eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plMotoAktualności motoryzacyjne › Nowe BMW serii 5 Limuzyna

Nowe BMW serii 5 Limuzyna

2009-11-25 11:59

Nowe BMW serii 5 Limuzyna

© fot. mat. prasowe

PRZEJDŹ DO GALERII ZDJĘĆ (4)

Nowe BMW serii 5 Limuzyna to sportowy i elegancki wygląd, typowa dla marki BMW dynamika jazdy, wyjątkowa oszczędność oraz nowatorskie funkcje komfortu i bezpieczeństwa. Światowa premiera nowego BMW serii 5 Limuzyna otwiera nowy rozdział w historii firmy. W ciągu pięciu generacji modelowych sprzedaż światowa BMW serii 5 wyniosła ponad 5,5 miliona egzemplarzy.

Przeczytaj także: BMW X5M i BMW X6M dla szukających wrażeń

Stylistyka: charyzmatyczne, sportowe, eleganckie

Oprócz dużego rozstawu osi, dłuższej i smuklejszej maski silnika oraz krótszych zwisów z przodu, kolejną zmianą jest przesunięta w tył kabina pasażerska oraz niska, wydłużona linia dachu, dzięki którym nowe BMW serii 5 Limuzyna wyróżnia się wśród konkurencji.



Wygląd pojazdu cechują przede wszystkim idealne proporcje. Typowe cechy BMW zawarte są w strukturze maski silnika oraz w pionowej konstrukcji grilla atrapy chłodnicy, a także w stylowych i eleganckich liniach bocznych ciągnących się aż po muskularny tył.

We wnętrzu panuje nowoczesna funkcjonalność w połączeniu z doskonałą atmosferą, niepowtarzalnym stylem i dbałością o potrzeby kierowcy w strukturze kokpitu, co zapewnia wyjątkowe wrażenia jezdne.

Wrażenia jezdne: nadzwyczajna dynamika i komfort jazdy

Najbardziej zaawansowane technologie układu napędowego i jezdnego gwarantują sportowe osiągi w połączeniu z jeszcze wyższym poziomem komfortu. Jednocześnie opcjonalny układ kontroli dynamiki jazdy (Dynamic Driving Control) pozwala dostosować ustawienia zawieszenia do indywidualnych preferencji. Nowe BMW serii 5 Limuzyna może być również wyposażone jest w układ Adaptive Drive obejmujący układ dynamicznej kontroli amortyzatorów (Dynamic Damper Control) oraz dynamicznej kontroli stabilności (Dynamic Drive stability control), a także zintegrowany aktywny układ kierowniczy.
Nowe BMW serii 5 Limuzyna debiutuje z jednym silnikiem ośmiocylindrowym oraz trzema sześciocylindrowymi silnikami benzynowymi, a także z dwiema sześciocylindrowymi jednostkami wysokoprężnymi. Paletę silników uzupełnia czterocylindrowa jednostka z turbodoładowaniem, z aluminiową skrzynią korbową i układem bezpośredniego wtrysku. BMW 520d o maksymalnej mocy 135 kW/184 KM, wyposażone standardowo w funkcję automatycznego włączania i wyłączania silnika, ustanawia nowe standardy w swym segmencie pojazdów. Średnie zużycie paliwa w cyklu pomiarowym UE (Euro 5) wynosi 5,0 l na 100 km, a emisja CO2 132 g na kilometr (dane tymczasowe).

Najwyższą wersją silnika jest jednostka ośmiocylindrowa z układem TwinPower Turbo i bezpośrednim wtryskiem paliwa (High Precision Injection) w BMW 550i, rozwijająca maksymalną moc 300 kW/407 KM.
Montowany w BMW 535i sześciocylindrowy silnik rzędowy z układem BMW TwinPower Turbo, High Precision Injection i VALVETRONIC dostarcza 225 kW/306 KM mocy, natomiast dwa sześciocylindrowe silniki rzędowe wyposażone w układ High Precision Injection i pracujące z tzw. ubogą mieszanką rozwijają 190 kW/258 KM w BMW 528i i 150 kW/204 KM w BMW 523i.

Zaawansowane technologicznie sześciocylindrowe rzędowe silniki wysokoprężne pozwalają BMW 530d uzyskiwać maksymalnie 180 kW/245 KM, a BMW 525d równie imponujące 150 kW/204 KM mocy. Wyposażone w opcjonalną technologię BMW BluePerformance BMW 530d jest zgodne z wymogami normy emisji Euro 6. Nie trzeba też chyba wspominać, że wszystkie wersje nowego BMW serii 5 Limuzyna spełniają wymagania europejskiej normy emisji spalin Euro 5.
Przeczytaj także: AC Schnitzer dla BMW serii 5 AC Schnitzer dla BMW serii 5

 

1 2

następna

oprac. : Marta Kamińska / eGospodarka.pl eGospodarka.pl

Cadillac CTS Coupe

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.

Wzory dokumentów

Bezpłatne wzory dokumentów i formularzy.
Wyszukaj i pobierz za darmo: