eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plMotoAktualności motoryzacyjne › Nowa Honda Fit EV Concept

Nowa Honda Fit EV Concept

2010-11-24 11:00

Nowa Honda Fit EV Concept

Honda Fit EV Concept © fot. mat. prasowe

PRZEJDŹ DO GALERII ZDJĘĆ (3)

Podczas salonu samochodowego w Los Angeles Honda zaprezentowała model Fit EV - koncept samochodu na energię elektryczną oraz platformę dla średniej wielkości auta hybrydowego typu plug-in. Oba pojazdy stanowią część kompleksowego programu Honda Electric Mobility Network, mającego na celu redukcję emisji CO2. Firma chce osiągnąć ten cel poprzez wprowadzanie innowacyjnych produktów oraz rozwiązań z zakresu zarządzania energią i technologii umożliwiających jej wytwarzanie.

Przeczytaj także: Audi Q5 Hybrid

Honda Fit EV Concept jest zapowiedzią kierunku rozwoju oraz stylistyki seryjnego pojazdu elektrycznego marki - Fit EV, który pojawi się w USA i Japonii w 2012 roku. Zupełnie nowa platforma dla pojazdu hybrydowego typu plug-in zapowiada następną generację dwusilnikowych hybrydowych układów napędowych Hondy, których debiut przewidziano również na 2012 rok.

fot. mat. prasowe

Honda Fit EV Concept

Honda Fit EV Concept


Honda Fit EV

Model Fit EV ma spełniać codzienne potrzeby przeciętnego mieszkańca miasta i oferować praktyczne, pięcioosobowe wnętrze znane z popularnego hatchbacka Honda Fit (w europie Honda Jazz). Po wejściu na rynek, model Fit EV wyposażony będzie w akumulatory litowo-jonowe oraz współosiowy silnik elektryczny.

Mocny silnik pochodzący z modelu FCX Clarity oferuje dobrą sprawność oraz moc i pracuje cicho nawet przy wyższych prędkościach. Prędkość maksymalna z jaką może się poruszać Fit EV to 144 km/h.

Zasięg Fit EV wynosić będzie mniej więcej 160 km w miejskim cyklu pomiarowym US EPA LA4 (lub 112 km po uwzględnieniu EPA). Dystans ten można wydłużyć dzięki wykorzystaniu innowacyjnego, elektrycznego systemu napędowego, który zaadaptowano z hybrydowego, sportowego modelu Honda CR-Z w wersji na rok 2011. System ten pozwala kierowcy wybrać jeden z trzech trybów jazdy - ECON, NORMAL oraz SPORT. Zmiana ustawień następuje płynnie i – zależnie od wybranego trybu – pozwala zwiększyć wydajność lub osiągi pojazdu.

System działa na tej samej zasadzie co w hybrydowym modelu CR-Z. Pozwala on kierującemu dostosować ustawienia pojazdu oraz sposób jazdy do swoich upodobań lub aktualnych warunków drogowych. W trybie ekonomicznym (ECON) zasięg pojazdu można zwiększyć prawie o 17 %, w porównaniu do jazdy w trybie normalnym (NORMAL) i o 25 % w porównaniu z trybem sportowym (SPORT). W tym ostatnim znacznie poprawia się dynamika przyśpieszenia, a pojazd oferuje osiągi porównywalne do tych generowanych przez podobne modele z silnikami benzynowymi o pojemności 2,0 l.

Oprócz systemu E-Drive, w modelu Fit EV znajdziemy szereg rozwiązań pomagających kierowcy zachować styl jazdy zwiększający zasięg i wydajność akumulatorów. Specjalny wskaźnik poinformuje kierującego o momencie, w którym najlepiej wyłączyć klimatyzację lub inne urządzenia, aby zmniejszyć obciążenie akumulatora.
Przeczytaj także: Audi A6 Hybrid Audi A6 Hybrid

 

1 2 3

następna

Volkswagen Eos coupé

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.

Wzory dokumentów

Bezpłatne wzory dokumentów i formularzy.
Wyszukaj i pobierz za darmo: