eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plMotoTesty aut › SEAT Tarraco 2.0 TDI DSG 4Drive Xcellence

SEAT Tarraco 2.0 TDI DSG 4Drive Xcellence

2019-06-12 10:28

SEAT Tarraco 2.0 TDI DSG 4Drive Xcellence

SEAT Tarraco 2.0 TDI DSG 4Drive Xcellence © fot. mat. prasowe

PRZEJDŹ DO GALERII ZDJĘĆ (18)

Hiszpańska marka krok po kroku rozwija swoją gamę modelową. Jej ważną częścią są oczywiście SUV-y, które cieszą się sporym zainteresowaniem na Starym Kontynencie. Rolę tego flagowego pełni Tarraco, który czerpie garściami z rozwiązań koncernu VW, ale podaje je na swój własny, interesujący sposób.

Przeczytaj także: SEAT Tarraco e-Hybrid FR

Karoseria


Już po gabarytach widać, że mamy do czynienia z bratnią konstrukcją Skody Kodiaq. Hiszpański model wydaje się jednak atrakcyjniejszy. Choć sylwetki są podobne, ta SEAT-a ma w sobie nieco więcej dynamiki, co jest zasługą bardziej pochylonej szyby tylnej i inaczej poprowadzonych przeszkleń bocznych. Pas przedni został zaprojektowany zgodnie z najnowszym nurtem stylistycznym marki. To oznacza zwężające się reflektory i szeroki, zgrabnie wkomponowany grill. Z tyłu największą uwagę zwracają lampy złączone ledową listwą. Wokół dolnych partii nadwozia biegną oczywiście plastikowe osłony. Aby nie wyglądały topornie, uzupełniono je srebrnymi wstawkami. Udany design dopełniają 5-ramienne felgi.

Wnętrze


W kabinie czuć sznyt VAG-a, ale znane wszystkim klocki zostały poukładane w seatowskim stylu. Na szczycie konsoli centralnej znalazł się ekran multimedialny z przyjaznym interfejsem - jest bardzo dobrze zaprojektowany i szybko reaguje na dotyk. Oferuje oczywiście kompatybilność ze smartfonami. Co istotne, zintegrowano z nim normalne pokrętła, co znacznie uprzyjemnia obsługę. Niżej umiejscowiono dwie dysze nawiewu, klasyczny panel automatycznej klimatyzacji i dużą półkę z gniazdami USB.

fot. mat. prasowe

SEAT Tarraco 2.0 TDI DSG 4Drive Xcellence - z tyłu

Z tyłu największą uwagę zwracają lampy złączone ledową listwą.


Pomiędzy fotelami znalazły się oczywiście cup holdery, drążek skrzyni biegów, podłokietnik i pokrętło do wyboru trybu jazdy. Tarraco posiada także wyświetlacz, który coraz częściej zastępuje w autach analogowe wskaźniki. Ten z SEAT-a można personalizować wedle własnego uznania. Bez względu na wybór, zawsze jest czytelnie i przyjaźnie dla oczu. Cieszy także kierownica, której wieniec ma odpowiednią grubość - dobrze leży w dłoniach. Jeżeli chodzi o jakość materiałów, nie można narzekać - znaczna część tworzyw jest miękka i bardzo starannie spasowana.

fot. mat. prasowe

SEAT Tarraco 2.0 TDI DSG 4Drive Xcellence - deska rozdzielcza

Na szczycie konsoli centralnej znalazł się ekran mutlimedialny z przyjaznym interfejsem.


Fotele nie pozostawiają wiele do życzenia. Mają odpowiednią wielkość i taki też zakres (elektrycznej) regulacji. Ponadto, nie zabrakło pamięci ustawień. Co istotne, dobrze podpierają ciało, mimo iż nie są stworzone z myślą o sportowych doznaniach. Oferują duży komfort i sprawdzają się na dłuższych dystansach. Podoba mi się też tapicerka, która naprawdę fajnie wygląda. Dalej znajdziemy kanapę z długim siedziskiem i regulowanym kątem pochylenia oparcia. Pasażerowie jadący w drugim rzędzie mają do dyspozycji osobny panel klimatyzacji i stoliki. W kabinie znalazły się również dwa dodatkowe miejsca. Nie są one zbyt duże i osadzono je bardzo blisko podłogi, ale lepiej mieć bonusowe fotele, niż jeździć "na dwa razy".

fot. mat. prasowe

SEAT Tarraco 2.0 TDI DSG 4Drive Xcellence - fotele

Fotele nie pozostawiają wiele do życzenia. Mają odpowiednią wielkość i taki też zakres elektrycznej regulacji.


Producent nie podaje pojemności bagażnika przy trzech rozłożonych rzędach, ale na moje oko pozostaje do dyspozycji około 250 litrów. Jeżeli schowamy w podłodze ostatnie fotele, pojemność rośnie do aż 760 litrów. Kładąc kolejne oparcia uzyskamy 2000 litrów. Warto dodać, że system składania/rozkładania jest bardzo prosty i nie wymaga angażowania wielkiej siły. Plus należy się także za szeroki otwór załadunkowy i wysoko unoszącą się klapę.

fot. mat. prasowe

SEAT Tarraco 2.0 TDI DSG 4Drive Xcellence - kanapa

Pasażerowie jadący w drugim rzędzie mają do dyspozycji osobny panel klimatyzacji i stoliki.


Technologia


Pod maską prezentowanego egzemplarza mieszka znany i lubiany 2-litrowy diesel z rodziny TDI generujący 190 KM (przy 3500 obr./min.) i 400 Nm (przy 1750 obr./min.). Współpracuje z nim 7-biegowa przekładnia automatyczna (DSG), która kieruje całą moc na obie osie. Z takim zestawem napędowym hiszpański SUV waży ok. 1700 kg, co jest słuszną wartością. Mimo tego, można liczyć na bardzo dobre osiągi. Przyspieszenie do pierwszej setki zajmuje zaledwie 8,1 sekundy, a rozpędzanie kończy się przy 210 km/h. W tego typu aucie trudno oczekiwać czegoś więcej. Czy dobra dynamika wpływa negatywnie na zużycie paliwa? Wiele zależy od prawej nogi kierowcy. Osoby o spokojnym stylu jazdy bez problemu zmieszczą się w 8 litrach. Ci, którzy stawiają na częste wykorzystywanie pełnej mocy muszą liczyć się z 10 litrami na 100 km. Oba rezultaty są jak najbardziej akceptowalne biorąc pod uwagę możliwości i gabaryty auta.

fot. mat. prasowe

SEAT Tarraco 2.0 TDI DSG 4Drive Xcellence - z przodu

Choć sylwetki są podobne, ta SEAT-a ma w sobie nieco więcej dynamiki, co jest zasługą bardziej pochylonej szyby tylnej i inaczej poprowadzonych przeszkleń bocznych.


Wrażenia z jazdy


Właściwości jezdne Tarraco nie są specjalnie charakterystyczne - trudno wyróżnić ten model w którymś z kluczowych aspektów. Wszystko jest jednak dobrze zestrojone i nie sposób się czepiać. Układ kierowniczy ma wystarczający poziom precyzji i daje spore poczucie pewności. Zawieszenie (kolumny MacPhersona z przodu, system wielowahaczowy z tyłu) zostało skonfigurowane z myślą o komforcie, ale radzi sobie także podczas gwałtownych zmian toru jazdy - utrzymuje nadwozie w ryzach i nie pozwala na zbyt duże przechyły.

fot. mat. prasowe

SEAT Tarraco 2.0 TDI DSG 4Drive Xcellence - przód

Pas przedni został zaprojektowany zgodnie z najnowszym nurtem stylistycznym marki. To oznacza zwężające się reflektory i szeroki, zgrabnie wkomponowany grill.


Trudno mieć także zastrzeżenia do silnika wysokoprężnego. To sprawdzona konstrukcja, która ma sporo wigoru w pełnym zakresie obrotowym i oferuje naprawdę bardzo dobrą kulturę pracy (do wnętrza nie przedostają się przesadne wibracje). Pochwalić można także pracę 7-biegowego automatu - jest płynny i dobrze redukuje. Przydałaby się jedynie nieco szybsza reakcja na kickdown. A co z napędem na obie osie? W dużych SUV-ach jest niemal standardem i można uzasadnić jego obecność. Dzięki niemu łatwiej złapać przyczepność i przenieść moc na drogę w trudnych warunkach pogodowych. Zjechanie z asfaltu też nie jest problemem, ale pamiętajmy, że nie jest to auto stricte terenowe.

fot. mat. prasowe

SEAT Tarraco 2.0 TDI DSG 4Drive Xcellence - tył

Bagażnik ma szeroki otwór załadunkowy i wysoko unoszącą się klapę.


Na komfortową podróż wpływa nie tylko zawieszenie. Rolę odgrywają też takie elementy, jak wygłuszenia kabiny. W tej dziedzinie hiszpańskie auto oferuje naprawdę wysoki poziom i widać, że nie oszczędzano na matach tłumiących hałas. Poza tym, na pochwałę zasługuje bardzo dobry zestaw audio. Nie bez znaczenia są także systemy czuwające nad bezpieczeństwem - ostrzegają przed kolizją, utrzymują pas ruchu, monitorują martwe strefy, automatycznie hamują po wykryciu zagrożenia zderzeniem, pomagają przy parkowaniu i zachowują odstęp od poprzedzającego pojazdu.

Okiem przedsiębiorcy


Target tego modelu wydaje się oczywisty. To rodziny stawiające na samochód z modnym charakterem, który ma być też wygodny, pojemny i bogato wyposażony. Każda z tych cech winduję cenę, rzecz jasna... Za bazowy egzemplarz trzeba zapłacić 121 800 zł. Pod jego maską znajdziemy 150-konne EcoTSI uzupełnione 6-biegowym manualem i napędem na przód. Testowana sztuka to drugi biegun cennika - została wyceniona na 174 200 zł. Lista dodatków może oczywiście podnieść wydatek nawet do 200 tysięcy.

Klienci zainteresowani ratalnym zakupem auta mogą postawić na kredyt. Aktualnie promowane są dwa warianty: Kredyt Moc Niskich Rat (zmiana auta co 3 lub 4 lata, oprocentowanie od 3,99%, wkład własny od 0%) lub Kredyt Moc Niskich Kosztów (0% wkładu własnego, 0% prowizji bankowej, 3,99% oprocentowania). Firmy zainteresowane leasingiem mogą liczyć na wpłatę wstępną od 0%, umowę na okres od 24 do 60 miesięcy i sumę opłat od 103,99%. Alternatywą dla tego rozwiązania jest wynajem długoterminowy minimalizujący obowiązki klienta.

Podsumowanie


Tarraco to bardzo dopracowany SUV, który oferuje praktyczne wnętrze, wysoką jakość wykonania i sprawdzoną technologię. W prezentowanej konfiguracji ma też dobre osiągi i akceptowalne zużycie paliwa. Cena tego samochodu nie jest niska, ale podobnie wyposażone auta konkurencji stanowią zbliżone wydatki.

oprac. : Wojciech Krzemiński / NaMasce.pl NaMasce.pl

Więcej na ten temat: SEAT Tarraco, Seat, testy samochodów, testy aut

Skomentuj artykuł Opcja dostępna dla zalogowanych użytkowników - ZALOGUJ SIĘ / ZAREJESTRUJ SIĘ

Komentarze (0)

DODAJ SWÓJ KOMENTARZ

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.

Wzory dokumentów

Bezpłatne wzory dokumentów i formularzy.
Wyszukaj i pobierz za darmo: