eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plMotoAktualności motoryzacyjne › Nowy Ford Edge

Nowy Ford Edge

2016-05-24 11:18

Przeczytaj także: Ford Edge Concept zachwyca stylistyką


Pojemność bagażowa wynosząca 1847 litrów po złożeniu tylnych siedzeń, jest jedną z największych w tym segmencie pojazdów, a dodatkowe schowki znajdują się w rejonie nadkoli. Nawet na obwodzie koła zapasowego zastosowano wyjmowane lekkie koszyki z polistyrenu, które łatwo wsunąć na miejsce, wykorzystując przestrzeń, w której inne samochody wożą tylko powietrze.

Istotne udoskonalenia


Trójstopniowa eliminacja hałasów i drgań pozwoliła inżynierom na uzyskanie bardziej wyrafinowanych i relaksujących warunków podróży Fordem Edge.

Pierwszy stopień redukcji hałasu obejmował:
  • opracowanie sztywnej struktury nadwozia, co zminimalizowało drgania skrętne,
  • optymalizację układu napędowego w celu redukcji hałasów towarzyszących pracy silnika z zapłonem samoczynnym,
  • dostrojenie układu dolotu powietrza i układu wydechowego, by zminimalizować hałas przedostający się do wnętrza.

Następnie inżynierowie skupili się na odizolowaniu wnętrza od hałasów aerodynamicznych pochodzących z kół i z układu napędowego:
  • w podwoziu zastosowano osłony aerodynamiczne, odpowiednio zoptymalizowano przedni zderzak, osłony lusterek zewnętrznych i tylne okno, by zminimalizować szum powietrza,
  • zastosowano materiały wygłuszające w podsufitce i w panelach wnętrza,
  • użyto laminowanego szkła o odpowiednich własnościach akustycznych do wykonania przedniej szyby, panoramicznego dachu i szyb w przednich drzwiach,
  • poprawiono aerodynamikę przedniej szyby i słupków “A”, by zredukować hałasy aerodynamiczne.

Na koniec zastosowano opracowany przez Forda złożony system aktywnej kontroli hałasu Active Noise Control, który działa podobnie do słuchawek likwidujących hałas poprzez wysyłanie dźwięków przeciwnych do tych, które nie powinny być słyszane. Trzy mikrofony umieszczone w kabinie monitorują odgłosy pracy silnika, a system audio wysyła dźwięki przeciwne do tych, które należy wyeliminować, co poprawia sterylność akustyczną wnętrza także wtedy, gdy system audio jest wyłączony.

fot. mat. prasowe

Ford Edge żółty - widok z przodu

W samochodzie zastosowano system aktywnej kontroli hałasu Active Noise Control, który gwarantuje większy komfort jazdy


Zaawansowane technologie i systemy bezpieczeństwa


System Ford SYNC 2 ze sterowaniem głosowym umożliwia kierowcy obsługę telefonu, systemu audio, układu klimatyzacji oraz nawigacji satelitarnej przy użyciu prostych, naturalnych komend głosowych.

System SYNC 2 posiada funkcję wspomagania w sytuacji awaryjnej Emergency Assistance, która w razie wypadku pozwala na bezpośrednie połączenie się z miejscowymi służbami ratunkowymi i przekazanie im informacji w języku odpowiednim dla miejsca zdarzenia. Dodatkowo, w wersji Edge Titanium, a standardowo w Edge Sport dostępny jest system nawigacji satelitarnej oraz system audio premium firmy Sony wyposażony w 12 głośników, w tym subwoofer, co gwarantuje wysoką jakość dźwięku w samochodzie.

Ford Edge wykorzystuje kamery, radary i czujniki ultradźwiękowe, by zapewnić dane do pracy 18 zaawansowanych systemów redukujących stres kierowcy i ułatwiających mu kontrolę sytuacji w czasie jazdy. Najważniejszymi z tych systemów są:
  • Pre-Collision Assist + Pedestrian Detection- system zapobiegania kolizjom i system wykrywania pieszych, które są w stanie autonomicznie wyhamować samochód, gdy prawdopodobieństwo kolizji z innym pojazdem jest bardzo wysokie. System wykrywa także obecność ludzi na drodze i w jej sąsiedztwie, a w razie niebezpieczeństwa kolizji automatycznie rozpoczyna hamowanie.
  • Adaptacyjne reflektory LED z systemem Adaptive Front Lighting System, który dostosowuje kierunek wiązki światła do warunków, w jakich znajduje się samochód.
  • System zapobiegania oślepianiu innych użytkowników drogi Glare-Free Highbeam,który wykrywa pojazdy z przodu, zarówno jadące w tym samym kierunku, jak i nadjeżdżające z przeciwka i ogranicza odpowiednio oświetlenie, zapobiegając oślepianiu innych kierowców przez adaptacyjne reflektory LED, a gdy to tylko możliwe, przywraca pełną jasność oświetlenia drogi.

Nowy Ford Edge otrzymał także zestaw czujników, dzięki którym parkowanie stało się łatwiejsze. Dzieje się tak za sprawą następujących systemów:
  • Perpendicular Parking - system parkowania prostopadłego, który potrafi wyszukać miejsce do zaparkowania prostopadle do kierunku jazdy i zaparkować samochód tyłem na tym miejscu pomiędzy innymi samochodami, bez dotykania kierownicy przez kierowcę. System działa analogicznie do systemu parkowania równoległego (Active Park Assist).
  • Park-Out Assist – system pomagający kierowcy wyjechać z pomiędzy równolegle zaparkowanych samochodów. Kierowca obsługuje wtedy pedał gazu i hamulca, a system zajmuje się manewrowaniem kierownicą.
  • Side Parking Aid– system ostrzegania o przeszkodach przy parkowaniu wysyła dźwiękowe ostrzeżenia i wyświetla na ekranie odległości od przeszkód znajdujących się dookoła samochodu.
  • Cross Traffic Alert – system ostrzegania o ruchu poprzecznym informuje kierowcę, gdy przy załączonym wstecznym biegu zostanie wykryty samochód poruszający się prostopadle z tyłu w kierunku naszego Forda.

fot. mat. prasowe

Nowy Ford Edge w dwóch wersjach kolorystycznych

System Auto-Start-Stop automatycznie wyłącza silnik, gdy pracuje on na biegu jałowym w czasie postoju i ponownie uruchamia go, gdy kierowca chce ruszyć z miejsca

oprac. : Moto Target

Przeczytaj także

Skomentuj artykuł Opcja dostępna dla zalogowanych użytkowników - ZALOGUJ SIĘ / ZAREJESTRUJ SIĘ

Komentarze (0)

DODAJ SWÓJ KOMENTARZ

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.

Wzory dokumentów

Bezpłatne wzory dokumentów i formularzy.
Wyszukaj i pobierz za darmo: