eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plMotoTesty aut › Skoda Octavia Scout 2.0 TDI DSG 4x4

Skoda Octavia Scout 2.0 TDI DSG 4x4

2016-09-14 12:02

Skoda Octavia Scout 2.0 TDI DSG 4x4

Skoda Octavia Scout 2.0 TDI DSG 4x4 © fot. mat. prasowe

PRZEJDŹ DO GALERII ZDJĘĆ (16)

Uterenowione kombi wpisały się na stałe w krajobraz europejskich dróg. Kiedyś takich aut było kilka na całym rynku. Teraz kilka może znaleźć w jednym segmencie. Dobrym tego przykładem są kompakty, wśród których prym wiedzie w Polsce Skoda Octavia. W zdobywaniu klientów pomaga jej nie tylko praktyczne wnętrze, ale także mnogość wersji, wśród których najciekawszą jest bez wątpienia Scout.

Przeczytaj także: Uterenowiona Skoda Octavia Scout

Karoseria


Skoda słynie z powściągliwego designu, czego najlepszym dowodem jest właśnie Octavia. Trzecia generacja tego modelu prezentuje się jednak całkiem atrakcyjnie. Nawet wersja Combi nie budzi zastrzeżeń. Zgrabna sylwetka, fajnie narysowane oświetlenie i dobre proporcje tworzą spójną i przyjemną dla oczu całość. Scout to dodatkowo przeprojektowane zderzaki ze srebrnymi wstawkami, nakładki na progi, osłony karoserii i zwiększony prześwit. Tyle wystarczyło, by czeskie auto wyglądało jeszcze lepiej.

Wnętrze


Nie pierwszy raz znalazłem się we wnętrzu Octavii, ale nawet gdyby to był mój debiut, to i tak wiedziałbym, co, gdzie i jak użytkować. Nie jest to kwestia indywidualnego talentu, lecz wyjątkowo czytelnego i prostego w obsłudze kokpitu. Czeska marka, podobnie jak pozostali reprezentanci koncernu VW, słynie z ergonomii, dlatego w tej dziedzinie czepiać się nie sposób. Duży plus należy się także za materiały wykończeniowe, które w znacznej większości są miękkie, dobrze spasowane i miłe w dotyku. Nic dodać, nic ująć.

fot. mat. prasowe

Skoda Octavia Scout 2.0 TDI DSG 4x4 - z przodu

Ceny startują od 109 860 zł.


Z kolei fotele pokryte częściowo skórą są wygodne i dobrze wyprofilowane. Do tego całkiem ładnie wyglądają, co dla niektórych ma spore znaczenie. Jeśli chodzi o drugi rząd, to Octavia jest mistrzynią segmentu C. Przestrzeni nie brakuje tu ani wszerz, ani wzdłuż. Nawet trzy osoby średniego wzrostu mogą tu podróżować na dłuższych dystansach, co w wśród kompaktów nie jest takie oczywiste. Na pochwałę zasługuje też za odpowiedni kąt pochylenia oparcia i wystarczająco długie siedzisko kanapy.

fot. mat. prasowe

Skoda Octavia Scout 2.0 TDI DSG 4x4 - z tyłu

Trzecia generacja tego modelu prezentuje się jednak całkiem atrakcyjnie.


Bagażnik to kolejny atut czeskiego modelu, tym bardziej że mamy do czynienia z wersją kombi. W standardowej konfiguracji kompaktowa Skoda oddaje do dyspozycji podróżnych 610 litrów. To wystarczy nie tylko na wakacje, ale też ewentualną przeprowadzkę... Jeszcze lepiej jest po złożeniu drugiego rzędu - wtedy przestrzeń wzrasta do 1740 litrów.

fot. mat. prasowe

Skoda Octavia Scout 2.0 TDI DSG 4x4 - wnętrze

Duży plus należy się za materiały wykończeniowe, które w znacznej większości są miękkie, dobrze spasowane i miłe w dotyku.


Technologia


Jakiś czas temu Skoda wypuściła Octavię RS z napędem na obie osie, pod której maską pracuje diesel. I wiecie co? W tej wersji znajdziemy tę samą jednostkę. Generuje ona 184 KM (przy 3500 obr./min.) i 380 Nm (od 1750 do 3250 obr./min.). Tutaj również mamy 4x4, które otrzymuje odpowiednio podzielone stado koni, dzięki uprzejmości 6-biegowej przekładni DSG. Mimo sporej masy własnej (1559 kg), to uterenowione kombi przyspiesza do pierwszej setki w 7,8 sekundy i rozpędza się do 220 km/h. Co istotne, świetne rezultaty idą w parze ze skromnym zapotrzebowaniem na paliwo. Średnia z całego testu (1000 km, cykl mieszany) wyniosła 6,7 litra, co należy uznać za genialny wynik.

fot. mat. prasowe

Skoda Octavia Scout 2.0 TDI DSG 4x4 - fotele

Fotele pokryte częściowo skórą są wygodne i dobrze wyprofilowane.


Wrażenia z jazdy


Ze względu na zwiększony prześwit, Scout przechyla się wyraźniej na boki niż RS, ale i tak zawieszenie nie pozwala na żadne utraty pewności prowadzenia. Układ kierowniczy jest natomiast bardzo precyzyjny i szybko informuje przednie koła o poleceniach kierowcy. Dużą zaletą jest także napęd na obie osie, który wcale nie musi być przydatny tylko poza asfaltem. Śmiem twierdzić, że większość nabywców będzie miała z niego pożytek głównie na normalnych drogach, tyle że zaśnieżonych bądź mokrych. Właśnie w takich warunkach można docenić przyczepność jaką dają napędzane cztery łapy.

fot. mat. prasowe

Skoda Octavia Scout 2.0 TDI DSG 4x4 - z boku

Zgrabna sylwetka, fajnie narysowane oświetlenie i dobre proporcje tworzą spójną i przyjemną dla oczu całość.


Poza tym, uterenowiona Octavia jest szybkim i komfortowym połykaczem zakrętów. Dzięki mocnemu silnikowi i szybkiej skrzyni biegów bardzo sprawnie rozpędza się przy każdej dozwolonej prędkości, a to oznacza bezpieczne wyprzedzanie. Poza tym, kultura pracy całego zestawu zasługuje na uznanie. Silnik nie emituje niemal żadnych wibracji, a przekładnia pracuje niezwykle płynnie, co znacznie poprawia komfort jazdy.

fot. mat. prasowe

Skoda Octavia Scout 2.0 TDI DSG 4x4 - przód

Scout to dodatkowo przeprojektowane zderzaki ze srebrnymi wstawkami, nakładki na progi, osłony karoserii i zwiększony prześwit.


Jeśli już o komforcie mowa, to warto dodać, że wspomniane zawieszenie dobrze radzi sobie z nierównościami, nawet tymi poprzecznymi. Poza tym to najlepiej wyciszone wcielenie Octavii, co ma znaczenie przede wszystkim na autostradzie. A co z aspiracjami terenowymi? No cóż, czeskim autem można bez większych problemów pokonywać leśne ścieżki, ale trzeba zachować rozsądek, aczkolwiek należy dodać, iż ta wersja wcale nie jest mniej dzielna niż kompaktowe SUV-y, bez warunku na to, którą markę weźmiemy pod lupę.

Okiem przedsiębiorcy


Ile kosztuje Octavia Scout? Jej ceny startują od 109 860 zł. Za tę kwotę otrzymujemy egzemplarz ze 110-konnym dieslem, napędem na obie osie i 6-biegową przekładnią manualną. Ceny testowanego wariantu (184-konne TDI, DSG, 4x4) zaczynają się natomiast od 125 720 zł. Łatwo jednak podnieść tę kwotę dokupując wszelkiego rodzaju dodatki.

fot. mat. prasowe

Skoda Octavia Scout 2.0 TDI DSG 4x4 - tył

W standardowej konfiguracji kompaktowa Skoda oddaje do dyspozycji podróżnych 610 litrów.


Skoda cieszy się w Polsce ogromną popularnością, co jest także zasługą szerokich możliwości finansowania zakupu. Jeśli chodzi o kredyt, to klient może zdecydować się aktualnie na jedną z trzech ciekawych opcji: Kredyt Niskich Rat (wkład własny od 0%, umowa na okres 36 lub 48 miesięcy, na koniec zwrot, spłata w ratach bądź jednorazowa spłata auta), Kredyt 0% (wkład własny 50% wartości auta, raty miesięczne, umowa na okres 36 miesięcy) oraz Kredyt 3,99% (wkład własny od 0%, okres kredytowania od 24 do 60 miesięcy). Firmy mogą natomiast wybierać spośród dwóch wariantów leasingowych: Leasing Niskich Rat (oplata wstępna od 0 do 45%, umowa na okres 24, 36 lub 48 miesięcy, na koniec wykup lub zwrot auta) lub Leasing 102% (opłata wstępna od 0 do 45%, umowa na 24, 36, 48 lub 60 miesięcy, wartość wykupu od 1 do 25%).

Podsumowanie


Skodę Octavię, bez warunku na wersję, docenia się za przestronne wnętrze, technologię Volkswagena i wysoką jakość. W prezentowanej odmianie jest również świetnie wyposażona, szybka i oszczędna. Poza tym, dzięki napędowi 4x4, pozwala na bezstresowe zjechanie z asfaltu. I właśnie jej wszechstronność sprawia, że można ją polecić niemal każdemu.

oprac. : Wojciech Krzemiński / NaMasce.pl NaMasce.pl

Skomentuj artykuł Opcja dostępna dla zalogowanych użytkowników - ZALOGUJ SIĘ / ZAREJESTRUJ SIĘ

Komentarze (0)

DODAJ SWÓJ KOMENTARZ

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.

Wzory dokumentów

Bezpłatne wzory dokumentów i formularzy.
Wyszukaj i pobierz za darmo: