eGospodarka.pl

eGospodarka.plMotoTesty aut › Chevrolet Aveo 4d 1.4 LTZ - dobry wybór

Chevrolet Aveo 4d 1.4 LTZ - dobry wybór

2013-01-16 12:38

Chevrolet Aveo 4d 1.4 LTZ - dobry wybór

Chevrolet Aveo 4d 1.4 LTZ © fot. mat. prasowe

PRZEJDŹ DO GALERII ZDJĘĆ (21)

Miejskie sedany nigdy nie należały do najpiękniejszych samochodów. Wystarczy przypomnieć sobie o Fiacie Siena czy Renault Thalia I, by przestać spokojnie spać w nocy. Na szczęście segment B ma nowego gracza, który wcale nie wygląda jak hatchback z doklejonym bagażnikiem. Jest nim Chevrolet Aveo Sedan, zmieniający moje zdanie o autach tego typu. Zapraszam na test bogatej wersji LTZ z benzynowym silnikiem o pojemności 1,4 litra!
Z zewnątrz

Jak już wspomniałem, miejskie sedany nigdy nie przyspieszały bicia serca. Wręcz przeciwnie. Dzisiejszy bohater dowodzi natomiast, że w tej klasie można stworzyć coś naprawdę interesującego. Myślę, że Aveo w tej konfiguracji nie będzie wyborem tylko starszych panów, lecz również młodych, aktywnych osób – w czym niewątpliwie pomaga świetna kampania reklamowa tego modelu. Przednia część nadwozia ma najwięcej wspólnego z wersją pięciodrzwiową. Dzięki agresywnie zaprojektowanym reflektorom i masywnemu zderzakowi małe Chevy wygląda bardzo bojowo. Śmiem twierdzić, że nie zestarzeje się jeszcze przez wiele lat. Patrząc na auto z profilu, wcale nie ma się wrażenia, że doklejono mu tylną część nadwozia – wszystko dzięki przetłoczeniom i wysoko poprowadzonej linii bagażnika. Tył samochodu wygląda równie dorośle, choć mnie osobiście bardziej przypadł do gustu hatchback.

fot. mat. prasowe

Chevrolet Aveo 4d 1.4 LTZ - zdjęcie nr 1

Dzięki agresywnie zaprojektowanym reflektorom i masywnemu zderzakowi małe Chevy wygląda bardzo bojowo.


fot. mat. prasowe

Chevrolet Aveo 4d 1.4 LTZ - zdjęcie nr 2

Patrząc na auto z profilu, wcale nie ma się wrażenia, że doklejono mu tylną część nadwozia – wszystko dzięki przetłoczeniom i wysoko poprowadzonej linii bagażnika.


Wnętrze

Kabina Aveo cieszy oko. Nie ma tu tak smutnej atmosfery jak u większości japońskich czy niemieckich konkurentów. Konsolę centralną zaprojektowano z polotem, jednakże nie wpłynęło to negatywnie na ergonomię. Jedynie w słoneczne dni wyświetlacz bywa mało czytelny. Warto także wspomnieć o mieszanym zestawie wskaźników. W tym modelu zastosowano pomysł znany z motocykli, czyli cyfrowy prędkościomierz i analogowy obrotomierz. Taka kompilacja prezentuje się całkiem fajnie i nie ma żadnych problemów z odczytaniem jakichkolwiek wartości. Jakość materiałów użyta do wykończenia wnętrza zasługuje na czwórkę. Taką samą ocenę otrzymuje również spasowanie. Przednie fotele mają odpowiedni zakres regulacji i siedziska przyzwoitej długości. Brakuje tylko nieco lepszego podparcia bocznego. Dodam, że ich twardość jest odpowiednia – nie powinny męczyć kręgosłupa podczas pokonywania dalekich tras. Z tyłu miejsca nie jest tak mało jak można by się spodziewać po aucie tej wielkości. Bez problemu zmieszczą się tu dwie osoby do 180 cm wzrostu. Jeśli ktoś planuje podróż w komplecie, musi liczyć się ze znacznie mniejszą wygodą – pamiętajmy, że to dalej samochód segmentu B o skromnej szerokości. Na wielką pochwałę zasługuje bagażnik – 502 litry to wynik godny przedstawicieli klasy średniej!

fot. mat. prasowe

Chevrolet Aveo 4d 1.4 LTZ - wnętrze

Przednie fotele mają odpowiedni zakres regulacji i siedziska przyzwoitej długości. Z tyłu miejsca nie jest tak mało jak można by się spodziewać po aucie tej wielkości. Bez problemu zmieszczą się tu dwie osoby do 180 cm wzrostu.


 

1 2

następna

Oceń

0 0

Podziel się

Poleć na Wykopie Poleć w Google+

Poleć artykuł znajomemu Wydrukuj

Audi A3 2,0 TDI Ambiente

Skomentuj artykuł Opcja dostępna dla zalogowanych użytkowników - ZALOGUJ SIĘ / ZAREJESTRUJ SIĘ

Komentarze (0)

DODAJ SWÓJ KOMENTARZ

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.

Wzory dokumentów

Bezpłatne wzory dokumentów i formularzy.
Wyszukaj i pobierz za darmo: