eGospodarka.pl

eGospodarka.plMotoAktualności motoryzacyjne › Opel Flextreme GT/E zadebiutuje w Genewie

Opel Flextreme GT/E zadebiutuje w Genewie

2010-02-26 10:54

Opel Flextreme GT/E zadebiutuje w Genewie

© fot. mat. prasowe

PRZEJDŹ DO GALERII ZDJĘĆ (4)

Podczas Salonu Samochodowego w Genewie Opel zaprezentuje koncepcyjny samochód Flextreme GT/E. W stosowanej przez Opla strategii uzyskania większej niezależności od paliw kopalnych, elektryczność odgrywa kluczową rolę. 4,7-metrowy samochód koncepcyjny Flextreme GT/E obrazuje, w jaki sposób technologię pojazdów z napędem elektrycznym o rozszerzonym zasięgu (E-REV) można zastosować w pojazdach dużych i średnich, ale i kompaktowych, jak nadchodząca Ampera.
Opel nazywa tę strategię nieograniczoną e-mobilnością: dostosowania wysoce ekonomicznego układu napędowego E-REV - eliminującego wszelkie ograniczenia wynikające z zastosowania wyłącznie napędu elektrycznego - do pojazdów wszystkich segmentów rynkowych. Koncepcyjny Opel GT/E udowadnia, iż wielkość nie ma znaczenia, aby cieszyć się typowym dla Opla zerowym poziomem emisji spalin.





Zaawansowana stylistyka pozwala również koncepcyjnemu GT/E uzyskać zakładany współczynnik oporu wynoszący zaledwie 0,22, a tym samym osiągnąć maksymalną prędkość przekraczającą 200 km/godz., oszczędzać energię i wydłużyć zasięg. Wyróżniające się cechy zewnętrzne obejmują niskie i szerokie podwozie, przednie i tylne reflektory w kształcie skrzydeł, charakterystyczną maskę i grill, opływowe słupki C oraz muskularne, doskonale ukształtowane nadwozie.

Design nadwozia: wyraz ekonomiczności i emocji

Proporcje Opla Flextreme GT/E zbliżone do modeli coupe pozwalają na rozwinięcie nowego języka designu Opla w nadwoziu zoptymalizowanym pod kątem właściwości aerodynamicznych.

Wyraźne elementy stylistyczne części przedniej obejmują niską linię maski i wydłużony przód spięty typowymi dla Opla przednimi reflektorami LED w kształcie skrzydeł. Zagłębione są one w przednich zderzakach i masce. Nowy, trapezoidalny gril jest wąski, ale wyraźny. Wyeksponowana chromowana belka z dużym znakiem Opla służy również do ładowania akumulatorów Opla Flextreme GT/E.
Górna część grilla wykorzystywana jest jako wlot powietrza chłodzącego, dolna zaś osłonięta została matowanym panelem. Nieobecność dodatkowych wlotów powietrza pozwala na uzyskanie odpowiedniej aerodynamiki dolnej części przedniej, a jednocześnie pozwala Flextreme GT/E spełnić przyszłe wymogi dotyczące bezpieczeństwa pieszych.

Wyraźnie zarysowana maska z charakterystyczną dla Opla środkową łamaną linią obejmuje wąskie, podłużne wloty powietrza znajdujące się po obu jej stronach i odprowadzające powietrze z komory silnika. Muskularne zderzaki i nadkola wtapiają się w linię boczną nadwozia.

Z profilu Flextreme GT/E wyróżniają innowacyjne, krótkie słupki C. Płynący kształt pozwala na przedłużenie szyb do tyłu, wzdłuż łukowatej linii dachu, co podkreśla opływowe linie boczne nadwozia. Dynamiczny charakter samochodu dodatkowo podkreśla świeże spojrzenie na charakterystyczny dla Opla motyw ostrza, obecnie przybierający postać linii opadającej od podstawy słupka C do niższej części przedniego zderzaka.

Dostęp do kabiny ułatwiono poprzez zastosowanie otwieranych do tyłu drzwi tylnych, będących rozwinięciem koncepcji FlexDoors zastosowanej w monocabie Meriva nowej generacji. Aby zachować prostotę nadwozia wszystkie klamki zastąpiono czujnikami światła. Położenie na nich dłoni przez kierowcę lub pasażera powoduje otwarcie drzwi. Aby ograniczyć zawirowania powietrza usunięto również przednie lusterka boczne i zastąpiono je niewielkimi kamerami umieszczonymi w słupkach A.

 

1 2 3

następna

Oceń

0 0

Podziel się

Poleć na Wykopie Poleć w Google+

Poleć artykuł znajomemu Wydrukuj

Nawigacja ARISTO Voyager S500

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.

Wzory dokumentów

Bezpłatne wzory dokumentów i formularzy.
Wyszukaj i pobierz za darmo: