eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plMotoAktualności motoryzacyjne › Audi Q7 na 2011

Audi Q7 na 2011

2010-04-15 10:23

Audi Q7 na 2011

© fot. mat. prasowe

PRZEJDŹ DO GALERII ZDJĘĆ (3)

Pod maską największego SUV-a Audi znajdą się trzy nowe silniki. Zgodnie z ideą downsizingu, duża pojemność i liczba cylindrów ustępują mniejszym konstrukcjom z turbodoładowaniem. Z oferty znikną jednostki 3,6 V6 i 4,2 V8. Na ich miejsce trafi nowy motor 3,0 TFSI o konstrukcji V6.

Przeczytaj także: Nowe Audi Q7


Rozwarcie cylindrów wynosi 90 stopni. Zastosowano też dwa intercoolery schładzające powietrze zanim trafi ono do komory spalania, dzięki czemu poziom tlenu w mieszance powietrza jest wyższy. To z kolei przekłada się na bardziej efektywne spalanie.

3-litrowy silnik TFSI będzie występował w dwóch odmianach różniących się mocą. Słabszy produkuje 268 KM i 400 Nm, a mocniejszy, przeszczepiony z Audi S4, dysponuje mocą 329 KM i 440 Nm momentu.
Potężne Q7 dzięki nowym jednostkom osiąga setkę w niecałe 8 sekund, a prędkość maksymalna dochodzi do 225 km/h. Mocniejsza jednostka pozwala mknąć z prędkością 245 km/h, a sprint do setki zajmuje 6,9 sekundy. Audi zapewnia, że nowy silnik TFSI jest wydajniejszy niż poprzednie jednostki odpowiednio o 12 i 16%. Średnie spalanie wynosi 10,7 l/100km.

Koncern z Inglostadt nie zapomniał też o fanach diesli. Nowe 3,0 TDI według Audi nie ma wiele wspólnego z poprzednią jednostką tego typu. Wtrysk common rail pracuje teraz pod ciśnieniem 2000 barów, co powoduje, że mieszanka wtryskiwana do cylindra jest doskonale rozprowadzana w komorze spalania. Ta sama technologia pracuje też w unowocześnionym V8 TDI, który teraz ma mniejsze zużycie paliwa i więcej momentu obrotowego (800 Nm). Ciekawostką jest też zastosowanie oddzielnych obiegów chłodzenia dla każdego z cylindrów w silniku V6. W momencie rozruchu woda nie krąży po układzie, co powoduje iż silnik szybciej uzyskuje temperaturę roboczą. W momencie jej osiągnięcia, zawory otwierają automatycznie obieg i woda zaczyna krążyć między blokiem a chłodnicą. Moc nowej jednostki diesla wynosi 240 KM, a moment obrotowy to 550 Nm. Q7 z tym silnikiem rozwija 218 km/h i przyspiesza do 100km/h w 7,9 sekundy, spalając średnio 7,4 l/100km.

Moc ze wszystkich nowych jednostek trafia na koła poprzez 8-biegowy automat.

oprac. : Moto Target

Przeczytaj także

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.

Wzory dokumentów

Bezpłatne wzory dokumentów i formularzy.
Wyszukaj i pobierz za darmo: