eGospodarka.pl

eGospodarka.plMotoAktualności motoryzacyjne › Internetowy Samochód Roku 2018

Internetowy Samochód Roku 2018

2019-03-06 13:07

Internetowy Samochód Roku 2018

Internetowy Samochód Roku 2018 © Angelov - Fotolia.com

PRZEJDŹ DO GALERII ZDJĘĆ (6)

Serwis ogłoszeń motoryzacyjnych OTOMOTO już po raz kolejny przyznał nagrody w rankingu "Internetowy Samochód Roku". I wprawdzie w minionym roku najbardziej pożądanym samochodem używanym w Polsce okazało się BMW serii 3, a na kolejnych miejscach uplasowały się Audi A4 i Volkswagen Golf, to jednak okazuje się, że marzenia Polaków wykraczają daleko poza te modele. Dlaczego? Odpowiedź poniżej.

Moto-marzenia


- Każdy kierowca ma odmienne potrzeby i u każdego inne samochody wywołują dreszcz emocji. Jednak analiza pokazuje, że niektóre samochody wywołują większe zainteresowanie i odnotowują znacznie więcej wyświetleń, w porównaniu z pozostałymi - mówi Lukas Draginas, dyrektor zarządzający OTOMOTO.

W tej edycji "Internetowego Samochodu Roku" analitycy postanowili opracować specjalny algorytm, który wskazał samochód najbardziej przez Polaków pożądany i wywołujący wśród nich największe zainteresowanie, czyli po prostu - samochód marzeń. Czego dowiódł? Okazuje się, że nasze marzenia wykraczają daleko poza codzienną motoryzację - modelem, którego dowolne ogłoszenie oglądane było niemal 15 razy częściej niż wyniosła przeciętna dla modeli aut z OTOMOTO, okazał się... Rolls Royce Phantom.

fot. mat. prasowe

Jaki super-samochód jest najbardziej popularny?

Dowolne ogłoszenie dotyczące Rolls Royce Phantom oglądane było 14,81 razy częściej niż średnia dla modeli samochodów nowych na OTOMOTO.


W tegorocznym raporcie nie zabrakło również informacji o najpopularniejszych oldtimerach i prawdziwych bestiach, czyli autach, pod których maską skrywa się nawet 1500 koni mechanicznych. W zestawieniach znalazło się miejsce dla modeli Bugatti, Chevroleta, McLarena, Porsche, czy Rolls Royce’a.

Trendy na rynku motoryzacyjnym


W raporcie Internetowy Samochód Roku 2018 nie brakuje również stałych zestawień przedstawiających trendy obowiązujące na rynku motoryzacyjnym. Podobnie jak w poprzednich latach, o miano najpopularniejszego auta używanego wyszukiwanego w OTOMOTO stoczyły BMW serii 3, Audi A4 i Volkswagen Golf. Niespodzianką natomiast okazały się wyniki w kategorii samochodów nowych. Do klasyfikacji szturmem wdarła się bowiem Dacia Duster, a na pozostałych pozycjach nie zabrakło istotnych przetasowań.

fot. mat. prasowe

Najpopularniejsze modele używanych samochodów osobowych

W 2018 roku na OTOMOTO pojawiły się 47 232 ogłoszenia używanych aut BMW serii 3.

fot. mat. prasowe

Najczęściej rejestrowane używane auta

Na szczycie zestawienia Golf, Astra i Passat.


- Rejestracje aut marek popularnych stanowią 85,96% ogólnej liczby zarejestrowanych pojazdów. Warto zauważyć, że segment marek premium rósł (+13,64%) w ubiegłym roku znacznie szybciej niż marek popularnych (+8,67%). Taka sytuacja to również efekt dominacji na rynku klientów firmowych - mówi Wojciech Drzewiecki prezes Instytutu Badań Rynku Motoryzacyjnego SAMAR, we współpracy z którym w tym roku raport powstał.

fot. mat. prasowe

Najpopularniejsze modele nowych samochodów osobowych

Najczęściej wyszukiwanym modelem okazała się Dacia Duster.

fot. mat. prasowe

Najczęściej rejestrowane nowe auta

Liderem rejestracji okazała się Skoda Octavia.


Tradycyjnie w publikacji przedstawione są wyniki zainteresowania pojazdami dostawczymi do 3,5 tony. Bardzo ciekawie wypadają porównania najpopularniejszych modeli do popularności samych marek. Roszady pomiędzy producentami zauważalne są zarówno w kategorii samochodów nowych, jak i używanych. Raport zawiera także dane stosunkowo najmłodszej części moto-świata, czyli samochodami napędzanymi silnikami elektrycznymi. Oczywiście w zestawieniu z trudnymi do pokonania rywalami, czyli silnikami spalinowymi.
- Analizując spadki w zainteresowaniu autami wyposażonymi w instalacje LPG prognozujemy, że w przyszłości to właśnie hybrydy i elektryki staną się alternatywą dla duetu diesel-benzyna. Ograniczenia dla parkowania aut na gaz i wahania cen tego paliwa wywołują negatywne reakcje u konsumentów, nawet tych, którzy bardzo świadomie przeliczają motoryzacyjne inwestycje - zauważa Agnieszka Czajka, Dyrektor Operacyjny OTOMOTO.

oprac. : eGospodarka.pl

Oceń

0 0

Podziel się

Poleć na Wykopie Poleć w Google+

Poleć artykuł znajomemu Wydrukuj

Skomentuj artykuł Opcja dostępna dla zalogowanych użytkowników - ZALOGUJ SIĘ / ZAREJESTRUJ SIĘ

Komentarze (0)

DODAJ SWÓJ KOMENTARZ

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.

Wzory dokumentów

Bezpłatne wzory dokumentów i formularzy.
Wyszukaj i pobierz za darmo: