eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plMotoTesty aut › Honda Civic 5d 1.8 i-VTEC Sport vs Honda Civic 4d 1.8 i-VTEC Executive

Honda Civic 5d 1.8 i-VTEC Sport vs Honda Civic 4d 1.8 i-VTEC Executive

2012-11-14 09:57

Honda Civic 5d 1.8 i-VTEC Sport vs Honda Civic 4d 1.8 i-VTEC Executive

Honda Civic 5d 1.8 i-VTEC Sport vs Honda Civic 4d 1.8 i-VTEC Executive © fot. mat. prasowe

PRZEJDŹ DO GALERII ZDJĘĆ (31)

Honda Civic to bardzo popularny kompakt na całym świecie – nie dziwi mnie to ani trochę. Pozostaje tylko pytanie: którą wersję nadwoziową wybrać? Odpowiedź powinien dać dzisiejszy test, w którym biorą udział dwa warianty nadwoziowe dostępne na naszym rynku - hatchback i sedan. Który ma więcej zalet? Zapraszam na test!

Przeczytaj także: Suzuki Jimny 1.3 VVT Elegance

Trzeba przyznać, że między tymi wersjami widać bardzo wiele różnic. Praktycznie z każdej strony. Hatchback jest kontynuacją tego, co już dobrze znane. Po głębszym „przeglądzie” karoserii, okazuje się jednak, że zmiany poszły o wiele dalej niż mogłoby się wydawać.

fot. mat. prasowe

Honda Civic 5d 1.8 i-VTEC Sport vs

W przedniej części pojawiły się nowe reflektory, zderzak oraz grill,wersja 5-drzwiowa wygląda dynamicznie.


fot. mat. prasowe

Honda Civic 4d 1.8 i-VTEC Executive

Przednią część nadwozia tworzą reflektory o bardzo prostej formie, chromowany grill, długa maska oraz zderzak, którego kształt nie ma w sobie nic nadzwyczajnego. Patrząc na profil wersji 4-drzwiowej, widać jak dobre proporcje zachowali projektanci.


Z zewnątrz

W przedniej części pojawiły się nowe reflektory, zderzak oraz grill – teraz wersja 5-drzwiowa wygląda jeszcze dynamiczniej. Profil auta nie zmienił się znacząco – pozostała sylwetka znana, jako „UFO”, która jeszcze przez wiele lat będzie emanowała nowoczesnością. Z tyłu widać najwięcej zmian. Wyłupiaste lampy, które połączono blendą (zintegrowaną ze światłem stop) to najbardziej wyrazisty element stylistyczny całego nadwozia. Modyfikacji uległ również zderzak, który stał się bardziej obły. Nawet klapa bagażnika ma mniej regularne krawędzie. Japońskim stylistom udało się stworzyć coś zupełnie nowego, pozostawiając stary, dobry styl – a za to należą się brawa.

Sedan to zupełnie inna bajka. Przede wszystkim jest bardziej klasycznym stylistycznie autem. Przednią część nadwozia tworzą reflektory o bardzo prostej formie, chromowany grill, długa maska oraz zderzak, którego kształt nie ma w sobie nic nadzwyczajnego. Patrząc na profil wersji 4-drzwiowej, widać jak dobre proporcje zachowali projektanci. Nie ma się wrażenia, iż bagażnik został „doklejony” do całej reszty. Tylna część nadwozia jest bardzo anonimowa. Trudno doszukać się tu jakichkolwiek „smaczków” stylistycznych, jednakże w całości ten sedan wygląda bardzo spójnie. Mimo to, pod względem designu, bardziej podoba mi się poprzednik, ale to oczywiście kwestia gustu.

fot. mat. prasowe

Honda Civic 5d 1.8 i-VTEC Sport vs - przednie fotele

Przednie fotele mają dobre podparcie boczne i odpowiednią twardość siedzisk. Ich rozmiar też powinien sprostać europejskim wymaganiom.


 

1 2 3

następna

Skomentuj artykuł Opcja dostępna dla zalogowanych użytkowników - ZALOGUJ SIĘ / ZAREJESTRUJ SIĘ

Komentarze (0)

DODAJ SWÓJ KOMENTARZ

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.

Wzory dokumentów

Bezpłatne wzory dokumentów i formularzy.
Wyszukaj i pobierz za darmo: