BMW X5 2011
2010-02-14 00:20
© fot. mat. prasowe
Przeczytaj także: Nowe BMW serii 5 Limuzyna
Dzięki rozwiązaniom z zakresu BMW EfficientDynamics, wszystkie wersje BMW X5 osiągają optymalny stosunek osiągów do zużycia paliwa w odpowiedniej klasie silnikowej. Nowym, topowym modelem w gamie jest BMW X5 xDrive50i, którego silnik V8 z technologią BMW TwinPower Turbo i bezpośrednim wtryskiem paliwa (High Precision Injection) rozwija moc 300 kW/407 KM. Nowe BMW X5 xDrive35i napędzane jest 306-konnym (225 kW) sześciocylindrowym silnikiem rzędowym z technologiami BMW TwinPower Turbo, High Precision Injection i VALVETRONIC. W pełni aluminiowa sześciocylindrowa jednostka wysokoprężna z technologią TwinPower Turbo i bezpośrednim wtryskiem paliwa Common Rail, umieszczona pod maską modelu BMW X5 xDrive40d, rozwija moc 225 kW/306 KM i maksymalny moment obrotowy 600 Nm. Najwyższą wydajnością cechuje się z kolei model BMW X5 xDrive30d wyposażony w silnik o mocy 180 kW/245 KM, który zadowala się średnio 7,4 litra/100 km w cyklu pomiarowym UE. Wszystkie silniki spełniają normy emisji spalin Euro5.fot. mat. prasowe
Standardem we wszystkich wersjach nowego BMW X5 jest ośmiobiegowa przekładnia automatyczna. Dzięki nowoczesnej konfiguracji przełożeń i minimalnemu poślizgowi przekładni przy ruszaniu ta zaawansowana skrzynia biegów zapewnia wyjątkową dynamikę zmiany przełożeń, większą efektywność działania oraz komfort pracy najwyższego kalibru. Co więcej, automatyczna skrzynia biegów o ośmiu przełożeniach przyczynia się też do polepszenia osiągów i ogólnej wydajności.
Stylistyka nowego BMW X5 to w głównej mierze wyważone proporcje, nadające autu wyjątkowo dynamicznego i eleganckiego wyglądu.
Najważniejsze cechy
fot. mat. prasowe
Dzięki modyfikacjom przedniej i tylnej części nadwozia, stylistyka wszystkich wersji nowego BMW X5 odzwierciedla zwiększoną dynamikę układu napędowego. Większe boczne wloty powietrza z przodu oraz większe powierzchnie przednich i tylnych nakładek polakierowane w kolorze nadwozia informują o wyższej mocy jednostek napędowych oraz o drogowym przeznaczeniu samochodu. Atletyczny charakter nowego BMW X5 jest dodatkowo podkreślony przeprojektowanym zderzakiem tylnym, a także obwódkami końcówki układu wydechowego.
Podwójne okrągłe reflektory zastosowane w nowym BMW X5 uzupełniono diodowymi pierścieniami świetlnymi LED, które pełnią funkcję wyjątkowo eleganckich i efektywnych świateł do jazdy w dzień. W opcji dostępne są także reflektory ksenonowe. Przeprojektowane tylne światła w kształcie litery „L”, z których każde zawiera dwa jednolicie podświetlone rzędy diod LED, zapewniają nowemu modelowi typową dla marki rozpoznawalność nocą.
fot. mat. prasowe
Wnętrze nowego BMW X5 zachwyca wszechstronnością rozwiązań i luksusową atmosferą. Podwyższona pozycja siedząca umożliwia pełną obserwację sytuacji na drodze z wnętrza kabiny pasażerskiej. W standardowym wyposażeniu znalazł się system iDrive najnowszej generacji, który daje dodatkową możliwość intuicyjnej i łatwej obsługi wszystkich standardowych i opcjonalnych systemów audio, nawigacji i telekomunikacji. Pojemność ustawnego bagażnika może zostać zwiększona z 620 do maksymalnych 1 750 litrów. Na pokładzie nowego BMW X5 zmieszczą się dodatkowo dwie osoby przy zamówieniu trzeciego rzędu siedzeń.
oprac. : Marta Kamińska / eGospodarka.pl
Przeczytaj także
-
BMW X5M i BMW X6M dla szukających wrażeń
-
Model BMW X1 już w sprzedaży
-
Premiera BMW 5 GT
-
BMW X3 2017
-
BMW X5 xDrive25d. Ekstraklasa wśród suvów
-
Nowe BMW serii 7 oficjalnie
-
Lexus LC - polska premiera
-
Motor Show Poznań 2015 cz.2
-
BMW serii 4 Gran Coupe - sportowe osiągi, niskie spalanie