eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plMotoTesty aut › Opel Astra Sedan 1,7 CDTI

Opel Astra Sedan 1,7 CDTI

2013-04-15 12:43

Opel Astra Sedan 1,7 CDTI

Opel Astra Sedan 1,7 CDTI © fot. mat. prasowe

PRZEJDŹ DO GALERII ZDJĘĆ (15)

Kompaktowe sedany nie sprzedają się najlepiej. Powodem takiego stanu rzeczy jest nienaturalna sylwetka, za której winowajcę uznaje się doklejony na siłę kufer. I rzeczywiście coś w tym jest, ponieważ w segmencie C zazwyczaj pierwszy powstaje hatchback, na podstawie którego tworzy się kolejne wersje nadwoziowe. Czas biegnie jednak do przodu i styliści coraz bardziej wysilają się przy tworzeniu tego typu konstrukcji. Mam na to pierwszy namacalny dowód. Jest nim Opel Astra w wersji czterodrzwiowej z wysokoprężnym silnikiem pod maską.

Przeczytaj także: Opel Astra GTC 1.6 Turbo Sport

Karoseria

Nowy sedan Opla pokazuje całej konkurencji, że można mieć klasę. Ten wariant Astry wygląda bowiem tak, jakby to od niego zaczynała się cała kompaktowa gama niemieckiej marki. Pokuszę się nawet o stwierdzenie, iż jest atrakcyjniejszy niż klasyczny hatchback i Sports Tourer. Dynamiczna linia nadwozia, ciekawe przetłoczenia i zgrabne kształty przywołują na myśl modne, czterodrzwiowe „coupe”. Elegancką sylwetkę podkreślają dodatkowo chromowane wstawki oraz 18-calowe felgi aluminiowe. Nie bez znaczenia jest również kolor, który skutecznie wyróżnia samochód z tłumu. Ostateczna ocena designu? Piątka z naprawdę dużym plusem.

fot. mat. prasowe

Opel Astra Sedan 1,7 CDTI - przód

Dynamiczna linia nadwozia, ciekawe przetłoczenia i zgrabne kształty przywołują na myśl modne, czterodrzwiowe „coupe”. Elegancką sylwetkę podkreślają dodatkowo chromowane wstawki oraz 18-calowe felgi aluminiowe.


Wnętrze

W kabinie wyraźnie czuć oplowskie pochodzenie. Kokpit jest oczywiście taki sam, jak w hatchbacku. Cechuje się zatem czytelnymi zegarami, masywną konsolą środkową (z dużą ilością przycisków), a także przyzwoitą jakością. Ponadto testowany egzemplarz został bardzo bogato wyposażony. Na pokładzie znajdują się między innymi: podgrzewane fotele przednie, dwustrefowa klimatyzacja automatyczna, nawigacja satelitarna, podgrzewane koło kierownicy oraz nieźle grający system audio.

fot. mat. prasowe

Opel Astra Sedan 1,7 CDTI - wnętrze

Kokpit cechuje się czytelnymi zegarami, masywną konsolą środkową (z dużą ilością przycisków), a także przyzwoitą jakością.


Przydatne linki:
- Kilometrowka


Przednie fotele wyróżniają się przede wszystkim dużym zakresem regulacji. Oprócz podniesienia siedziska, można zwiększyć jego długość. Należy dodać, że mają one odpowiednią twardość, co ma znaczenie przy dłuższych podróżach. Na tylnej kanapie najwygodniej będzie dwójce. Niestety wysocy pasażerowie (powyżej 185 cm) będą narzekać na nisko poprowadzoną linię dachu, przez którą brakuje miejsca na głowę. W każdym samochodzie rodzinnym ważnym elementem jest oczywiście bagażnik. W sedanach jest on przeważnie duży, ale mało praktyczny. Kufer Astry ma taką samą specyfikę. Pomieści on 460 litrów załadunku, ale nie ma mowy o przewozie wysokich przedmiotów. Wadą są wnikające do środka zawiasy, ale umieszczono je na tyle blisko ścian bocznych, że nie przeszkadzają w pakowaniu. Rzeczą zwiększającą wszechstronność jest natomiast okienko w oparciu kanapy umożliwiające przewóz dłuższych przedmiotów, np. nart.

fot. mat. prasowe

Opel Astra Sedan 1,7 CDTI - przednie i tylne fotele

Przednie fotele wyróżniają się przede wszystkim dużym zakresem regulacji. Oprócz podniesienia siedziska, można zwiększyć jego długość.


 

1 2

następna

oprac. : Wojciech Krzemiński / NaMasce.pl NaMasce.pl

Przeczytaj także

Skomentuj artykuł Opcja dostępna dla zalogowanych użytkowników - ZALOGUJ SIĘ / ZAREJESTRUJ SIĘ

Komentarze (0)

DODAJ SWÓJ KOMENTARZ

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.

Wzory dokumentów

Bezpłatne wzory dokumentów i formularzy.
Wyszukaj i pobierz za darmo: