eGospodarka.pl

Nowe Audi A1

2011-06-08 12:49

Nowe Audi A1

Audi A1 © fot. mat. prasowe

PRZEJDŹ DO GALERII ZDJĘĆ (6)

Audi zaprezentowało swój najnowszy model studyjny w Reifnitz, w Karyntii, podczas Wörtherseetour 2011. To wielkie spotkanie fanów Audi, Seata, Skody i Volkswagena odbyło się po raz 30 w dniach od 1 do 4 czerwca br.

Sercem Audi A1 clubsport quattro jest klasyczny silnik benzynowy Audi – pięciocylindrowa jednostka o pojemności 2,5 litra z turbodoładowaniem i bezpośrednim wtryskiem paliwa. W porównaniu do wyjściowego silnika z Audi TT RS i RS 3 Sportback w tej jednostce napędowej wydajność TFSI została radykalnie zwiększona do 370 kW (503 KM) i 660 Nm. Swoją maksymalną moc silnik osiąga w przedziale od 2500 do 5300 obr/min.Turbosprężarka, chłodnica powietrza doładowującego oraz układ wydechowy zostały dostosowane do najwyższych osiągów. Podobnie, jak w Audi A4 DTM, rura wydechowa znajduje się po lewej stronie, tuż przed tylnym kołem.

A1 clubsport quattro rzuca wyzwanie konkurencji także pod względem masy całkowitej, która wynosi jedynie 1390 kilogramów. Potężny silnik katapultuje samochód z miejsca do 100 km/h w 3,7 sekundy. Przyspieszenie od zera do 200 km/h trwa jedynie 10,9 sekund, zaś od 80 do 120 km/h na czwartym biegu auto rozpędza się w 2,4 sekundy. Sześciobiegowa przekładnia manualna i stały napęd na wszystkie koła quattro, jedno i drugie przejęte z TT RS a następnie wzmocnione, przenoszą moc silnika na wszystkie cztery koła. Prędkość maksymalna samochodu została ograniczona do 250 km/h.

Model studyjny Audi porusza się na oponach w rozmiarze 255/30, które są osadzone na 19-calowych obręczach ze stopu metali lekkich o specjalnym wzorze w formie turbiny. Za kołami znajdują się wielkie hamulce tarczowe chłodzone od wewnątrz. Perforowane ceramiczno-węglowe tarcze hamulców na osi przedniej są dociskane przez sześciotłoczkowe zaciski, z kolei na tylnej osi umieszczono wielkie tarcze stalowe.

Dynamiczny i masywny: wygląd zewnętrzny

Samochód studyjny przed nikim nie kryje się ze swoim potencjałem. Ma dynamiczny wygląd i materiały z najwyższej półki. Karoserię polakierowano w kolorze biały Gletscher matowy, liczne dodatki przyciągają wzrok. Połyskujący czarno łuk dachu komponuje się naturalnie z dachem z tworzywa sztucznego wzmocnionego włóknem węglowym. Cztery pierścienie umieszczone z przodu auta wykonano z masywnego aluminium.

 

1 2

następna

Oceń

0 0

Podziel się

Poleć na Wykopie Poleć w Google+

Poleć artykuł znajomemu Wydrukuj

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.

Wzory dokumentów

Bezpłatne wzory dokumentów i formularzy.
Wyszukaj i pobierz za darmo: