eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plMotoAktualności motoryzacyjne › Pomoc assistance w Boże Narodzenie

Pomoc assistance w Boże Narodzenie

2012-12-20 10:32

Pomoc assistance w Boże Narodzenie

Pomoc assistance © CandyBox Images - Fotolia.com

W grudniu, a również w święta, ilość wezwań pomocy assistance w porównaniu z listopadem rośnie od kilku (jak w 2011 roku) do kilkudziesięciu procent (36% w 2010 roku). W najtrudniejsze dni ilość zgłoszeń przekracza 1000 dziennie. Z jakiej pomocy korzystamy w święta najczęściej - sprawdzili analitycy Mondial Assistance.

Przeczytaj także: Assistance komunikacyjne na zimę – jakie powinno być?

W okresie świątecznym dużo podróżujemy, odwiedzając rodzinę. Nie ułatwiają tego warunki pogodowe, na śliskiej nawierzchni w mroźne dni łatwiej o wypadek. Z drugiej strony, przyjmując w domu gości chcielibyśmy, żeby wszystko działało bez zarzutu i czasem pojawia się potrzeba wezwania fachowca i szybkiej naprawy. Czy te fakty wpływają na sposób korzystania z usług assistance w tym okresie? Częściej wzywamy pomoc do domu czy samochodu? Analitycy Mondial Assistance sprawdzili co o ich pracy w święta mówią statystyki.

Sprawne „4 kółka” najważniejsze

W drugiej połowie grudnia najczęściej korzystamy z samochodowego assistance – 66% wezwań. Zimą śnieg, mróz czy słaba widoczność powodują, że czasem potrzebujemy „lekarza” do naszego samochodu. Najczęstszym problemem kierowców są rozładowane akumulatory, zamarznięte zamki i paliwo. Ilość takich potrzeb zwiększa się wraz z masowymi świątecznymi wyjazdami w odwiedziny do rodziny. Samochód, który nie chce odpalić czy uszkodzony po poślizgu to niestety norma o tej porze roku. Zdarzają się też bardziej nietypowe sytuacje, jak pomoc w wyciągnięciu samochodu z rowu czy zaspy. W 2011 roku 58% wezwań assistance motoryzacyjnego dotyczyło awarii, 38% sytuacji związanej z wypadkiem.

Na drugim miejscu pod względem ilości wezwań jest assistance domowe – 14% ogółu wezwań w analizowanym okresie. Gdy szykujemy wigilijną kolację dla rodziny, awaria kuchenki czy mały domowy blackout i wyłączenie przeciążonej instalacji elektrycznej to prawdziwa tragedia. Jeśli taka awaria przydarzy się w jeden z wolnych od pracy dni świątecznych, wezwanie domowego assistance może być jedynym ratunkiem. Kolejne w ilości wezwań jest wsparcie medyczne (8% zgłoszeń w okresie świątecznym w 2011 roku) i pomoc infolinii (5%).

W stosunku do odpowiedniego okresu w listopadzie w święta więcej jest wezwań samochodowego assistance mniej zaś domowego, medycznego i infolinii chociaż różnice są nieznaczne.

fot. CandyBox Images - Fotolia.com

Pomoc assistance

Zimą śnieg, mróz czy słaba widoczność powodują, że czasem potrzebujemy „lekarza” do naszego samochodu. Najczęstszym problemem kierowców są rozładowane akumulatory, zamarznięte zamki i paliwo.


Najczęściej w dużych miastach

Porównując odpowiednie okresy świąteczne w 2010 roku i w 2011 rok temu znacząco spadło wykorzystanie infolinii (o 4%), nieznacznie wzrosło zaś wykorzystanie assistance motoryzacyjnego i domowego. Regionalnie najwięcej wezwań pomocy w święta 2011 roku zanotowano z woj. mazowieckiego (27%), śląskiego (12%) oraz małopolskiego i wielkopolskiego po 8%. W dużej mierze pokrywa się to z potencjałem demograficznym i dużą urbanizacją w tych województwach. Zwraca uwagę bardzo mała ilość wezwań z woj. lubelskiego – 2% pomimo, że mieszka tam prawie 6% Polaków.

Komentarz

Wezwania assistance mają dwa „piki” w ciągu roku – letni wakacyjny i zimowy, szczególnie w okolicy Świąt Bożego Narodzenia. Wtedy do trudnych warunków drogowych dochodzą te związane ze specyfiką świąt, jak duża ilość podróży. Sporo telefonów z prośbą o pomoc odnotowujemy też w wolne od pracy świąteczne dni, kiedy samochodowy mechanik czy elektryk z książki telefonicznej czy googla, nawet jeśli odbierze od nas telefon, to tylko po to, żeby zgłosić pretensje, że próbujemy wyciągnąć go z domu w święta. Z specjalistami współpracującymi z firmami asystenckimi jest inaczej – podpisywane przez nich umowy uniemożliwiają całkowite „odpuszczenie” Świąt. Również centra telefoniczne normalnie dyżurują, toteż zawsze znajdziemy tam kogoś, kto odbierze telefon i zrobi wszystko, żeby nam pomóc – Agnieszka Walczak, Członek Zarządu Mondial Assistance, właściciela portalu fachowcow.pl.

Przeczytaj także

Skomentuj artykuł Opcja dostępna dla zalogowanych użytkowników - ZALOGUJ SIĘ / ZAREJESTRUJ SIĘ

Komentarze (0)

DODAJ SWÓJ KOMENTARZ

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.

Wzory dokumentów

Bezpłatne wzory dokumentów i formularzy.
Wyszukaj i pobierz za darmo: