eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plMotoTesty aut › Skoda Fabia 1.2 TSI Ambition vs Suzuki Swift 1.2

Skoda Fabia 1.2 TSI Ambition vs Suzuki Swift 1.2

2012-09-14 12:36

Przeczytaj także: Suzuki Jimny 1.3 VVT Elegance


Swift został obdarowany silnikiem 1,2 VVT, który ma zupełnie inny charakter. Jedyne co łączy Skodę z Suzuki jest ilość przełożeń – skrzynia w „Japończyku” ma również pięć biegów. Na tym koniec podobieństw. Ten model może pochwalić się większą mocą wynoszącą 94 KM. Osiągi są jednak nieco gorsze. Pierwsze 100 km/h możemy zobaczyć po 12,3 sekundy, a wskazówka prędkościomierza kończy pracę na 165 km/h. Motor japońskiego pojazdu lubi wysokie obroty, co sprawia, że przy wyprzedzaniu musimy częściej sięgać do lewarka zmiany biegów. Wydaje się jednak bardziej dynamiczny od swojego konkurenta. Skąd jednak te różnice w osiągach? Głównym powodem jest znacznie mniejszy moment obrotowy – Fabia może pochwalić się 160 Nm, jej konkurent ma zaś 42 Nm mniej. W konkurencji spalania, Swift przegrywa tylko o 0,2 litra.

fot. mat. prasowe

Skoda Fabia - konsola

Konsola środkowa w Skodzie jest prosta w obsłudze

Wrażenia z Jazdy

Skoda preferuje spokojną jazdę, choć wielu przedstawicieli handlowych ma inne zdanie… Charakterystyka jednostki napędowej współgra z dobrze zestrojonym zawieszeniem, które przyzwoicie radzi sobie z polskimi nierównościami. Nawet poprzeczne nierówności nie są w stanie wyprowadzić „Czeszki” z równowagi. Na duży plus zasługuje układ kierowniczy, który swoją precyzyjnością może zawstydzić większość konkurentów. Podsterowność Fabii jest wyczuwalna tylko podczas bardzo dynamicznej jazdy. W mieście nie można mieć jednak żadnych zastrzeżeń. Samochód jest bardzo zwrotny, a jego niewielkie gabaryty ułatwią parkowanie. Podczas dalekich tras może przeszkadzać jedynie przeciętne wyciszenie wnętrza, które ujawnia się powyżej 130 km/h.

Charakter Suzuki jest zupełnie inny. Auto jest znacznie twardsze od konkurenta, co sprawia, że lubi podskoczyć na nierównościach. Nie ma tego złego, co by na dobre nie wyszło. Swift jest jednak dużo zwinniejszy od Fabii, co daje więcej radości na krętych drogach. Nadwozie nie przechyla się na boki, a układ kierowniczy spisuje się znakomicie. Mimo niewielkiej mocy, samochód daje sporo frajdy z jazdy. Trasa nie jest jego naturalnym środowiskiem, aczkolwiek radzi sobie na niej całkiem nieźle. Podobnie jak w przypadku Skody, brakuje lepszego wyciszenia. W mieście, Swift jest równie zwrotny, dlatego też problemów na zatłoczonych parkingach nikt mieć nie powinien.

Okiem przedsiębiorcy

Skoda Fabia Amibition 1,2 TSI jest propozycją dla niewielkich rodzin, które ponad wszystko stawiają praktyczność – to przestronne auto będące głosem rozsądku. Testowany egzemplarz to wydatek 56 690 zł. Gwarancja podstawowa wynosi dwa lata. O 12 dłużej trwa ochrona powłoki lakierniczej. Na perforację nadwozia przypada okres 12 lat. Skoda ma specjalną ofertę „2+1” dla klientów flotowych. Obejmuje ona zwiększenie ochrony gwarancyjnej o kolejny rok bądź do osiągnięcia limitu: 150 000 km. Czeska marka oferuje leasing operacyjny, którego warunki dostosowane są indywidualnie pod klienta. Raty mają jednak stałą „wielkość” oraz istnieje możliwość zaliczania rat leasingowych do kosztów uzyskania przychodu. Ponadto, można zdecydować się na wynajem długoterminowy obejmujący: ubezpieczenie, Assistance 24h (plus samochód zastępczy), serwis ogumienia, zarządzanie kartami paliwowymi, Centrum Techniczne oraz doradztwo flotowe.

Suzuki Swift 1,2 VVT kierowany jest dla singli, ewentualnie par lubiących aktywnie spędzać czas. Jego silnik lubi wysokie obroty, a zawieszenie świetnie spisuje się na krętych drogach. Prezentowany model w tej bogatej konfiguracji kosztuje około 52 900 zł – różnica pomiędzy tymi pojazdami jest więc niewielka. Swift objęty jest 3-letnią podstawową gwarancją lub limitem 100 000 km. Program gwarancyjny dotyczy również Assistance 24 h. Okres ochrony na perforację nadwozia wynosi natomiast 12 lat. Japońska marka oferuje kredyt bez zaświadczeń o dochodach przy 0% wpłaty własnej. Okres spłaty może trwać nawet 8 lat. W salonach oferowany jest także leasing z opłatą wstępną od 0%. Suzuki podaje również, że wartość końcowa może wynosić od 1% do nawet 35%.

fot. mat. prasowe

Suzuki Swift - bagażnik

W Suzuki Swift bagażnik jest mały jego pojemność to skromne 211 litrów


oprac. : Wojciech Krzemiński / Auto-strefa.pl Auto-strefa.pl

Skomentuj artykuł Opcja dostępna dla zalogowanych użytkowników - ZALOGUJ SIĘ / ZAREJESTRUJ SIĘ

Komentarze (0)

DODAJ SWÓJ KOMENTARZ

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.

Wzory dokumentów

Bezpłatne wzory dokumentów i formularzy.
Wyszukaj i pobierz za darmo: