oszczędny.

fot. mat. prasowe

Mitsubishi ASX 1.6 DiD 4WD - z boku

Prezentowany ASX kosztuje 102 990 zł.


Od dawna uważam, że jednym z najfajniejszych diesli do codziennego użytku jest jednostka 1.6 HDI, którą spotkamy głównie w Citroenach i Peugeotach (w końcu to konstrukcja PSA), ale też Volvo, Fordach i... jak widać Mitsubishi. Japończycy poszli po rozum do głowy i kupili naprawdę fajny silnik (tu o mocy 114 koni mechanicznych), który w ich wykonaniu został dodatkowo w 100 % wykorzystany dzięki 6-biegowej, bardzo dobrze działającej skrzyni biegów. Ten tandem robi całą robotę i dzięki niemu jazda ASX-em 1.6 DiD jest naprawdę przyjemna i... bardzo oszczędna. Konrad odebrał ten samochód w czwartek w Warszawie, pojechał nim do Krakowa, następnie do Zakopanego, wrócił do Krakowa, a w poniedziałek przywiózł go do Warszawy i przekazał mnie. W tym momencie nadal było 100 km zasięgu. Nic dziwnego, średnie spalanie na trasie wynosi 4,9 litra/100 km, a w mieście realnie około 6,5 -6,7 litra /100 km. To daje prawdziwy zasięg grubo ponad 1000 km!

Podsumowując, w ASX czuć już upływ czasu - współczesne crossovery są o wiele nowocześniejsze i ładniej wyglądają. Za Mitsubishi przemawia jednak prostota konstrukcji i 6 lat na rynku, a zatem wszystkie bolączki wieku młodzieńczego to auto ma już dawno za sobą. Z prezentowanym dieslem pod maską to świetny samochód zarówno do miasta, jak i na trasę. Są jednak dwa warunki - musicie bardziej lubić jeździć niż oglądać swój samochód (po zamknięciu ASX-a ani razu się nie obejrzałem w jego stronę) i mieć zasobną kieszeń. Prezentowany ASX, tak jak stoi, kosztuje 102 990 zł (w promocji 5 tys. zł mniej). To sporo, a nawet bardzo dużo. Wsiadając do niego obawiałem się, że może kosztować 85 tys. zł, co już uważałem za kwotę przesadzoną. Proponowana w salonie jest astronomiczna. I nic jej nie tłumaczy - nawet dość bogate wyposażenie wersji Invite.

poprzednia  

1 2

oprac. : Adam Gieras / Motoryzacyjnie Pod Prąd Motoryzacyjnie Pod Prąd

Przeczytaj także

Skomentuj artykuł Opcja dostępna dla zalogowanych użytkowników - ZALOGUJ SIĘ / ZAREJESTRUJ SIĘ

Komentarze (0)

DODAJ SWÓJ KOMENTARZ

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.

Wzory dokumentów

Bezpłatne wzory dokumentów i formularzy.
Wyszukaj i pobierz za darmo: