Hyundai i30 Wagon 1,6 GDI Comfort
2013-05-08 13:38
Hyundai i30 Wagon 1,6 GDI Comfort © fot. mat. prasowe
Przeczytaj także: Hyundai i30 Wagon 1.6 CRDI Comfort budzi zaufanie
Hyundai i30 Wagon 1,6 135 KM Comfort. Więcej niż alternatywa!Najpierw Hyundai wchłonął, czy może lepiej przyłączył markę Kia. Potem powołał do życia w Ruselsheim, czyli po sąsiedzku z Oplem, swoje europejskie centrum stylistyczne. Wreszcie, stworzył nową filozofię budowy aut. Ta filozofia nazywa się „Fluidic Sculpture”, co w dość wolnym tłumaczeniu „na nasze” oznacza rzeźbę stworzoną z płynnej substancji, coś ulotnego w ciągłym ruchu. I chyba jest w tym głębszy sens…
Karoseria
Hyundai i30 Wagon został zaprojektowany zgodnie z owym językiem designu. Stylistyka “Fluidic Sculpture” nadaje i30 wrażenie ruchu nawet wówczas, gdy auto stoi. Tak, wygląd nowego i30 stanowi designerski skok. I to w dobrą stronę. A w szczegółach: wyraźnie zaznaczone błotniki, zdecydowane przetłoczenia na bokach karoserii, duży wlot powietrza do chłodnicy, finezyjne reflektory, wznosząca się linia okien czy diodowe światła sprawiają, że koreański kompakt wygląda na wskroś nowocześnie. Wyprofilowanie powierzchni nadaje sylwetce z jednej strony mocnego wyglądu, a z drugiej lekkości i dynamiki.
fot. mat. prasowe
Hyundai i30 Wagon 1,6 GDI Comfort - przód
Niegdyś o Hyundaiach pisało się, że mają dalekowschodni design. W skrócie, że… ładne nie są. Teraz auta ze stylizowanym „H” w logo, wyglądają… europejsko. I to w najlepszym tego słowa znaczeniu. Testowany model, który jest bardzo podobny do Forda Focusa jest tego dowodem. I to wcale nie jest zarzut…
Wnętrze
Rozmach z jakim wystylizowano nadwozie, przeniesiono do wnętrza. I to właśnie kabina upewniła nas, że Hyundai bardzo dokładnie odrobił prace domową ze sztuki projektowania aut. Materiały najwyższej jakości oraz zaskakująca dbałość o szczegóły tworzą w samochodzie przytulną i omalże ekskluzywną atmosferę.
Nie bez znaczenia jest też precyzja spasowania i montażu oraz odpowiednio dobrana kolorystyka. Takie „drobiazgi” sprawiają, że koreański kompakt wypada wyjątkowo dobrze na tle bardziej docenianych konkurentów.
Deska rozdzielcza to efektowne linie, załamania i wstawki a`la aluminium. Stylistyczne akcenty w kokpicie Hyundaia i30 po prostu są ładne. Jakże często język projektowania jest tak nieczytelny, że forma przerasta treść. A stylistyczna dezynwoltura zdarzała się zazwyczaj projektantom z Dalekiego Wschodu. W Hyundaiu i30 owa forma nie przerasta treści i nie wpływa negatywnie na ergonomię. Wszystko znajduje się w zasięgu dłoni kierowcy, jest czytelne, przewidywalne i łatwe w obsłudze.
oprac. : Artur Balwisz / NaMasce.pl
Przeczytaj także
-
Hyundai i30 Wagon 1.4 T-GDI 7DCT Premium
-
Hyundai i30 1.6 CRDi DCT Comfort. Po prostu dobry kompakt
-
Hyundai i30 coupe nie do końca sportowy
-
Hyundai i30 Turbo - za mało na rasowego hot-hatcha
-
Hyundai i30 Wagon 1.4 MPI Classic Plus dla wymagającego klienta
-
Hyundai i30 Wagon 1.6 GDI Comfort dla spokojnych
-
Hyundai i30 Wagon 1.6 GDI
-
Ford Focus 1.0 Ecoboost ST Line nie ma słabych stron
-
Peugeot 308 1.2 PureTech Allure Pack Pack
Skomentuj artykuł Opcja dostępna dla zalogowanych użytkowników - ZALOGUJ SIĘ / ZAREJESTRUJ SIĘ
Komentarze (0)