eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plMotoTesty aut › Skoda Citigo 5d 1.0 MPI 60 KM Ambition

Skoda Citigo 5d 1.0 MPI 60 KM Ambition

2013-01-24 00:15

Skoda Citigo 5d 1.0 MPI 60 KM Ambition

Skoda Citigo 5d 1.0 MPI 60 KM Ambition © fot. mat. prasowe

PRZEJDŹ DO GALERII ZDJĘĆ (20)

Skoda jest liderem polskiego rynku motoryzacyjnego. Mimo tego, gama modelowa czeskiego producenta wcale nie należała do największych. Teraz ma się to zmienić. Na naszych drogach pojawił się kompaktowy Rapid, który ma spore szanse na zdobycie wielu klientów. Nie tak dawno do salonów tej marki trafił również nowy przedstawiciel segmentu A – model Citigo. I właśnie ten samochód jest naszym dzisiejszym bohaterem. Czy zostanie bestsellerem w Polsce i stanie na podium sprzedaży obok Fabii i Octavii? Na pewno ma do tego spore predyspozycje. Zapraszamy na test!

Przeczytaj także: Skoda Citigo - mały smyk

Z zewnątrz

Na wstępie należy zaznaczyć, iż mała Skoda to jeden z trojaczków – jej bliźniakami są Volkswagen Up! i Seat Mii. To jednak nie oznacza problemów z odróżnieniem tych konstrukcji. Według mnie, Citigo wygląda najbardziej konserwatywnie i niepozornie zarazem.

Dzięki temu wtapia się w tłum. Rozmiary samochodu nie pozwalają na stworzenie eleganckich proporcji, aczkolwiek jego design naprawdę może się podobać. Krótka maska, prosty kształt reflektorów i grill w czeskim stylu tworzą sympatyczny przód nowego „mieszczucha”. Równie delikatne rysy zdobią tylną część nadwozia, gdzie dominującym elementem jest obły zderzak. Niewątpliwym atutem auta tych gabarytów jest pięciodrzwiowe nadwozie – warto trochę dopłacić i ułatwić wsiadanie podróżnym. Atrakcyjnym dopełnieniem klasycznej sylwetki są 15-calowe felgi aluminiowe dobrze pasujące do koloru karoserii.

fot. mat. prasowe

Skoda Citigo 5d 1.0 MPI 60 KM Ambition

Krótka maska, prosty kształt reflektorów i grill w czeskim stylu tworzą sympatyczny przód nowego „mieszczucha”.


fot. mat. prasowe

Skoda Citigo 5d 1.0 MPI 60 KM Ambition - widok z tyłu

Równie delikatne rysy zdobią tylną część nadwozia, gdzie dominującym elementem jest obły zderzak.


Wewnątrz

Odróżnienie kabin trojaczków koncernu Volkswagena jest natomiast trudnym zadaniem. Szczególnie wtedy, gdy ktoś zakryje znaczek na kierownicy. Choć na drzwiach widać gołą blachę, nie jest to żaden minus. W tym przypadku ta oszczędność materiałowa bardzo skutecznie ożywia wnętrze. Kokpit ma wyjątkowo prostą formę. Tak naprawdę nie da tutaj pogubić. Ilość przycisków oraz pokręteł na konsoli centralnej jest skromna, a poziom ergonomii należy do najwyższych w swojej klasie. Tworzywa, z jakich wykonano kokpit są twarde, lecz miłe w dotyku. Ciekawostką jest zestaw zegarów – to klasyczne, analogowe „budziki”, jednakże centralnie umieszczono wielki prędkościomierz, obok którego możemy dostrzec bardzo skromny obrotomierz wielkości wskaźnika paliwa.

fot. mat. prasowe

Skoda Citigo 5d 1.0 MPI 60 KM Ambition - przednie fotele

Przednie fotele zasługują na dużego plusa. Długość siedziska jest w pełni satysfakcjonująca, podobnie jak jego twardość. Oczywiście nie ma tu podparcia bocznego godnego rasowych GTI, ale nawet dalekie podróże nie powinny wywoływać bólu kręgosłupa.


 

1 2 3

następna

oprac. : Wojciech Krzemiński    / Auto-strefa.pl Auto-strefa.pl

Więcej na ten temat: Skoda, Skoda Citigo, testy samochodów, testy aut
Volvo V40 D2 Momentum

Skomentuj artykuł Opcja dostępna dla zalogowanych użytkowników - ZALOGUJ SIĘ / ZAREJESTRUJ SIĘ

Komentarze (0)

DODAJ SWÓJ KOMENTARZ

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.

Wzory dokumentów

Bezpłatne wzory dokumentów i formularzy.
Wyszukaj i pobierz za darmo: