eGospodarka.pl

eGospodarka.plMotoTesty aut › Renault Talisman Energy TCe 200 EDC Initiale Paris

Renault Talisman Energy TCe 200 EDC Initiale Paris

2018-06-02 00:35

Renault Talisman Energy TCe 200 EDC Initiale Paris

Renault Talisman Energy TCe 200 EDC Initiale Paris © fot. mat. prasowe

PRZEJDŹ DO GALERII ZDJĘĆ (19)

Wysłanie Laguny na emeryturę było ryzykownym pomysłem. Renault postanowiło jednak zmienić swój wizerunek w segmencie D i podeszło do tworzenia swojego reprezentanta w nowy dla siebie sposób. I tak powstał Talisman przyciągający od trzech lat kolejnych klientów - zarówno fanów marki, jak i tych, którzy do tej pory nie patrzyli łaskawym okiem na produkty rodem z Boulogne-Billancourt.

Karoseria


Poprzedniego przedstawiciela klasy średniej od Renault cechowały lekko zaburzone proporcje i dość nietypowe kształty - mam tu na myśli szczególnie liftbacka. Talisman to natomiast szkoła łącząca konserwatywną linię z awangardowymi uzupełnieniami, które skutecznie przykuwają wzrok. Świetną sylwetkę wzbogaca tu niezwykłe, ledowe oświetlenie. Dzięki niemu francuskiego sedana nie da pomylić z konkurentami - nawet po zmroku. Cieszą także chromowane wstawki dodające elegancji. Podsumowując, to jeden z najlepiej wyglądających sedanów w swojej klasie.

Wnętrze


Francuzi znaleźli także swój pomysł na kokpit. Doczekałem się w końcu miękkiego obicia jego dolnej części, co zasługuje na pochwałę. Głównym elementem projektu jest prostokątny ekran dotykowy umieszczony pionowo na konsoli centralnej. Zintegrowano go z wieloma funkcjami życiowymi pojazdu. Jego interfejs bardzo przypomina ten z większości tabletów, dlatego nie ma problemów z obsługą. Częściowo odpowiada za klimatyzację, ale na szczęście nie zabrakło też klasycznych pokręteł od ustawiania temperatury. Przed wielofunkcyjną kierownicą znalazł się natomiast wyświetlacz z możliwością wyboru motywu oraz koloru podświetlenia. Jeśli już o świetle "mowa", to nie sposób pominąć informacji na temat tego ambientowego, które umila podróż po zmroku. Detal, a cieszy!

fot. mat. prasowe

Renault Talisman Energy TCe 200 EDC Initiale Paris - z przodu

Świetną sylwetkę wzbogaca tu niezwykłe, ledowe oświetlenie.


Fotele w Talismanie zasługują na najwyższe noty. Są naprawdę obszerne, mają odpowiednie wyprofilowanie i taką też miękkość. Co więcej, zintegrowano je z wygodnymi zagłówkami. Nie zabrakło również szerokiej regulacji (w tym długości siedziska) oraz funkcji masażu (trzy rodzaje, różne tempo i intensywność). Tylna kanapa też nie rozczarowuje. Dwie osoby średniego wzrostu nie powinny narzekać. Wygospodarowano dla nich dodatkowe dysze nawiewu, gniazda USB, AUX i podłokietnik. Mogą także wchłaniać światło, które dostaje się do kabiny dzięki szklanemu dachowi.

fot. mat. prasowe

Renault Talisman Energy TCe 200 EDC Initiale Paris - z tyłu

Cieszą także chromowane wstawki dodające elegancji.


Według danych fabrycznych, bagażnik Talismana pomieści 572 litry różności. Zawiasy wnikają do środka, ale są osłonięte sztywnym materiałem, dlatego nie są w stanie zniszczyć jakiegokolwiek ekwipunku. Tylne oparcia można oczywiście złożyć, co zaowocuje możliwością przewiezienia dłuższych przedmiotów. Otwór załadunkowy, jak na sedana, jest całkiem spory.

fot. mat. prasowe

Renault Talisman Energy TCe 200 EDC Initiale Paris - wnętrze

Głównym elementem projektu jest prostokątny ekran dotykowy umieszczony pionowo na konsoli centralnej.


Technologia


Do gamy jednostek napędowych trafi wkrótce nowy benzyniak o pojemności 1,8 litra i mocy 225 KM. Póki co rolę tego flagowego silnika w ofercie pełni 1,6-litrowe TCe rozwijające 200 KM (przy 6000 obr./min.) i 260 Nm (przy 2500 obr./min.). I właśnie ta konstrukcja pracuje pod maską testowanego egzemplarza. Za przeniesienie jej potencjału odpowiada dwusprzęgłowa przekładnia EDC posiadająca siedem biegów. Taki zestaw wystarcza, by osiągać pierwszą setkę w 7,6 sekundy i kończyć przyspieszanie dopiero przy 237 km/h. Są to niezłe rezultaty, biorąc pod uwagę gabaryty auta. Zużycie paliwa też nie wypada źle. Jakiś czas temu osiągnąłem innym egzemplarzem 8,2 litra (cykl mieszany). Teraz moja średnia spadła do 7,5 litra, co może wskazywać na nieco lepsze warunki, a nie zmianę stylu jazdy...

fot. mat. prasowe

Renault Talisman Energy TCe 200 EDC Initiale Paris - fotele

Fotele w Talismanie zasługują na najwyższe noty. Są naprawdę obszerne, mają odpowiednie wyprofilowanie i taką też miękkość.


Wrażenia z jazdy


No właśnie, przejdźmy do kluczowej kwestii. Talisman Bardzo dobrze sobie radzi z zakrętami, mimo że cała technologia skupia się na przedniej osi. Jest jednak jeden system, który poprawia trakcję, a nie dostaniemy go u konkurentów. To 4Control opierający się na zmianie położenia tylnych kół. Pisząc w skrócie, potrafią one skręcać. Do prędkości 60 km/h robią to w przeciwnym, a powyżej tej wartości w tym samym kierunku. Jest to oczywiście korekta sięgająca maksymalnie kilku stopni, ale tyle wystarczyło, by auto lepiej wpisywało się w zakręty i było zwrotniejsze.

fot. mat. prasowe

Renault Talisman Energy TCe 200 EDC Initiale Paris - tył

Według danych fabrycznych, bagażnik Talismana pomieści 572 litry różności.


Co ważne, prezentowane Renault nie jest pozbawione komfortu. Mimo zastosowania dużych felg i opon o niskim profilu, oferuje naprawdę przyzwoite tłumienie nierówności. Ogólne wyciszenie kabiny też jest godne pochwały, ale wspominany wyżej szklany dach sprawia, że przy wyższych prędkościach słychać szum w jego okolicach. To z pewnością kwestia konstrukcji, bo podobne zjawisko dostrzegłem w testowanym wcześniej Espace. Przy okazji liftingu projektanci powinni więc przyjrzeć się bliżej tej sprawie.

fot. mat. prasowe

Renault Talisman Energy TCe 200 EDC Initiale Paris - przód

Talisman to szkoła łącząca konserwatywną linię z awangardowymi uzupełnieniami, które skutecznie przykuwają wzrok.


Zespół napędowy nie budzi większych zastrzeżeń. Mimo sporej mocy, nie prowokuje do szybkiej jazdy, co ma związek z charakterystyką pracy silnika. Nie odczuwa się specjalnego wigoru auta, choć wskazówka prędkościomierza wyraźnie zdradza, że możliwe jest szybkie rozpędzanie. Dla jednych będzie więc to zaleta, a dla innych - niewielka wada. Z kolei skrzynia wystarczająco szybko zmienia przełożenia - także po gwałtownym wciśnięciu pedału gazu. Reakcje kluczowych podzespołów można oczywiście dostosować wybierając jeden z pięciu trybów jazdy.

fot. mat. prasowe

Renault Talisman Energy TCe 200 EDC Initiale Paris - bok

Za bazową sztukę tego modelu trzeba aktualnie zapłacić 93 900 zł.


Okiem przedsiębiorcy


Za bazową sztukę tego modelu trzeba aktualnie zapłacić 93 900 zł. Biorąc pod uwagę, że pod maską pracuje 130-konny diesel współpracujący z 6-biegowym manualem, jest to bardzo korzystna oferta. Mało kto jednak decyduje się na podstawowe wyposażenie (Zen). Wersja biorąca udział w teście to natomiast druga strona cennika - kosztuje dokładnie 153 000 zł, bez opcji dodatkowych, rzecz jasna. To zdecydowanie więcej niż propozycja otwierająca całą ofertę, ale i tak wygląda to dobrze na tle większości rywali.

Polski oddział marki ma liczne grono klientów, dlatego musi proponować szerokie możliwości finansowania zakupu. Popularną opcję stanowi oczywiście kredyt, którego umowa może trwać nawet do 96 miesięcy. Z kolej przedsiębiorcy mogą liczyć na leasing z opłatą wstępną od 0% i umową na okres od 24 do 60 miesięcy. Coraz więcej osób interesuje się najmem długoterminowym, dlatego jego także nie mogło go zabraknąć w ofercie.

Podsumowanie


Talisman to atrakcyjny reprezentant segmentu D, który skrywa przyjemne wnętrze i bardzo dobre wyposażenie - zarówno z zakresu komfortu, jak i bezpieczeństwa. W prezentowanej wersji daje sobie radę i w mieście, i na trasie, dlatego możemy go uznać za wszechstronną propozycję. Nie bez znaczenia jest także odpowiednia jakość prowadzenia, na którą zwraca uwagę coraz liczniejsze grono nabywców.

Zobacz także


Oceń

0 0

Podziel się

Poleć na Wykopie Poleć w Google+

Poleć artykuł znajomemu Wydrukuj

Skomentuj artykuł Opcja dostępna dla zalogowanych użytkowników - ZALOGUJ SIĘ / ZAREJESTRUJ SIĘ

Komentarze (0)

DODAJ SWÓJ KOMENTARZ

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.

Wzory dokumentów

Bezpłatne wzory dokumentów i formularzy.
Wyszukaj i pobierz za darmo:

Ok, rozumiem Strona wykorzystuje pliki cookies w celu prawidłowego jej działania oraz korzystania z narzędzi analitycznych, reklamowych, marketingowych i społecznościowych. Szczegóły znajdują się w Polityce Prywatności. Dalsze korzystanie ze strony oznacza, że zgadzasz się na ich użycie. Jeśli nie chcesz, aby pliki cookies były zapisywane w pamięci Twojego urządzenia, możesz to zmienić za pomocą ustawień przeglądarki.