eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plMotoTesty aut › Opel Mokka 1.4 Turbo 140 KM 4x4

Opel Mokka 1.4 Turbo 140 KM 4x4

2013-03-08 09:32

Opel Mokka 1.4 Turbo 140 KM 4x4

Opel Mokka 1.4 Turbo 140 KM 4x4 © fot. mat. prasowe

PRZEJDŹ DO GALERII ZDJĘĆ (11)

Najnowszy z Opli ma energetyczną nazwę, modny design i bardziej niż przyzwoitą cenę. Czy to wystarczy, żeby stać się hitem sprzedaży?

Przeczytaj także: Smakowity Opel Mokka 1.7 CDTI 4x4 Cosmo

Karoseria

Przez całe lata auta z Russelsheim były po prostu nudne. Ktoś kiedyś złośliwie spointował styl designerów Opla jako „zero emocji”. Ale ten etap Niemcy mają już za sobą. Po naprawdę urodziwej Astrze (z Polski) przyszedł czas na Mokkę. Już sama nazwa dodaje energii. A kiedy popatrzymy uważnie na auto, robi się jeszcze ciekawiej. Jaka jest Mokka? Bardzo wyrazista. Zresztą, jak na SUV-a przystało. Mocarny przód ze wstawkami z czarnego plastiku podkreślającymi „terenowość” auta. Wyraźnie zarysowany kokpit ze sporą ilością przeszkleń i wzmocnionymi słupkami. Tył nie odstaje od reszty auta. Wysoko umieszczone tylne lampy, wzmocniony zderzak z ukrytym wewnątrz hakiem. Tak, Mokka powinna się podobać. Z jednej strony prezentuje nowy, bardziej finezyjny styl Opla. Z drugiej, wyrazisty i muskularny design SUV-a.

fot. mat. prasowe

Opel Mokka 1.4 Turbo 140 KM 4x4

Opel Mokka prezentuje nowy, bardziej finezyjny styl Opla, wyrazisty i muskularny design SUV-a.


Wnętrze

Tak jak w większości SUV-ów (crossoverów), kabina Mokki jest bardzo pojemna i estetyczna. Ani materiały, z których wnętrze wykonano, ani precyzja montażu nie może budzić żadnych zastrzeżeń. Tak samo jak łatwość zajmowania miejsc. Otwierające się szeroko drzwi zapewniają niczym nie utrudniony dostęp do każdego z miejsc.

Deska i panel środkowy to wariacja na temat innych Opli. Wszystko znamy z Astry czy Zafiry, ale… No właśnie, to „ale” jest naszym zdaniem zbytnim nagromadzeniem dźwigienek, przycisków czy pokręteł, za pomocą których sterujemy wieloma funkcjami życiowymi auta. W naszej opinii jest ich zbyt dużo na zbyt małej przestrzeni.

fot. mat. prasowe

Opel Mokka 1.4 Turbo 140 KM 4x4 - Kabina

Kabina Mokki jest bardzo pojemna i estetyczna. Materiały, z których wnętrze wykonano i precyzja montażu nie może budzić żadnych zastrzeżeń.


Najmniejszych zastrzeżeń nie mamy za to do pojemności auta. Mokka bez trudu pomieści 4 dorosłe osoby plus jedno dziecko. Owszem, na krótszym dystansie można podróżować nawet w pięć dorosłych osób, ale… nie polecamy. Natomiast najmniejszych problemów nie będzie z zapakowaniem bagażu. Pojemność bagażnika Mokki to 462 litry do linii okien, a po rozłożeniu foteli, 1372 litry. To lepiej niż dobrze.

Technika

Mokka mierzy 4278 mm długości, 1774 mm szerokości i 1657 mm wysokości. Rozstaw osi to 2555 mm. Wymiarami jest więc zbliżona do Nissana Quashqaia. Jest jednak od niego zdecydowanie ładniejsza, ale i droższa. Ceny w zależności od wersji (w sprzedaży są wersje: Esentia, Enjoy i Cosmo) wynoszą od około 78 do 92 tysięcy. Plus oczywiście ewentualne opcje. Czy to dużo? W naszej opinii cena jest adekwatna do wielkości i wyposażenia auta. Wszak Quashqai ma już bez mała 10 lat i do aut urodziwych, w odróżnieniu od Mokki nigdy nie należał.

fot. mat. prasowe

Opel Mokka 1.4 Turbo 140 KM 4x4 - Kokpit

Sporo przeszkleń i wysoko umieszczone miejsce kierowcy zapewniają doskonałą widoczność z kabiny do przodu, na boki, jak i do tyłu.


Przeczytaj także: Opel Mokka 1,7 CDTI 4x4 Opel Mokka 1,7 CDTI 4x4

 

1 2

następna

oprac. : Artur Balwisz / NaMasce.pl NaMasce.pl

Przeczytaj także

Skomentuj artykuł Opcja dostępna dla zalogowanych użytkowników - ZALOGUJ SIĘ / ZAREJESTRUJ SIĘ

Komentarze (0)

DODAJ SWÓJ KOMENTARZ

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.

Wzory dokumentów

Bezpłatne wzory dokumentów i formularzy.
Wyszukaj i pobierz za darmo: