Volvo V60 - kombi z pazurem
2010-08-09 10:10
Nowe Volvo V60 © fot. mat. prasowe
Przeczytaj także: Volvo V60 Cross Country 2019
Przód pojazdu nie różni się od sedana S60. Maska została tak zaprojektowana, aby samochód wydawał się niższy i smuklejszy. Linia boczna bardziej przypomina zwinne coupe niż rodzinne kombi. Interesująco prezentuje się tył, z charakterystycznymi światłami, a także czarną listwą na klapie bagażnika. Wnętrze samochodu przypomina stylem S60. Kolorystyka tapicerki i akcesoriów oraz komfort przestrzeni nowego V60 mają czynić z niego nie tylko auto rodzinne, ale również elegancką limuzynę.Dynamiczne zawieszenie
Nowe Volvo V60 ma długość 4628 mm, rozstaw osi to 2776 mm. Rozstaw przednich kół wynosi 1588 mm a rozstaw tylnich – 1585 mm. Auto będzie dostępne z dwoma typami zawieszenia: wersją turystyczną i dynamiczną. Różnice pomiędzy tymi rodzajami zawieszenia widać w budowie amortyzatorów oraz konstrukcji przedniej i tylnej ramy pomocniczej zawieszenia. Wariant turystyczny ma nieco bardziej miękkie ustawienia, pozwalające na bardziej płynną jazdę na drogach o nawierzchniach charakteryzujących się gorszą jakością.
fot. mat. prasowe
Nowe Volvo V60
Większa sterowność, grubsze amortyzatory i twardsze sprężyny
Przekładnia kierownicy V60 działa o 10 procent szybciej niż w poprzednich modelach, co ma wzmacniać poczucie kontroli oraz zapewniać szybszy czas reakcji samochodu. Kolumna kierownicy wyposażona została w grubsze rury i sztywniejszą izolację, co pozwoliło na zwiększenie sztywności skrętnej o 100 procent. „Naprawdę dobry układ sterowania powinien być intuicyjny, samochód powinien 'wyczuwać' intencje kierowcy już w momencie, kiedy powstają one w jego głowie. Czuję, że w tym obszarze posunęliśmy się znacząco do przodu”, uważa Stefan Sällqvist, odpowiedzialny za prace nad zawieszeniem nowego V60.
Pierwsze sportowe kombi z systemem Advanced Stability Control
fot. mat. prasowe
Volvo V60
Podobnie jak nowe S60, również nowe V60 jest wyposażone w system ASC (ang. Advanced Stability Control). Dzięki nowemu czujnikowi poprzecznego przechylenia samochodu możliwe jest wykrycie tendencji do "zarzucenia" już w bardzo wczesnej fazie poślizgu. To ma oznaczać, że układ antypoślizgowy zadziała wcześniej i precyzyjniej. System ASC ma również pomagać w zachowaniu przyczepności auta oraz umożliwiać wykonywanie szybkich manewrów wymijania.
System Engine Drag Control zapobiega blokowaniu kół podczas hamowania silnikiem na śliskiej nawierzchni. Nowe zawieszenie wspomagane jest przez szereg elektronicznych systemów, które mają za zadanie dalszą poprawę sportowych wrażeń z prowadzenia tego samochodu.
System Corner Traction Control to świeże rozwiązanie, które poprzez sterowanie wektorem momentu obrotowego pozwala na jeszcze bardziej płynne pokonywanie zakrętów. Ta technologia jest dodatkowo wspomagana przez system Dynamic Stability and Traction Control (DSTC).
oprac. : Aleksandra Baranowska-Skimina / eGospodarka.pl
Przeczytaj także
-
Volvo V60 B3 - jego siła tkwi w normalności
-
Volvo V60 Cross Country D4 AWD. Kombi lepsze niż suv?
-
Volvo v60 - jedno z najciekawszych kombi na rynku
-
Nowe Volvo XC90 wjeżdża na rynek
-
Volvo V60 - samochód hybrydowy
-
Odnowiony Ford Mondeo
-
Volvo V90 T8 eAWD Recharge imponuje osiągami i cieszy jakością
-
Volvo S60 2019
-
Volvo V60 D4 - chłodno i elegancko