eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plMotoAktualności motoryzacyjne › Toyota Prius+: hybrydowy mini-van

Toyota Prius+: hybrydowy mini-van

2012-10-03 09:48

Toyota Prius+: hybrydowy mini-van

Prius+ © fot. mat. prasowe

PRZEJDŹ DO GALERII ZDJĘĆ (4)

W 2013 roku na polskim rynku zadebiutuje model Prius+: siedmioosobowy mini-van wyposażony w pełni hybrydowy napęd, oparty na popularnym samochodzie hybrydowym koncernu. Prius+ będzie piątym modelem Toyoty z napędem hybrydowym dostępnym w Polsce.

Przeczytaj także: Toyota PROACE VAN 2016 gotowa na debiut

fot. mat. prasowe

Prius+

Prius+ wykorzystuje jednostkę napędową Toyota Hybrid Synergy Drive


Prius+ jest pierwszym w Europie samochodem łączącym przestrzeń i wszechstronność siedmiomiejscowego nadwozia z zaletami napędu hybrydowego.

Prius+ to całkowicie nowy projekt Toyoty. Zachowuje jednak wiele cech wspólnych ze znanym od 2009 roku Priusem trzeciej generacji. Opływowe linie nadwozia przypominają charakterystyczną klinowatą bryłę Priusa, zapewniając modelowi Prius+ znakomity współczynnik oporu powietrza Cd 0,28.

Pod kątem aerodynamiki opracowano zarówno trapezoidalny przód z ostro zarysowanymi reflektorami i minimalizującymi zawirowania narożnikami, jak i tył ze spojlerem dachowym, umieszczonym nad otwieranymi ku górze, szerokimi drzwiami bagażnika.

fot. mat. prasowe

Najnowszy Prius+

Całkowita moc układu to 136 KM, dzięki czemu Prius+ przyspiesza od 0 do 100 km/h w 11,8 s


Siedmioosobowe wnętrze i obszerny bagażnik

Jak sama nazwa wskazuje, Prius+ wyróżnia się przestronnością wnętrza. Jest o 155 mm dłuższy, o 30 mm szerszy i o 85 mm wyższy od Priusa trzeciej generacji. Przy rozstawie osi zwiększonym o 80 mm, wewnątrz kabiny umieszczono trzy rzędy pełnowymiarowych foteli. Dzięki większej długości nadwozia i rozstawowi osi, tylne drzwi otrzymały większy rozmiar, przez co zajmowanie miejsca na tylnych rzędach foteli lub mocowanie fotelika dziecięcego wewnątrz auta jest niezwykle wygodne.

Zaprojektowane od podstaw wnętrze łączy wygodę z estetyką. Wrażenie przestronności podkreśla logicznie zaprojektowana tablica przyrządów i uporządkowana centralna konsola, oraz panoramiczne okno dachowe. Jest ono wykonane ze specjalnego tworzywa, dzięki czemu przy masie mniejszej o 40% wyróżnia się lepszymi niż dotąd własnościami cieplnymi. Okno dachowe wyposażone jest w roletę, która zamyka się samoczynnie po zamknięciu samochodu, chroniąc wnętrze przed przegrzaniem podczas postoju w upalne dni.

Drugi rząd siedzeń tworzą trzy oddzielne fotele ze składanymi oparciami. Oparcie kanapy trzeciego rzędu składa się w stosunku 50:50. Dzięki umieszczeniu kolejnych rzędów foteli o 45 mm wyżej w stosunku do poprzednich, pasażerowie mają doskonałą widoczność do przodu, a jednocześnie odpowiednią ilość miejsca dla nóg i nad głowami.

Nawet przy komplecie pasażerów, na bagaże wciąż pozostaje przestrzeń o pojemności 200 litrów. Po złożeniu tylnego rzędu foteli przestrzeń bagażowa rośnie do 505 litrów. Drzwi bagażnika mają 1105 mm szerokości – aż o 95 mm więcej, niż w standardowym Priusie – co ogromnie ułatwia załadunek i wyładunek bagaży.

Możliwość zainstalowania trzeciego rzędu foteli uzyskano dzięki zastosowaniu akumulatorów litowo-jonowych, umieszczonych wewnątrz centralnej konsoli, między przednimi fotelami.

fot. mat. prasowe

Nowy Prius+

Prius+ z silnikiem benzynowym o pojemności 1,8 litra i mocy 73 kW oraz silnikami elektrycznymi o mocy 60 kW


 

1 2

następna

oprac. : Moto Target

Skomentuj artykuł Opcja dostępna dla zalogowanych użytkowników - ZALOGUJ SIĘ / ZAREJESTRUJ SIĘ

Komentarze (0)

DODAJ SWÓJ KOMENTARZ

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.

Wzory dokumentów

Bezpłatne wzory dokumentów i formularzy.
Wyszukaj i pobierz za darmo: