eGospodarka.pl

eGospodarka.plMotoTesty aut › Ford Mustang GT 5.0 V8 - wio koniku

Ford Mustang GT 5.0 V8 - wio koniku

2017-10-21 00:33

Ford Mustang GT 5.0 V8 - wio koniku

Ford Mustang GT 5.0 V8 © fot. mat. prasowe

PRZEJDŹ DO GALERII ZDJĘĆ (13)

Mustang... to brzmi... porywająco, dumnie, ekscytująco. Mustangi towarzyszą mi prawie od urodzenia. Najpierw był P-51 Mustang pod postacią modelu stojącego na półce w pokoju mojego ojca. Później Mustang z powieści Karola Maya. W międzyczasie w telewizji (czarno-białej) mignęła mi scena pościgu po ulicach San Francisco. Kilka lat później zrozumiałem, że Mustang zawsze jest wyjątkowy.
Co prawda przez wiele lat Ford Mustang był tragiczny, ale kilka lat temu coś drgnęło, a obecne wcielenie czerpie pełnymi garściami z pierwowzoru. Co prawda nie jest już taki mały i lekki, ale to w niczym nie przeszkadza. Mustang wreszcie jest petardą. Malkontenci mogą się go czepiać, ale szczerze mówiąc nie znam faceta, który nie chciałby mieć w garażu Mustanga. Ci którzy tak twierdzą, to po prostu łgarze.

Kilka lat temu miałem okazję pojeździć Mercedesem SLK AMG. Swoje wrażenia z jazdy opisałem i opublikowałem na swoim blogu. W jednym z komentarzy ktoś napisał, że mój tekst jest napisany na zlecenie, bo za bardzo chwalę w nim to auto. No to potrzymaj mi piwo i patrz.

Mustang jest najlepszy. Co prawda inne marki amerykańskie wprowadziły na rynek reinkarnacje kultowych modeli sprzed lat, ale to Mustang jest najważniejszy. Wszystkie są fajne, ale to Mustang był ujeżdżany przez Bullita. Mała ciekawostka, nie można kupić Mustanga w kolorze zielonym. I można się spierać co do koloru testowanego przeze mnie auta, można skrytykować czarne pasy biegnące przez całe nadwozie, ale umówmy się, że Mustang nawet w kolorze różowym nadal będzie Mustangiem i będzie mnie podniecał.

fot. mat. prasowe

Ford Mustang GT 5.0 V8 - bok

Dźwięk pięciolitrowego V8 pod maską powoduje, że włosy nie tylko na karku stają dęba.


Co prawda może być też tak, że moja ocena jest tak dobra ze względu na poprzednie wcielenia Mustanga (poza przedostatnim). Nie będę się nad tym zastanawiał zbyt długo, bo czas zasiąść za kierownicą i przekręcić kluczyk. Dźwięk pięciolitrowego V8 pod maską powoduje, że włosy nie tylko na karku stają dęba... Dzika zwierzęca siła. Od momentu uruchomienia silnika wszystko schodzi na dalszy plan. Jedyne co się w głowie kołacze, to myśl, czy zawieszenie i hamulce dadzą radę.

fot. mat. prasowe

Ford Mustang GT 5.0 V8 - z przodu

Prowadzi się pewnie, skrzynia biegów pracuje płynnie, zawieszenie zapewnia bezpieczeństwo, tak jak i układ hamulcowy.


Warto jednak zwrócić uwagę na to jak zostało zaprojektowane wnętrze. Czy mogę się do czegoś przyczepić? Szczerze mówiąc, skóra na kierownicy jest... dziwna. Można ją spotkać w innych modelach Forda i albo się ją lubi, albo nie. Oczywiście na każdym kroku widać nawiązania do przeszłości i to mi się bardzo podoba. We wnętrzu można przewieźć cztery dorosłe osoby i to w całkiem niezłych warunkach. Głównie mam tu na myśli tylne fotele, bo ciężko tu mówić o kanapie.

fot. mat. prasowe

Ford Mustang GT 5.0 V8 - tył, fot.2

Bagażnik w Mustangu jest zaskakująco duży i ustawny.


Mustang jest całkiem praktycznym autem. Co prawda jest wielkim autem, ale w tej klasie to jeszcze nie świadczy na przykład o wielkości bagażnika, który w Mustangu jest zaskakująco duży i ustawny. Przyznam, że gdzieś pojawiła się w mojej głowie myśl... A może by tak Mustanga? Dlaczego nie? Spokojnie mógłbym tym autem pojechać na narty, czy na letni wypad nad morze. Mimo dużego silnika, można przy zachowaniu odrobiny dyscypliny można osiągnąć akceptowalny wynik, jeśli chodzi o zużycie paliwa. Oczywiście każde kopnięcie gazu powoduje, że poza pomrukiem spod maski słyszymy syk zaworu doprowadzającego powietrze do zbiornika paliwa. Ja jeżdżąc po mieście mieściłem się w 13l/100km. Nie ukrywam, że kilka razy wcisnąłem gaz trochę głębiej.

fot. mat. prasowe

Ford Mustang GT 5.0 V8 - wnętrze

We wnętrzu można przewieźć cztery dorosłe osoby i to w całkiem niezłych warunkach.


Im dłużej jeździłem Mustangiem tym bardziej mi się on podobał. Prowadzi się pewnie, skrzynia biegów pracuje płynnie, zawieszenie zapewnia bezpieczeństwo, tak jak i układ hamulcowy. Silnik jest słyszalny w kabinie, ale w tym aucie nie może być inaczej. Całe szczęście dociera do nas tylko głęboki bas, który nie jest irytujący. Musiałbym być bardzo złośliwy żeby się do czegoś w Mustangu przyczepić. I pewnie bym się przyczepił gdyby jego cena była na poziomie jego europejskiej konkurencji, ale tak nie jest. Można nawet powiedzieć, że Mustang jest tani. Tani jak na to co oferuje. I właśnie patrząc przez pryzmat ceny nie przyczepię się do czegokolwiek. Oczywiście nie znaczy to, że auto jest przeciętne. Ładunek emocjonalny jest wielki, a i maniery nie najgorsze. Co prawda nie próbowałem go doprowadzać na skraj jego możliwości, bo nie o to chodzi. Jeździłem sobie spokojnie, rozkoszując się prowadzeniem, dźwiękiem silnika i muzyką płynącą z głośników.

Jedno nie dawało mi spokoju. Jak jeździ się Mustangiem z silnikiem 2,3 EcoBoost? Słyszałem na ten temat kilka legend, ale dopóki się nie przejadę, nie uwierzę w żadną z nich.

Zobacz także


Więcej na ten temat: Ford Mustang, Ford, testy samochodów, testy aut

Oceń

0 1

Podziel się

Poleć na Wykopie Poleć w Google+

Poleć artykuł znajomemu Wydrukuj

Skomentuj artykuł Opcja dostępna dla zalogowanych użytkowników - ZALOGUJ SIĘ / ZAREJESTRUJ SIĘ

Komentarze (0)

DODAJ SWÓJ KOMENTARZ

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.

Wzory dokumentów

Bezpłatne wzory dokumentów i formularzy.
Wyszukaj i pobierz za darmo:

Ok, rozumiem Strona wykorzystuje pliki cookies w celu prawidłowego jej działania oraz korzystania z narzędzi analitycznych, reklamowych, marketingowych i społecznościowych. Szczegóły znajdują się w Polityce Prywatności. Dalsze korzystanie ze strony oznacza, że zgadzasz się na ich użycie. Jeśli nie chcesz, aby pliki cookies były zapisywane w pamięci Twojego urządzenia, możesz to zmienić za pomocą ustawień przeglądarki.