eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plMotoTesty aut › Alfa Romeo Giulietta Quadrifoglio Verde - anielska diablica

Alfa Romeo Giulietta Quadrifoglio Verde - anielska diablica

2016-06-06 13:01

Alfa Romeo Giulietta Quadrifoglio Verde - anielska diablica

Alfa Romeo Giulietta Quadrifoglio Verde © fot. mat. prasowe

PRZEJDŹ DO GALERII ZDJĘĆ (14)

Historia Giulietty sięga 1954 roku. Pierwsza generacja jednej z najpiękniejszych Alf była produkowana przez 11 lat. Potem firma zmieniła taktykę... Zamiast nazw pojawiły się cyfry. Na szczęście, pod koniec pierwszej dekady XXI wieku Alfa wróciła do tradycyjnego nazewnictwa. Wraz z nim powróciła Giulietta. W 2010 roku zadebiutowała, równie urocza jak poprzedniczka, II generacja tego auta. Miała zawojować segment C, gdzie niepodzielnie króluje Golf. Udało się raczej średnio. Bo choć to zdecydowanie najpiękniejszy kompakt, ciąży na nim klątwa Alfy. Złośliwi twierdzą, że „Alfiści” żegnają się ze swoim mechanikiem krótkim „do zobaczenia”. I choć to piramidalna bzdura, w świadomości ludzkiej, niczym miejski mit, przetrwała…

Przeczytaj także: Alfa Romeo Giulietta QV - delikatna jak brzytwa

Z zewnątrz…


W naszej opinii, Giulietta to najładniejsze auto segmentu C. Seksowne krągłości, niczym u Moniki Belucci, do tego zdecydowanie sportowa linia nadwozia i nadspodziewanie ostry i wyrazisty grill nadają autu seksapilu. Także zwarty, krótki tył ozdobiony dodatkowo dyfuzorem i dwoma rurami wydechu podkreślają moc i niewątpliwą urodę auta.

Włosi nie byliby sobą, gdyby nie spróbowali pod maskę załadować mocnego silnika. I spróbowali. Tak właśnie powstała wersja Quadrifoglio Verde, którą testowaliśmy. Zielona koniczynka na błotniku Alfy Giulietty oznacza, że dyfuzor z tyłu nie jest tylko atrapą czy zbędnym gadżetem. To niezbędny w utrzymani trakcji element. A że dodatkowo dodaje autu urody, to tym lepiej dla dyfuzora…

… i we wnętrzu


Wnętrze sportowej Giulietty w zasadzie nie odbiega od wersji „standardowych”. Jest wprawdzie trochę aluminiowych wstawek, obszyta skórą kierownica czy głębsze fotele z alcantarą, ale… takie bajery Włosi często montują w zupełnie normalnych autach, bo… ładnie się prezentują.

fot. mat. prasowe

Alfa Romeo Giulietta Quadrifoglio Verde - z tyłu

Zwarty, krótki tył ozdobiony dodatkowo dyfuzorem i dwoma rurami wydechu podkreślają moc i niewątpliwą urodę auta.


Po zajęciu miejsca kabinie w oczy rzuca się przede wszystkim lewarek automatycznej, dwusprzęgłowej skrzyni biegów TCT. Każda Alfa Giulietta Quadrifoglio Verde została wyposażona właśnie w szybki automat. I nawet jeśli bardzo się uprzemy, to ze skrzynią manualną Giulietty nie kupimy. Ilość miejsca jest standardowa. Bo wersja sportowa Alfy to auto pięciodrzwiowe. Chwała za to marce, że nie kombinowała i nie zdecydowała się na ograniczenie użyteczności auta poprzez zabranie tylnych drzwi, by było bardziej sportowo. Pewnie, że tak, tylko bardziej sportowo to często mniej wygodnie i mniej użytecznie.

fot. mat. prasowe

Alfa Romeo Giulietta Quadrifoglio Verde - wnętrze

Wnętrze sportowej Giulietty w zasadzie nie odbiega od wersji „standardowych”.


Bagażnik niestety nie należy do największych w klasie. Kufer ma 350 litrów pojemności, co plasuje Giuliettę w dolnej strefie stanów niskich wśród samochodów kompaktowych. Próg załadunkowy w Alfie Romeo jest w porównaniu z konkurencją stosunkowo wysoki. W przypadku konieczności wożenia większej ilości zakupów, bagażnik daje się oczywiście powiększyć kosztem przedziału pasażerskiego. Kanapę podzielimy w stosunku 60/40 i… jakoś damy radę .

fot. mat. prasowe

Alfa Romeo Giulietta Quadrifoglio Verde - fotele

Fotele zostały pokryte alcantarą.


Technologia


W topowej odmianie Giulietty pod maską dziarsko pracuje turbodoładowany silnik o pojemności 1742 cm3, który Włosi opracowali do zjawiskowo pięknej Alfy 4C. Jednostka generuje 240 koni mechanicznych uzyskiwanych przy 5750 obr./min. Maksymalny moment obrotowy wynoszący 340 Nm. auto osiąga od 2000 obr./min. Według producenta kompaktowa Włoszka przyspiesza do 100 km/h w 6 sekund i rozpędza się do 245 km/h. Jak już wspomniałem, wersja Quadrifoglio Verde jest dostępna wyłącznie z dwusprzęgłową przekładnią automatyczną TCT, która, wbrew pozorom, do tego auta wydaje się być wprost stworzona.

fot. mat. prasowe

Alfa Romeo Giulietta Quadrifoglio Verde - z przodu

Seksowne krągłości, niczym u Moniki Belucci, do tego zdecydowanie sportowa linia nadwozia i nadspodziewanie ostry i wyrazisty grill nadają autu seksapilu.


Standardowo każdy model Alfy Romeo ma zamontowany systemem DNA. Pozwala on na dostosowanie osiągów samochodu do stylu jazdy, potrzeb kierowcy, ale także różnych warunków drogowych i atmosferycznych. W trybie Dynamic układ kierowniczy staje się bardziej precyzyjny. Podczas jazdy w trybie Natural Giulietta QV ma nieco obniżony moment obrotowy i apetyt na paliwo. Do jazdy w trudnych warunkach pogodowych służy tryb All Weather.

fot. mat. prasowe

Alfa Romeo Giulietta Quadrifoglio Verde - przód

Giulietta to najładniejsze auto segmentu C.

 

1 2

następna

Skomentuj artykuł Opcja dostępna dla zalogowanych użytkowników - ZALOGUJ SIĘ / ZAREJESTRUJ SIĘ

Komentarze (0)

DODAJ SWÓJ KOMENTARZ

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.

Wzory dokumentów

Bezpłatne wzory dokumentów i formularzy.
Wyszukaj i pobierz za darmo: