eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plMotoAktualności motoryzacyjne › Nowy Volkswagen Beetle

Nowy Volkswagen Beetle

2011-04-29 00:10

Nowy Volkswagen Beetle

Volkswagen Beetle © fot. mat. prasowe

PRZEJDŹ DO GALERII ZDJĘĆ (5)

Volkswagen dopisuje kolejny rozdział do historii jednego z najsłynniejszych samochodów świata - Beetla. Ponieważ Volkswagen i Beetle na całym świecie czują się jak w domu, nowy Garbus miał transkontynentalną premierę - samochód zaprezentowano niemal równocześnie w Szanghaju, Berlinie i Nowym Jorku.

Przeczytaj także: Volkswagen Crafter 2011

fot. mat. prasowe

Volkswagen Beetle

Volkswagen Beetle


Beetle stał się samochodem kultowym. Inżynierowie projektujący nowy model musieli skonstruować nowoczesny samochód, który pod względem finansowym będzie dostępny dla przeciętnego człowieka, a równocześnie spełni wszystkie wymagania, będzie oferował technologie naszych czasów i będzie ekologiczny. Do tego przyjemność jazdy ma być większa, niż kiedykolwiek. Dla specjalistów, którzy stworzyli m.in. Golfa GTI, nie było to trudne zadanie.

Najoszczędniejszy Beetle w historii. Sama dynamika nie wystarczy: ze spalaniem 4,3 l/100 km (europejski 1.6 TDI) i zasięgiem 33 mpg (amerykański 2.0 TDI) „nowy” jest najoszczędniejszym Beetlem w historii.

fot. mat. prasowe

Volkswagen Beetle

Volkswagen Beetle


Zadanie dla stylistów: „Zaprojektować nowy oryginał!”

Najbardziej znana sylwetka samochodu na świecie. Butelka Coca-Coli, iPhone, okulary Ray-Ban Aviator, Beetle – jak można zmienić design, aby pozostał bardzo znany i niepowtarzalny? Odpowiedź jest jednoznaczna: trzeba rozumieć produkt i markę, wtedy się uda! Szefowie designu Volkswagena Walter de Silva (koncern) i Klaus Bischoff (marka) „rozumieją” oba; zarówno produkt, jak i markę i w kwestii Beetla postawili jasny cel: „Zaprojektować nowy oryginał!”

fot. mat. prasowe

Volkswagen Beetle

Volkswagen Beetle


Zespół pod kierownictwem Bischoffa zabrał się do pracy. Zadanie stworzenia nowego Beetla dodało im skrzydeł: styliści byli pewni, że muszą bardziej niż w New Beetlu z 1998 roku podkreślić sylwetkę pierwszego Garbusa. Ponadto położyli duży nacisk na dynamiczne proporcje. I tak w Wolfsburgu powstał finalny projekt Beetla 2011 – samochodu naszych czasów, będącego jednocześnie ukłonem w stronę designu modelu, który stał się zalążkiem całego koncernu. I to wyraźnie widocznym ukłonem: gdy postawi się pierwszego Garbusa i nowego Beetla w jednym pomieszczeniu, skieruje oświetlenie tylko na dach i porówna sylwetki, zauważy się, że tylna część nadwozia obu aut ma prawie identyczną linię.
Przeczytaj także: Nowy Volkswagen Touran Nowy Volkswagen Touran

 

1 2

następna

oprac. : Katarzyna Sikorska / eGospodarka.pl eGospodarka.pl

Przeczytaj także

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.

Wzory dokumentów

Bezpłatne wzory dokumentów i formularzy.
Wyszukaj i pobierz za darmo: