eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plMotoAktualności motoryzacyjne › Volkswagen Golf GTI Cabriolet, Polo BlueGT i Cross Coupé

Volkswagen Golf GTI Cabriolet, Polo BlueGT i Cross Coupé

2012-03-13 09:40

Volkswagen Golf GTI Cabriolet, Polo BlueGT i Cross Coupé

Volkswagen Cross Coupe © fot. mat. prasowe

PRZEJDŹ DO GALERII ZDJĘĆ (6)

Podczas salonu w Genewie Volkswagen zaprezentował wraz z nowym Cross Coupé - studyjnym SUVem z napędem hybrydowym plug-in z TDI - także inne światowe nowości. Są to: Golf GTI Cabriolet oraz Polo BlueGT.

Przeczytaj także: Volkswagen up! - wersje koncepcyjne

fot. mat. prasowe

Volkswagen Cross Coupe

Volkswagen Cross Coupe - połączenie TDI i hybrydy plug-in


Cross Coupé – nowoczesne połączenie TDI i hybrydy plug-in

SUV przyszłości. W grudniu 2011 koncepcyjny Volkswagen Cross Coupé zużywający zaledwie 2,7 l/100 km (emisja CO2: 62 g/km) udowodnił, że SUV mimo doskonałej dynamiki i napędu na wszystkie koła może być niezwykle oszczędny. Zeszłoroczna studyjna hybryda plug-in napędzana była dwoma silnikami elektrycznymi i silnikiem benzynowym z bezpośrednim wtryskiem (TSI). Teraz Volkswagen stworzył jeszcze oszczędniejsze Cross Coupé. Nowy studyjny model napędzany jest silnikiem wysokoprężnym z bezpośrednim wtryskiem (TDI) i dwoma silnikami elektrycznymi. Średnie zużycie paliwa (w nowym europejskim cyklu NEFZ) to zaledwie 1,8 l/100 km. Wartość ta odpowiada emisji CO2 na poziomie 46 g/km. Studyjne Cross Coupé rozwija prędkość 220 km/h, a jego moc systemowa wynosi 225 kW/306 KM przy masie pustego pojazdu 1.858 kg.

fot. mat. prasowe

Nowy Volkswagen Cross Coupe

Volkswagen Cross Coupe - bok


Golf GTI Cabriolet – 210 KM i 7,7 l/100 km

Volkswagen prezentuje w Genewie pierwszego GTI Cabriolet od czasu rozpoczęcia produkcji Golfa. Silnik GTI dysponujący mocą 155 kW/210 KM czyni to czteroosobowe auto z otwartym nadwoziem najmocniejszym kabrioletem Golfa w historii. Z taką mocą silnika Golf GTI Cabriolet przyspiesza do 100 km/h w 7,3 sekundy i rozwija maksymalną prędkość 237 km/h (DSG: 235 km/h). Zużywa przy tym średnio tylko 7,6 l/100 km paliwa i emituje 177 g/km CO2 (DSG: 7,7 l/100 km i 180 g/km CO2). Pierwsze egzemplarze Golfa GTI Cabriolet będą dostępne w salonach tuż przed początkiem kalendarzowego lata.

fot. mat. prasowe

Volkswagen Golf GTI Cabriolet

Volkswagen Golf GTI Cabriolet z elektrohydraulicznie podnoszonym dachem


Kabriolet ma typowe cechy stylistyczne GTI, między innymi czerwone obramowanie osłony chłodnicy o strukturze plastra miodu z napisem GTI, przedni zderzak w stylu GTI, nowy tylny dyfuzor, chromowane końcówki rur wydechowych, diodowe światła tylne, nakładki poszerzające progi oraz seryjne 17-calowe obręcze kół ze stopu metali lekkich Denver; we wnętrzu klasyczne pokrycie sportowych siedzeń z tkaniny w kratę Jacky. Auto wyposażone jest także w automatyczną klimatyzację oraz system audio RCD 210.

fot. mat. prasowe

Nowy Volkswagen Golf GTI Cabriolet

Volkswagen Golf GTI Cabriolet - wnętrze


Konstrukcja miękkiego składanego dachu Golfa Cabriolet przystosowana jest do dużych prędkości, dlatego została zastosowana w GTI bez żadnych modyfikacji. Dach jest seryjnie podnoszony i opuszczany elektrohydraulicznie, a jego otwarcie trwa tylko 9,5 sekundy i jest możliwe także podczas jazdy z prędkością do 30 km/h.
Przeczytaj także: Nowy Volkswagen Touran Nowy Volkswagen Touran

 

1 2

następna

Skomentuj artykuł Opcja dostępna dla zalogowanych użytkowników - ZALOGUJ SIĘ / ZAREJESTRUJ SIĘ

Komentarze (0)

DODAJ SWÓJ KOMENTARZ

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.

Wzory dokumentów

Bezpłatne wzory dokumentów i formularzy.
Wyszukaj i pobierz za darmo: