eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plMotoAktualności motoryzacyjne › Toyota Auris 2010

Toyota Auris 2010

2010-05-24 11:52

Toyota Auris 2010

© fot. mat. prasowe

PRZEJDŹ DO GALERII ZDJĘĆ (3)

Toyota Auris zadebiutowała na europejskim rynku jako zupełnie nowy model w 2007 roku, zastępując utytułowaną Corollę w wersji hatchback. Teraz do sprzedaży wchodzi odświeżony model, którego polska premiera odbyła się w dniach 18-19 maja w Toruniu.

Przeczytaj także: Nowa Toyota Auris już w lipcu w salonach

Nadwozie i wnętrze

Auris 2010 zyskał obecnie nową stylistykę nadwozia, które ma teraz bardziej ostre rysy i dynamiczny wygląd. Przy zachowaniu rozstawu osi 2600 mm, długość samochodu wzrosła o 25 mm (do 4245 mm), co jest konsekwencją wprowadzenia nowych zderzaków o bardziej atrakcyjnym kształcie.

Dzięki zupełnie nowym światłom przednim, pokrywie silnika i osłonie chłodnicy, przód pojazdu zyskał bardziej masywny wygląd, zbliżając się stylistycznie do modeli Avensis i Verso, które debiutowały w 2009 roku. Dzięki nowemu zderzakowi ze spojlerem przednim, sylwetka Aurisa wydaje się teraz niższa i bardziej dynamiczna.
Nowo zaprojektowane felgi aluminiowe w rozmiarach 16 i 17 cali, oraz kierunkowskazy w lusterkach zewnętrznych, urozmaicają dotychczasową linię boczną pojazdu. Tylny zderzak zyskał nowy kształt i przetłoczenia boczne, co w połączeniu z przeprojektowanymi lampami nadaje tyłowi pojazdu zupełnie nowy wygląd.

Do gamy kolorystycznej Aurisa dołączyły dwa nowe, wyróżniające się na drodze lakiery zewnętrzne: niebieski metalik i czerwony metalik.

Istotne zmiany jakościowe zaszły także wewnątrz pojazdu. Materiały wykończeniowe, z którymi styczność mają kierowca i pasażerowie są teraz przyjemniejsze i bardziej miękkie w dotyku. Podłokietnik centralny został podwyższony o 50 mm, zapewniając bardziej komfortową podróż. W odpowiedzi na sugestie klientów przeprojektowana została także konsola centralna i drążek hamulca ręcznego, oraz mechanizm zamykania schowków przed pasażerem.

Silniki

W gamie jednostek napędowych dostępne są teraz cztery motory – dwa benzynowe i dwa wysokoprężne. Silnik 1.6 Valvematic uzyskuje moc 132 KM i moment obrotowy o wartości 160 Nm przy niskiej prędkości obrotowej (4 400 obr./min.). W połączeniu z manualną, sześciostopniową skrzynią biegów pojazd uzyskuje średnie spalanie 6,6 l/100 km. Przy wyborze zautomatyzowanej skrzyni Multimode średnie spalanie spada nawet do 6,3 l/100 km.
Silnik diesla 1.4 D-4D pozwala z kolei uzyskać jeszcze wyższą ekonomię spalania, zużywając średnio 4,7 l/100 km przy sześciostopniowej, manualnej skrzyni biegów. Moc maksymalna wynosi 90 KM, a maksymalny moment obrotowy 205 Nm (dostępny w przedziale 1 800-2 800 obr./min.).

Uzupełnieniem oferty dwóch najbardziej popularnych jednostek napędowych jest silnik benzynowy o pojemności 1,33 l (101 KM) oraz silniki Diesla o pojemności 2.0 l (125KM).

W drugiej połowie 2010 roku do sprzedaży wprowadzona zostanie wersja z napędem hybrydowym, łączącym silnik spalinowy o pojemności 1,8 l z silnikiem elektrycznym, co łącznie zapewni 136 KM.

 

1 2

następna

oprac. : Marta Kamińska / eGospodarka.pl eGospodarka.pl

Skoda Fabia RS w Polsce

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.

Wzory dokumentów

Bezpłatne wzory dokumentów i formularzy.
Wyszukaj i pobierz za darmo: