eGospodarka.pl

eGospodarka.plMotoAktualności motoryzacyjne › Czego pokolenie Z chce od samochodów?

Czego pokolenie Z chce od samochodów?

2018-06-19 00:22

Czego pokolenie Z chce od samochodów?

Czego pokolenie Z chce od samochodów? © Andrey Popov - Fotolia.com

Potrzeby pokolenia Z liczą się coraz bardziej. Uwagę na nie musi zwrócić również sektor mobilności. Producenci samochodów muszą m.in. wziąć pod uwagę, że ta grupa konsumentów skłania się raczej ku dostępowi do zasobów, rezygnując tym samym z posiadania ich na własność. Okazuje się również, że młodzi przywiązują większą wagę do wnętrza samochodu niż do jego wyglądu zewnętrznego.
Wprawdzie tradycyjne podejście producentów aut świetnie sprawdziło się w przypadku starszych pokoleń, to nie należy jednak liczyć, że podobnie stanie się w odniesieniu do pokolenia Z, charakteryzującego się odmiennymi potrzebami i motywacjami. Nie powinno to być jednak zaskoczeniem.

Przede wszystkim warto pamiętać, że generacja Z (urodzeni w latach 1994-2010) to ludzie, którzy od dziecka są za pan brat z nowoczesnymi technologiami. Ta grupa, która już dziś stanowi 1/4 globalnej populacji (1,8 mld ludzi) będzie najbardziej zróżnicowanym etnicznie i tolerancyjnym pokoleniem, z jakim mieliśmy do czynienia. Tym, co określa jej przedstawicieli jest duża świadomość społeczna i ekologiczna oraz spora zachowawczość finansowa.

Dla producentów pojazdów cechy te będą miały daleko sięgające konsekwencje. Marka nie będzie już najważniejszym czynnikiem dla pokolenia, które jest kształtowane przez nieprzerwaną łączność z siecią i szybki dostęp do informacji oraz chętnie korzysta z nieformalnych kanałów komunikacji.

Oznacza to także, że świadomi finansowo przedstawiciele pokolenia Z będą prawdopodobnie zainteresowani przede wszystkim ceną pojazdu i kwestiami bezpieczeństwa. Klienci należący do pokolenia Z będą z większą swobodą podchodzić do idei pojazdów autonomicznych i będą się bardziej skupiać na ich funkcji (odzwierciedlonej przez projekt wnętrza pojazdu) niż na formie (wygląd zewnętrzny).
“Przemysł motoryzacyjny zaczyna badać, czego pokolenie Z oczekuje od samochodów,” - wyjaśnia Lynne Goulding, Principal Consultant w dziale Visionary Innovation Group w firmie Frost & Sullivan. “Projektowanie specjalnie dla świadomego cyfrowo pokolenia oznacza odejście od standardowych założeń w projektowaniu samochodów.”

fot. Andrey Popov - Fotolia.com

Czego pokolenie Z chce od samochodów?

Klienci należący do pokolenia Z będą z większą swobodą podchodzić do idei pojazdów autonomicznych i będą się bardziej skupiać na ich funkcji niż na formie.


“Ponieważ pokolenie Z będzie bardziej zainteresowane wnętrzem pojazdu niż jego wyglądem zewnętrznym, producenci będą kłaść większy nacisk na technologię i personalizację. Głębokie uczenie maszynowe i procesy predykcyjne pozwolą, aby wraz z każdą podróżą pojazd coraz lepiej znał sympatie i preferencje użytkownika,” - dodaje Goulding.

Posiadanie i prowadzenie pojazdu nie jest już najważniejszym tematem w krajobrazie mobilności. W Wielkiej Brytanii liczba młodych osób dorosłych (w wieku od 17 do 20 lat) posiadających prawo jazdy spadła aż o 40% od lat 90-tych. Na te zmiany wpłynęło wiele czynników jak to, że młodzi ludzie później zakładają rodziny, koszt posiadania samochodu oraz pojawienie się alternatywnych sposobów transportu, zwłaszcza w miastach.

To właśnie w miastach preferencje pokolenia Z w zakresie mobilności będą kształtowane najszybciej.
“Wiele miast na świecie zachęca mieszkańców do korzystania z transportu wspólnego i publicznego zamiast prywatnych samochodów, przecierając szlaki dla sprawnego i multimodalnego systemu mobilności. W przyszłości członkowie pokolenia Z będą prawdopodobnie bardziej swobodnie podchodzić do wyboru modelu transportu, wybierając taki, który w najbardziej efektywny sposób zabierze ich na miejsce, w oparciu o preferencje takie jak czas, koszt i wpływ na środowisko,” - zauważa Goulding.

oprac. : eGospodarka.pl

Oceń

0 0

Podziel się

Poleć na Wykopie Poleć w Google+

Poleć artykuł znajomemu Wydrukuj

Skomentuj artykuł Opcja dostępna dla zalogowanych użytkowników - ZALOGUJ SIĘ / ZAREJESTRUJ SIĘ

Komentarze (1)

  • Cyriak161 / 2018-06-19 23:25:44

    Chyba niskich kosztów utrzymania z tego co patrze po znajomych. Jak kupują samochód to na kredyt a jak przyjdzie naprawiać a limit na karcie sie skończy to lipa. Jakbym nie założył firmy na dotacje z unii i nie wziął korando w leasing to pewnie bym sie autobusami i uberem woził odpowiedz ] [ cytuj ]

DODAJ SWÓJ KOMENTARZ

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.

Wzory dokumentów

Bezpłatne wzory dokumentów i formularzy.
Wyszukaj i pobierz za darmo: