Audi Q7 na 2011
2010-04-15 10:23
© fot. mat. prasowe
Przeczytaj także: Nowe Audi Q7
fot. mat. prasowe
Rozwarcie cylindrów wynosi 90 stopni. Zastosowano też dwa intercoolery schładzające powietrze zanim trafi ono do komory spalania, dzięki czemu poziom tlenu w mieszance powietrza jest wyższy. To z kolei przekłada się na bardziej efektywne spalanie.
3-litrowy silnik TFSI będzie występował w dwóch odmianach różniących się mocą. Słabszy produkuje 268 KM i 400 Nm, a mocniejszy, przeszczepiony z Audi S4, dysponuje mocą 329 KM i 440 Nm momentu.
fot. mat. prasowe
Potężne Q7 dzięki nowym jednostkom osiąga setkę w niecałe 8 sekund, a prędkość maksymalna dochodzi do 225 km/h. Mocniejsza jednostka pozwala mknąć z prędkością 245 km/h, a sprint do setki zajmuje 6,9 sekundy. Audi zapewnia, że nowy silnik TFSI jest wydajniejszy niż poprzednie jednostki odpowiednio o 12 i 16%. Średnie spalanie wynosi 10,7 l/100km.
fot. mat. prasowe
Koncern z Inglostadt nie zapomniał też o fanach diesli. Nowe 3,0 TDI według Audi nie ma wiele wspólnego z poprzednią jednostką tego typu. Wtrysk common rail pracuje teraz pod ciśnieniem 2000 barów, co powoduje, że mieszanka wtryskiwana do cylindra jest doskonale rozprowadzana w komorze spalania. Ta sama technologia pracuje też w unowocześnionym V8 TDI, który teraz ma mniejsze zużycie paliwa i więcej momentu obrotowego (800 Nm). Ciekawostką jest też zastosowanie oddzielnych obiegów chłodzenia dla każdego z cylindrów w silniku V6. W momencie rozruchu woda nie krąży po układzie, co powoduje iż silnik szybciej uzyskuje temperaturę roboczą. W momencie jej osiągnięcia, zawory otwierają automatycznie obieg i woda zaczyna krążyć między blokiem a chłodnicą. Moc nowej jednostki diesla wynosi 240 KM, a moment obrotowy to 550 Nm. Q7 z tym silnikiem rozwija 218 km/h i przyspiesza do 100km/h w 7,9 sekundy, spalając średnio 7,4 l/100km.
Moc ze wszystkich nowych jednostek trafia na koła poprzez 8-biegowy automat.
oprac. : Moto Target
Przeczytaj także
-
Audi Q7 3.0 TDI tiptronic quattro - jakość i komfort
-
Hyundai Santa Fe i IONIQ 5 N
-
Citroen e-C3 debiutuje w Polsce
-
Hyundai Kona 2023 jeszcze bardziej wyrazisty
-
Renault Austral - premierowy suv z mocnymi argumentami
-
Nissan X-Trail 2022
-
Ford Explorer 2020. Czy odniesie sukces w Europie?
-
Mitsubishi ASX i L200
-
Nissan X-Trail - nowe modele