eGospodarka.pl

eGospodarka.plMotoAktualności motoryzacyjne › SsangYong Rexton 2018

SsangYong Rexton 2018

2017-11-10 00:20

SsangYong Rexton 2018

SsangYong Rexton 2018 © fot. mat. prasowe

PRZEJDŹ DO GALERII ZDJĘĆ (14)

SsangYong konsekwentnie odmładza swoją gamę. Teraz przyszedł czas na flagowego SUV-a, czyli Rextona. Czy jego kolejna generacja przyciągnie do salonów nowych klientów? Szanse są całkiem spore.
Rexton stał się nowocześniejszy, co widać już na pierwszy rzut oka. Można stwierdzić, że da się w nim dostrzec koreańską myśl stylistyczną, ale tylko w pozytywnym tego słowa znaczeniu. Auto jest eleganckie i zgrabne zarazem. Mimo że posiada masywne zderzaki i dodatkowe osłony, nie wydaje się ciężkie i "klockowate". Tak naprawdę dopiero z bliska można więc dostrzec jego gabaryty.

O ile design karoserii zasługuje na plus, o tyle wnętrze otrzymuje... dwa plusy. Owszem, pod tym względem SsangYong zrobił jeszcze większy krok naprzód. Atrakcyjny i naprawdę ergonomiczny kokpit uzupełnia drewno i wstawki z pikowanej skóry. Co równie ważne, większość materiałów jest miękka i bardzo starannie spasowana. Na konsoli centralnej znajduje się ekran multimedialny słusznych rozmiarów (działa szybko i sprawnie). Z kolei przed kierownicą zamontowano klasyczne, czytelne zegary, między którymi mieszka kolorowy komputer pokładowy.

fot. mat. prasowe

SsangYong Rexton - wnętrze

Atrakcyjny i naprawdę ergonomiczny kokpit uzupełnia drewno i wstawki z pikowanej skóry.


Fotele? Duże, wygodne, ze sporym zakresem regulacji i pamięcią ustawień. W testowanym egzemplarzu miały funkcję zarówno podgrzewania, jak i wentylowania. I dobrze, bo przy skórze obie funkcje powinny być standardem. W drugim rzędzie znajdziemy natomiast naprawdę obszerną kanapę z możliwością zmiany kąta pochylenia oparcia. Przestrzeni nie powinno tu zabraknąć nawet długonogim. Jeśli chodzi o bagażnik to mam mieszane uczucia. Zamontowano w nim trzeci rząd siedzeń (opcja za 4000 zł) nie do końca chowający się w podłodze. Przez to powstaje "drugi poziom", który można wyrównać panelem ruchomym panelem. Problem w tym, że wtedy powstaje większy próg załadunku. Coś za coś. Na obronę dodam, że otwór załadunkowy jest bardzo duży i ułatwia wkładanie większych przedmiotów.

fot. mat. prasowe

SsangYong Rexton - fotele

Fotele są duże, wygodne, ze sporym zakresem regulacji i pamięcią ustawień.


Nowy Rexton jest dostępny z dwiema jednostkami napędowymi. Pierwsza z nich to benzyniak generujący 225 KM i 350 Nm. Współpracuje z nią 6-biegowy manual przekazujący cały potencjał na oś tylną. Druga propozycja to 2,2-litrowy diesel oferujący kierowcy 181 KM i 420 Nm. Z nim także współpracuje skrzynia manualna przekazująca wszystkie argumenty na tylne koła. Oba silniki można uzupełnić automatami (kolejno 6- i 7-biegowy) które kosztują odpowiednio 10 000 i 11 000 zł. To samo dotyczy napędu 4x4 z reduktorem za 10 tysięcy zł (niedostępny tylko w konfiguracji benzyna + manual).

fot. mat. prasowe

SsangYong Rexton - z przodu

Auto jest eleganckie i zgrabne zarazem.


Pierwsze kilometry koreańskim SUV-em ujawniły spory postęp. Auto wydaje się znacznie żwawsze i bardziej komfortowe niż poprzednik. Ma także lepsze wyciszenie, które sprawdzi się przy wyższy prędkościach. Warta uwagi jest również sama konstrukcja. Rexton bazuje na ramie, co jest rzadkością w tym segmencie. Ten fakt zdradza jednak terenowe konotacje, dzięki którym zjazd z asfaltu nie będzie najmniejszym problemem. Przy okazji pełnowymiarowego testu na pewno to sprawdzę.

fot. mat. prasowe

SsangYong Rexton - z tyłu

Ceny nowego SsangYona startują od 109 900 zł.


Ceny nowego SsangYona startują od 109 900 zł. Za tę kwotę klient otrzymuje wersję Crystal uzupełnioną jednostką benzynową, skrzynią manualną i napędem na tył. Z drugiej strony oferty znajdziemy odmianę Sapphire z dieslem i tymi samymi podzespołami za 166 900 zł.

fot. mat. prasowe

SsangYong Rexton - z boku

Rexton stał się nowocześniejszy, co widać już na pierwszy rzut oka.


Nowa generacja topowego modelu koreańskiej marki to wyraźny krok naprzód - zarówno pod względem stylistycznym, jak i jakościowym. Debiutującym wcieleniem Rextona powinni zainteresować się klienci szukający dużego SUV-a pozwalającego na swobody zjazd z utwardzonej nawierzchni. Z pewnością przyciągnie uwagę tych, którzy do tej pory nie brali SsangYonga pod uwagę.

Oceń

0 0

Podziel się

Poleć na Wykopie Poleć w Google+

Poleć artykuł znajomemu Wydrukuj

Skomentuj artykuł Opcja dostępna dla zalogowanych użytkowników - ZALOGUJ SIĘ / ZAREJESTRUJ SIĘ

Komentarze (1)

  • Cyriak161 / 2017-11-10 19:06:47

    Intensywnie się nad nim zastanawiam, bo jak się przyjrzeć konstrukcji to jako jeden z nielicznych jest zrobiony na ramie. Ciekawy model, trzeba będzie się umówić na testy i sprawdzić ile to pali. odpowiedz ] [ cytuj ]

DODAJ SWÓJ KOMENTARZ

REKLAMA

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.

Wzory dokumentów

Bezpłatne wzory dokumentów i formularzy.
Wyszukaj i pobierz za darmo:

Strona korzysta z plików cookies w celu realizacji usług i zgodnie z Polityką Prywatności. Możesz określić warunki przechowywania lub dostępu do plików cookies w Twojej przeglądarce.