eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plMotoTesty aut › Skoda Fabia Combi 1,2 TSI

Skoda Fabia Combi 1,2 TSI

2013-02-15 08:32

Skoda Fabia Combi 1,2 TSI

Skoda Fabia Combi 1,2 TSI © Artur Balwisz

PRZEJDŹ DO GALERII ZDJĘĆ (11)

Przejmując na początku lat 90. Skodę, ludzie z Volkswagena wytłumaczyli Czechom taktownie, acz stanowczo, że to, co robią, jakby nie do końca mieści się w nowoczesnych kanonach motoryzacji. Czesi posłuchali Niemców uważnie i skorzystali z ich rad. Kiedy my uczyliśmy się po koreańsku, oni poczciwą „Felę” zmieniali w Fabię I generacji. My, jeżdżąc Lanosami, nieco złośliwie się z braci Czechów podśmiewaliśmy. Dziś to oni sprzedają swoją Fabię na całym świecie, a nam na twarzach uśmiech pozostał. Sardoniczny…

Przeczytaj także: Skoda Fabia Combi 1.2 110 KM - do jeżdżenia

Karoseria

Fabia to uczciwie zrobione, solidne auto. W nadwoziu typu hatchback może być całkiem ładne. Kombi nie sięga więc szczytów wyrafinowania, ale nie oszukujmy się, nikt finezji od auta „do roboty” nie oczekuje. Po prostu ma być pakowana i dobrze spisywać się na drodze. Czy brzydka? Na pewno nie! Po lifcie sprzed dwóch już prawie lat, naprawdę zmieniła się i to bardzo. Wyrazisty, ładny grill, ciekawie przestylizowana linia świateł. Jedyne, co w mojej opinii w nowej Fabii nie wygląda lepiej, to tył auta. Mnie podoba się średnio. Jest jakby doklejony z innego auta. Ale to tylko moja opinia, a o gustach, jak wiadomo, się nie dyskutuje.

fot. Artur Balwisz

Skoda Fabia Combi 1,2 TSI - przód

Wyrazisty, ładny grill, ciekawie przestylizowana linia świateł.


Wnętrze

Jedyne, co może się we wnętrzu Fabii nie podobać, to hektary szarości. Po otwarciu drzwi robi się po prostu… smutno, i tu niestety widać „finezję” budżetowego Volkswagena.
Oczywiście, to tylko „optyka”. Bo materiały, z których wnętrze wykonano są, jak na auto tej klasy, lepiej niż dobrej jakości. Bardzo dobrze wyglądają tablica wskaźników i panel środkowy. Wszystkie elementy zmontowano z najwyższą starannością. Można powiedzieć, że wszystko pasuje tak dobrze, że to aż… dziwne. Fotele i tylna kanapa są bardzo wygodne. Dzięki wszechstronnej regulacji fotela kierowcy i kolumny kierownicy miejsce pracy dla „drajwera” może być komfortowe.

fot. Artur Balwisz

Skoda Fabia Combi 1,2 TSI - kokpit

Bardzo dobrze wyglądają tablica wskaźników i panel środkowy. Wszystkie elementy zmontowano z najwyższą starannością.


Nie ma też najmniejszych problemów z zajmowaniem miejsca we wnętrzu auta. Szeroko otwierane drzwi z przodu i z tyłu bardzo ułatwiają „pakowane się” do auta. Nieco drażni wysoki próg w bagażniku. Załadunek trzeba bowiem podnieść wyżej, niż to powinno być konieczne. Ale, rozumiemy, próg zwiększa sztywność nadwozia, a więc i stabilność auta.

fot. Artur Balwisz

Skoda Fabia Combi 1,2 TSI - fotele

Dzięki wszechstronnej regulacji fotela kierowcy i kolumny kierownicy miejsce pracy dla „drajwera” może być komfortowe.

 

1 2

następna

oprac. : Artur Balwisz / NaMasce.pl NaMasce.pl

Przeczytaj także

Opel Ampera

Skomentuj artykuł Opcja dostępna dla zalogowanych użytkowników - ZALOGUJ SIĘ / ZAREJESTRUJ SIĘ

Komentarze (0)

DODAJ SWÓJ KOMENTARZ

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.

Wzory dokumentów

Bezpłatne wzory dokumentów i formularzy.
Wyszukaj i pobierz za darmo: