eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plMotoAktualności motoryzacyjne › Auto testy, czyli Offroad & Truck Test 2016

Auto testy, czyli Offroad & Truck Test 2016

2016-09-14 00:45

Auto testy, czyli Offroad & Truck Test 2016

Offroad & Truck Test 2016 © Organizator

PRZEJDŹ DO GALERII ZDJĘĆ (8)

Na początku września odbył się coroczny Offroad & Truck Test, organizowany przez Agencję Motoryzacyjną Sierpowski i czasopismo Auto Rok. Byliśmy tam!

Przeczytaj także: Suzuki Jimny 1.3 VVT Elegance

Formuła tego wydarzenia jest bardzo prosta - dziennikarze są zapraszani w dane miejsce (tym razem był to hotel Venecia Palace w Michałowicach koło Janek), gdzie mają okazję po prostu pojeździć tyloma samochodami, iloma zdołają. Do wyboru, ze względu na samą nazwę testu, były głównie auta uterenowione, SUVy, pickupy i auta użytkowe. Najbardziej rozchwytywane były jednak te najmniej robocze z samochodów - a więc najnowsze Volvo S90, BMW X5 50i, czy świeżutki Jaguar F Pace.

Oto pełna lista aut, którymi można było pojeździć:
  • BMW X5 5,0i
  • CITROEN C4 CACTUS RIP CURL
  • DS4 CB THP 165 EAT6
  • DACIA DUSTER 4X4
  • FIAT FIORINO
  • FORD RANGER 3,2 D
  • HONDA CRV
  • HONDA HRV
  • ISUZU D-MAX
  • IVECO DAILY
  • JAGUAR F-PACE
  • JEEP RENEGADE
  • KIA SPORTAGE
  • MAZDA CX3 D 4X4
  • MITSUBISHI L200
  • NISSAN NAVARA TEKNA 2,3 dCi 190 Double Cab
  • OPEL ADAM ROCKS
  • OPEL INSIGNIA
  • PEUGEOT 2008
  • PEUGEOT EXPERT
  • RENAULT KADJAR 4X4
  • SSANGYONG TIVOLI 4X4
  • SSANGYONG XLV 4X4
  • SUBARU FORESTER
  • SUBARU OUTBACK
  • VOLVO S90 T5
  • VOLVO S90 D4
  • VW TIGUAN
  • VW TRANSPORTER FURGON

Przejechanie się wszystkimi byłoby bardzo trudne, ale zdołaliśmy zapoznać się z szesnastoma autami. Oczywiście nie było czasu na przeprowadzenie testu, ale można było sprawdzić, jakie pierwsze wrażenie robią poszczególne modele.

fot. Organizator

Offroad & Truck Test 2016, fot.2

Prócz pickupów, auta większego kalibru reprezentował też VW Transporter T6, dumnie oklejony w hasła "Van roku 2016".


Zaczęliśmy "z grubej rury" - od ogromnego, roboczego Isuzu D Max, które zaskoczyło nas swoją dynamiką i... potęgą. Nieco jednak zbladło przy Fordzie Rangerze, którym przejechaliśmy się chwilę później. Ten przy podobnych walorach praktycznych, oferuje o niebo ładniejsze wnętrze, godne niezłego auta osobowego.

Później nadeszła pora na małe, miejskie crossovery. Opel Adam Rocks z litrowym, doładowanym silnikiem o mocy 115 KM nie ma nic wspólnego z offroadem, ale jest przyjemnym dla oka gadżetem do miasta. W dodatku nieźle się prowadzi. Citroen Cactus ujmuje swoim oryginalnym stylem, ale nieco rozczarowuje wyglądem wnętrza, podobnie jak Peugeot 2008.

fot. Organizator

Offroad & Truck Test 2016, fot.4

Najbardziej rozchwytywane były najnowsze Volvo S90, BMW X5 50i, czy świeżutki Jaguar F Pace.


Równie oryginalny DS4 w uterenowionej odmianie może się spodobać za sprawą silnika (benzynowe 165 KM naprawdę "daję radę"). Miłym zaskoczeniem był nieźle wykończony SsangYong XLV ze swoim żwawym, 115 konnym dieslem. Ten model został też później przez innych uczestników rekordowo ubrudzony podczas prób terenowych - i wygląda na to, że dał radę, mimo kompletnie "nieterenowo" wyglądających, 18 calowych felg. Mazda CX3 ze 150 konnym, dwulitrowym benzyniakiem, jest bastionem wolnossących motorów o sporej pojemności, a wkręcanie tego silnika na wysokie obroty to czysta przyjemność.

Dacia Duster to nie tyle miejski crossover, co raczej mała terenówka. Niczego nie udaje i jest na swój sposób urocza, ale dźwięku półtoralitrowego diesla nie da się polubić. Już przy 3 tysiącach obrotów brzmi, jakby miał wyskoczyć spod maski.

Prócz pickupów, auta większego kalibru reprezentował też VW Transporter T6, dumnie oklejony w hasła "Van roku 2016". Niecodzienna, biało-czerwona kolorystyka i chromowane felgi w stylu retro nie będą prawdopodobnie często widywane w tych samochodach, a szkoda... Samo T6 - zaskakująco "osobowe".

fot. Organizator

Offroad & Truck Test 2016, fot.5

Zaczęliśmy testowanie od ogromnego, roboczego Isuzu D Max, które zaskoczyło nas swoją dynamiką i... potęgą.


Kia Sportage z najmocniejszym, 184 konnym dieslem i dwusprzęgłowym automatem to samochód bardzo dynamiczny, o ładnie narysowanym wnętrzu. Nie mogę się jednak przyzwyczaić do stylistyki obecnej generacji, podobnie jak nie do końca podobają mi się materiały użyte do wykończenia kokpitu. Bardzo pozytywnym zaskoczeniem były auta marki Subaru. Outback z dwulitrowym dieslem i bezstopniową przekładnią zaskoczył doskonałym, neutralnym prowadzeniem i wrażeniami z jazdy o wiele lepszymi, niż zapowiadała to moc silnika (150 KM).

Forester to w klasie SUV zawadiaka. 240 KM z dwulitrowego benzyniaka, w połączeniu z dobrze zestrojonym zawieszeniem sprawiają, że można zapomnieć, że to tak duży samochód. Choć podobno starsze generacje prowadziły się jeszcze lepiej...

Podobnie w przypadku najciekawszej nowości na imprezie, czyli Jaguara F Pace. Ten nowy SUV klasy premium miał pod maską 300-konnego diesla, który doskonale radził sobie z nielekkim przecież nadwoziem. Do małej poprawy - nieco zbyt prosty wygląd kokpitu.

Kolejki ustawiały się także do nowego Volvo S90. Przejechaliśmy się egzemplarzem z benzyniakiem o mocy 245 KM. Pojemność? Dwa litry. Liczba cylindrów? Nie mogło być inaczej: jak w każdym nowym Volvo, tak i tutaj zagościły jedynie cztery cylindry (a może niedługo powiemy "aż"?). Sprawia to oczywiście, że S90 nieco brakuje dźwięku, ale za to design i wykończenie wnętrza to klasa sama w sobie. Z zewnątrz - jest świetnie. Przekonałem się nawet do wyglądu tylnej części nadwozia.

Na koniec mieliśmy okazje zapoznać się z BMW X5 50i. Mimo nazwy, nie ma tu pięciu litrów pojemności, a "zaledwie" trzy. Dwie są za to turbosprężarki, a efekt to aż 445 KM. To ostatni stopień przez wersją oznaczoną magiczną literką M i - powiedzmy sobie szczerze - większości kierowców naprawdę wystarczy...

Cały dzień jeżdżenia tyloma tak bardzo różnymi autami potrafi zmęczyć, ale mi jest ciągle mało - liczę na dłuższe zapoznanie się z większością samochodów prezentowanych podczas tej imprezy.

Oby to był dobry "Auto Rok"...

oprac. : Mikołaj Adamczuk / Motoryzacyjnie Pod Prąd Motoryzacyjnie Pod Prąd

Przeczytaj także

Skomentuj artykuł Opcja dostępna dla zalogowanych użytkowników - ZALOGUJ SIĘ / ZAREJESTRUJ SIĘ

Komentarze (0)

DODAJ SWÓJ KOMENTARZ

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.

Wzory dokumentów

Bezpłatne wzory dokumentów i formularzy.
Wyszukaj i pobierz za darmo: