eGospodarka.pl

eGospodarka.plMotoAktualności motoryzacyjne › Mitsubishi Outlander z silnikiem Diesla

Mitsubishi Outlander z silnikiem Diesla

2011-03-13 00:03

Mitsubishi Outlander z silnikiem Diesla

Mitsubishi Outlander © fot. mat. prasowe

PRZEJDŹ DO GALERII ZDJĘĆ (4)

W autoryzowanych salonach Mitsubishi Motors w Polsce zadebiutował właśnie Mitsubishi Outlander z nowym innowacyjnym silnikiem Diesla, opracowanym przez Mitsubishi Motors Corporation wspólnie z koncernem Mitsubishi Heavy Industries.

fot. mat. prasowe

Mitsubishi Outlander

Mitsubishi Outlander


Silnik o pojemności 2.2 litra i mocy 177 KM podobnie, jak chwalona przez media i klientów jednostka 1.8 DID MIVEC znana z modeli ASX i Lancer, należy do rodziny zupełnie nowych, w pełni aluminiowych, ekologicznych silników Diesla 16V z 4 cylindrami, dwoma wałkami rozrządu w głowicy (DOHC) oraz bezpośrednim wtryskiem common rail, spełniających normy Euro 5.

To pierwsza na świecie gama jednostek Diesla, w której zastosowano system zmiennych faz rozrządu.

fot. mat. prasowe

Mitsubishi Outlander - silnik

Mitsubishi Outlander - silnik


Turbodoładowany silnik 2.2 DID MIVEC o symbolu 4N14, który zapewnia dobre osiągi i niespotykanie niskie spalanie paliwa (5,6 litra w cyklu pozamiejskim), współpracuje z sześciobiegową, manualną skrzynią biegów.

Nowy członek rodziny

Rodzina układów napędowych “4N1” jest spadkobiercą doświadczenia firmy Mitsubishi w konstruowaniu silników Diesla sięgającego 1931 roku. Mitsubishi opracowało jednostkę “450AD”, czyli Diesel z przeznaczeniem do użytku w pojazdach silnikowych.

Nowy silnik dzieli podstawowe rozwiązania technologiczne (lekki, odlany z aluminium blok cylindrów, pokrywa głowicy cylindrów wykonana z tworzywa sztucznego – o połowę lżejsza od swego aluminiowego odpowiednika) z najnowszymi konstrukcjami benzynowymi firmy MMC. Motor 4N1 wykorzystuje również inne zaawansowane technologie takie, jak układ bezpośredniego wtrysku paliwa typu Common Rail z maksymalnym ciśnieniem 2000 bar (poprawa osiągów i niższa emisja CO2) czy przestawiony o 15 mm względem płaszczyzny osi cylindrów wał korbowy (niższa emisja CO2).

fot. mat. prasowe

Mitsubishi Outlander - silnik

Mitsubishi Outlander - silnik

Silnik 4N1, będący prawdziwym osiągnięciem konstruktorskim, zapewnia dużą przyjemność z jazdy a przy tym jest bardziej wydajny i „czystszy” od konkurencyjnych silników Diesla.

Zarówno dane liczbowe, jak i wrażenia z jazdy potwierdzają kolejne zalety silnika 4N1: charakterystyka jego pracy nie odbiega zbytnio od pracy jednostki benzynowej. Dotyczy to również wydajności na wyższych obrotach, przy których silniki wysokoprężne zwykle nie dotrzymują kroku ich benzynowym odpowiednikom.

Silnik “4N1” kryje w sobie potencjał nie ograniczający się wyłącznie do oryginalnej wersji “4N13” o pojemności skokowej 1,8-litra i mocy 150 KM znanej z modeli ASX i Lancer, ale obejmujący także warianty o innych pojemnościach i mocach.

Najnowszym wcieleniem jest “4N14” o większej pojemności 2 268 cm3 (86,0 mm x 97,6 mm), który trafia obecnie pod maskę Outlandera.

 

1 2 3

następna

oprac. : Moto Target

Oceń

0 0

Podziel się

Poleć na Wykopie Poleć w Google+

Poleć artykuł znajomemu Wydrukuj

Nowe BMW 6 Cabrio

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.

Wzory dokumentów

Bezpłatne wzory dokumentów i formularzy.
Wyszukaj i pobierz za darmo: