eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plMotoTesty aut › Volvo V40 Cross Country D2 Geartronic Momentum z krainy premium

Volvo V40 Cross Country D2 Geartronic Momentum z krainy premium

2016-06-28 00:40

Volvo V40 Cross Country D2 Geartronic Momentum z krainy premium

Volvo V40 Cross Country D2 Geartronic Momentum © fot. mat. prasowe

PRZEJDŹ DO GALERII ZDJĘĆ (18)

Nikt nie próbuje wytłumaczyć fenomenu SUV-ów. Zresztą, nie ma takiej potrzeby. Lepiej się nie zastanawiać, tylko maksymalnie wykorzystywać panujące trendy. Doskonale wie o tym Volvo, które ma w swojej gamie samochody reprezentujące ten gatunek. Co więcej, szwedzka marka oferuje "uterenowione" wersje normalnych modeli. Przykładem może być V40 Cross Country, do którego kluczyki trafiły w moje ręce.

Przeczytaj także: Volvo V40 Cross Country T5 AWD Summum jest bezkonkurencyjne

Karoseria


Kompakt Volvo już dawno przypadł mi do gustu. Pod względem stylistycznym należy do najlepiej zaprojektowanych aut w swoim segmencie. Powściągliwy pas przedni z łagodnie narysowanymi reflektorami i charakterystycznym grillem oraz tylne, pionowe lampy złączone mocno pochyloną szybą to elementy, które najskuteczniej przykuwają wzrok. Nie bez znaczenia są także bardzo dobre proporcje tworzące spójną całość. Jak już wspomniałem, prezentowany egzemplarz to wersja Cross Country. A to oznacza dodatkowe osłony zderzaków oraz progów, relingi dachowe, felgi o dopasowanym wzorze i delikatnie zwiększony prześwit. Dzięki tym dodatkom V40 prezentuje się nieco masywniej.

Wnętrze


Lubię skandynawskie wnętrza, bo jako jedne z nielicznych pokazują elegancję w chłodny sposób. Wiem, brzmi dziwnie, ale ma to sensowne odzwierciedlenie, gdy spojrzy się na kokpit znajdujący się we wnętrzu tego modelu. Nie ma tu zbyt wielu dodatków podkreślających pochodzenie premium, ale i tak czujesz, że to jest właśnie to. Pozytywne wrażenie wzbudzają nie tylko materiały, ale także ich spasowanie. Istotna jest również ergonomia, która pozwala na korzystanie z wielu funkcji bez konieczności sięgania do obszernej instrukcji obsługi. Duży plus to też zegary - i nowoczesne, i czytelne.

fot. mat. prasowe

Volvo V40 Cross Country D2 Geartronic Momentum - z tyłu

Tylne, pionowe lampy złączone mocno pochyloną szybą skutecznie przykuwają wzrok.


Z kolei fotele wzbudziły we mnie największe zaskoczenie. Jak je zobaczyłem to pomyślałem, że będą nieco "tapczanowe", czyli... zbyt miękkie i słabo podtrzymujące wszelkiego rodzaju ciała, niekoniecznie obce. Nic bardziej mylnego. Zarówno siedziska, jak i oparcia okazują się mieć bardzo dobre wyprofilowanie i odpowiednią twardość, co ma znaczenie na dłuższych trasach. Cieszą także wygodne zagłówki i naprawdę duże możliwości regulacji.

fot. mat. prasowe

Volvo V40 Cross Country D2 Geartronic Momentum - wnętrze

Istotna jest ergonomia, która pozwala na korzystanie z wielu funkcji bez konieczności sięgania do obszernej instrukcji obsługi.


A co z bagażnikiem? Choć nie jest największy, to jego 335 litrów pojemności powinno wystarczyć na wakacyjny ekwipunek dwóch, a może nawet czterech, tyle że bardziej zorganizowanych osób. W ramach usprawiedliwienia dodam, że żaden kompakt premium nie bryluje w tej kategorii. Warto jednak zwrócić uwagę na materiały. Nawet w tej części wnętrza Volvo nie pozwoliło sobie na jakiekolwiek niedoskonałości i oszczędności.

fot. mat. prasowe

Volvo V40 Cross Country D2 Geartronic Momentum - fotele

Zarówno siedziska, jak i oparcia mają bardzo dobre wyprofilowanie i odpowiednią twardość, co ma znaczenie na dłuższych trasach.


Technologia


Oszczędnością, aczkolwiek w pozytywnym tego słowa znaczeniu, można natomiast nazwać jednostkę napędową. Pod maską testowanego V40 Cross Country mieszka bowiem 1,6-litrowy diesel generujący 120 KM (przy 3750 obr./min.) i 280 Nm (w przedziale 1500-2250 obr./min.). To stosunkowo niewielkie stado koni trafia na oś przednią za pośrednictwem 6-biegowego automatu. Tak, to tylko ośka. I wiecie co? Całe szczęście, bo napęd 4x4 jest w tym przypadku... niekonieczny. Wróćmy jednak do liczb. W tej konfiguracji Volvo przyspiesza do pierwszej setki w 10,6 sekundy i rozpędza się do 190 km/h. A i owszem, te wartości nie powalają, ale do sprawnej jazdy więcej nie potrzeba. Poza tym, zestaw napędowy ma inne zalety. Przede wszystkim wyróżnia się bardzo skromnym apetytem. Średnie zużycie paliwa w teście (1000 km, cykl mieszany) wyniosło 5,8 litra. To niewiele, tym bardziej że część tego dystansu auto pokonało w naprawdę szybkim tempie. Osoby, które mają lżejszą prawą nogę bez problemu uzyskają lepszy rezultat.

fot. mat. prasowe

Volvo V40 Cross Country D2 Geartronic Momentum - z przodu

Powściągliwy pas przedni z łagodnie narysowanymi reflektorami i charakterystycznym grillem przyciąga wzrok.

 

1 2

następna

oprac. : Wojciech Krzemiński / NaMasce.pl NaMasce.pl

Skomentuj artykuł Opcja dostępna dla zalogowanych użytkowników - ZALOGUJ SIĘ / ZAREJESTRUJ SIĘ

Komentarze (0)

DODAJ SWÓJ KOMENTARZ

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.

Wzory dokumentów

Bezpłatne wzory dokumentów i formularzy.
Wyszukaj i pobierz za darmo: