eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plMotoTesty aut › DS 4 Crossback 1.2 PureTech Be Chic - podbije serca klientów?

DS 4 Crossback 1.2 PureTech Be Chic - podbije serca klientów?

2016-05-24 00:40

DS 4 Crossback 1.2 PureTech Be Chic - podbije serca klientów?

DS 4 Crossback 1.2 PureTech Be Chic © fot. mat. prasowe

PRZEJDŹ DO GALERII ZDJĘĆ (18)

Stworzenie nowej marki to ciężkie zadanie. Stworzenie marki premium to jeszcze trudniejszy proces. Koncern PSA postanowił jednak podjąć wyzwanie. I tak powstał DS, czyli koncepcja, którą zapoczątkowała luksusowa seria Citroenów. Teraz mają one swoje własne logo i indywidualny charakter. Czy przyciągną do salonów nowych klientów? DS 4 Crossback udowadnia, że są na to spore szanse.

Przeczytaj także: DS 4 Cross E-Tense dla tych, którzy chcą się wyróżniać

Karoseria


Kompaktowy DS ma duże pokłady stylu, którymi emanuje z każdej strony. Wszechobecne krągłości i chromowane uzupełnienia zdradzają, że mamy do czynienia z czymś oryginalnym. I rzeczywiście tak jest. Trudno bowiem pomylić ten model z jakimkolwiek innym samochodem. W świecie klasy premium ważny jest element wyróżniający, oparty właśnie na designie, dlatego stylistom należą się pochwały. Mnie najbardziej przypadł do gustu pas przedni z podłużnym grillem, który sąsiaduje z LED-owymi, świetnie narysowanymi reflektorami. Nie sposób zapomnieć o tym, iż przyszło mi testować wersję Crossback. Cóż to takiego? Ukłon w stronę aktualnie panujących trendów. Mamy więc lekko zwiększony prześwit, charakterystyczny kolor, relingi i dodatkowe osłony karoserii. Czy wygląda lepiej niż normalna odmiana? Wbrew pozorom, różnice są niewielkie, dlatego można uznać, że oba warianty prezentują się równie atrakcyjnie.

Wnętrze


Kokpit przypomina Citroena C4, co oczywiście nie jest przypadkiem. Trzeba jednak zaznaczyć, że jest tu szlachetniej. Mamy lepsze materiały i większą dbałość o detale. Konsola centralna jest rozbudowana, ale łatwa w obsłudze - każdy przycisk ma odpowiednią wielkość i jest dokładnie tam, gdzie być powinien. Dotykowy ekran znany z innych modeli francuskiego koncernu działa całkiem sprawnie, ale mógłby zostać umiejscowiony nieco bliżej kierowcy, ponieważ mniejsze osoby muszą odrywać plecy, by z niego skorzystać. Zegary są natomiast i czytelne, i bardzo ładne. Ponadto można zmieniać im kolor i intensywność podświetlenia.

fot. mat. prasowe

DS 4 Crossback 1.2 PureTech Be Chic - z tyłu

Wszechobecne krągłości i chromowane uzupełnienia zdradzają, że mamy do czynienia z czymś oryginalnym.


Rzadko rozwodzę się na temat wyglądu foteli, ale w tym przypadku muszę, bo prezentują się naprawdę okazale. Skóra, zamsz, szare uzupełnienia i jasne przeszycia pokazują starania istot, które są odpowiedzialne za ich wykonanie. Ich design idzie w parze z komfortem, jaki oferują. Wyprofilowanie jest bardzo dobre, wielkość także nie budzi żadnych zastrzeżeń. Dłuższe podróże nie stanowią zatem najmniejszych kłopotów dla pleców. Z kolei na tylnej kanapie wystarczy miejsca dla dwóch osób średniego wzrostu. Zajmowanie miejsc utrudniają jednak wąskie otwory, choć i tak dodatkowa para drzwi, nawet jeśli małych, jest lepszym rozwiązaniem niż odchylanie oparć pierwszego rzędu i trenowanie akrobatyki.

fot. mat. prasowe

DS 4 Crossback 1.2 PureTech Be Chic - wnętrze

Kokpit przypomina Citroena C4, co oczywiście nie jest przypadkiem. Trzeba jednak zaznaczyć, że jest tu szlachetniej. Mamy lepsze materiały i większą dbałość o detale.


A co z bagażnikiem? Styl ma oczywiście kluczowe znaczenie, ale projektanci wygospodarowali i tak całkiem rozsądną przestrzeń na ekwipunek wszelkiego rodzaju. Standardowa pojemność to około 360 litrów. Po złożeniu tylnej kanapy, przestrzeń załadunkowa wzrasta do 1021 litrów. Nie są to rekordowe wartości, ale w klasie premium mają one drugorzędne znaczenie.

fot. mat. prasowe

DS 4 Crossback 1.2 PureTech Be Chic - fotele

Rzadko rozwodzę się na temat wyglądu foteli, ale w tym przypadku muszę, bo prezentują się naprawdę okazale.


Technologia


Francuzi bardzo mocno promują swój wolumenowy silnik benzynowy, jakim bez wątpienia jest 3-cylindrowy PureTech. W tym przypadku generuje on 130 KM (przy 5500 obr./min.) i 230 Nm (1750-2000 obr./min.). Mimo iż to wersja Crossback, w ofercie jest tylko napęd na oś przednią. Czy to wada? Klienci kupujący crossovery nie są zainteresowani terenem, dlatego taka decyzja nie powinna nikogo dziwić. Z niewielkim, uturbionym benzyniakiem współpracuje 6-biegowa skrzynia manualna. Jak zatem wyglądają osiągi? Sprint do pierwszej setki zajmuje 9,9 sekundy, a prędkość maksymalna wynosi 198 km/h. Całkiem nieźle. Jeszcze lepiej wypada zużycie paliwa. Średnia z całego testu (dystans 1000 km, cykl mieszany) wyniosła 6,5 litra. To oczywiście więcej niż podaje producent, ale i tak bardzo dobrze, tym bardziej że moja prawa noga nie ma zbyt wiele wspólnego z oszczędzaniem...

fot. mat. prasowe

DS 4 Crossback 1.2 PureTech Be Chic - z boku

Mamy lekko zwiększony prześwit, charakterystyczny kolor, relingi i dodatkowe osłony karoserii.

 

1 2

następna

oprac. : Wojciech Krzemiński / NaMasce.pl NaMasce.pl

Więcej na ten temat: DS 4 Crossback, DS 4, DS, testy samochodów, testy aut

Skomentuj artykuł Opcja dostępna dla zalogowanych użytkowników - ZALOGUJ SIĘ / ZAREJESTRUJ SIĘ

Komentarze (0)

DODAJ SWÓJ KOMENTARZ

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.

Wzory dokumentów

Bezpłatne wzory dokumentów i formularzy.
Wyszukaj i pobierz za darmo: