eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plMotoTesty aut › Hyundai i30 Wagon 1,6 GDI Comfort

Hyundai i30 Wagon 1,6 GDI Comfort

2013-05-08 13:38

Hyundai i30 Wagon 1,6 GDI Comfort

Hyundai i30 Wagon 1,6 GDI Comfort © fot. mat. prasowe

PRZEJDŹ DO GALERII ZDJĘĆ (10)

Przez całe lata o autach z Korei mówiło się z pobłażaniem. Nie były, w opinii ekspertów, nawet rozsądną alternatywą dla tych gorszych wytworów europejskiej motoryzacji. Ale Koreańczycy ciężko pracowali. Zwłaszcza Hyundai. Efekty już widać…

Przeczytaj także: Hyundai i30 Wagon 1.6 CRDI Comfort budzi zaufanie

Hyundai i30 Wagon 1,6 135 KM Comfort. Więcej niż alternatywa!

Najpierw Hyundai wchłonął, czy może lepiej przyłączył markę Kia. Potem powołał do życia w Ruselsheim, czyli po sąsiedzku z Oplem, swoje europejskie centrum stylistyczne. Wreszcie, stworzył nową filozofię budowy aut. Ta filozofia nazywa się „Fluidic Sculpture”, co w dość wolnym tłumaczeniu „na nasze” oznacza rzeźbę stworzoną z płynnej substancji, coś ulotnego w ciągłym ruchu. I chyba jest w tym głębszy sens…

Karoseria

Hyundai i30 Wagon został zaprojektowany zgodnie z owym językiem designu. Stylistyka “Fluidic Sculpture” nadaje i30 wrażenie ruchu nawet wówczas, gdy auto stoi. Tak, wygląd nowego i30 stanowi designerski skok. I to w dobrą stronę. A w szczegółach: wyraźnie zaznaczone błotniki, zdecydowane przetłoczenia na bokach karoserii, duży wlot powietrza do chłodnicy, finezyjne reflektory, wznosząca się linia okien czy diodowe światła sprawiają, że koreański kompakt wygląda na wskroś nowocześnie. Wyprofilowanie powierzchni nadaje sylwetce z jednej strony mocnego wyglądu, a z drugiej lekkości i dynamiki.

fot. mat. prasowe

Hyundai i30 Wagon 1,6 GDI Comfort - przód

Wygląd nowego i30 stanowi designerski skok. I to w dobrą stronę. A w szczegółach: wyraźnie zaznaczone błotniki, zdecydowane przetłoczenia na bokach karoserii, duży wlot powietrza do chłodnicy, finezyjne reflektory, wznosząca się linia okien czy diodowe światła sprawiają, że koreański kompakt wygląda na wskroś nowocześnie.


Niegdyś o Hyundaiach pisało się, że mają dalekowschodni design. W skrócie, że… ładne nie są. Teraz auta ze stylizowanym „H” w logo, wyglądają… europejsko. I to w najlepszym tego słowa znaczeniu. Testowany model, który jest bardzo podobny do Forda Focusa jest tego dowodem. I to wcale nie jest zarzut…

Wnętrze

Rozmach z jakim wystylizowano nadwozie, przeniesiono do wnętrza. I to właśnie kabina upewniła nas, że Hyundai bardzo dokładnie odrobił prace domową ze sztuki projektowania aut. Materiały najwyższej jakości oraz zaskakująca dbałość o szczegóły tworzą w samochodzie przytulną i omalże ekskluzywną atmosferę.

Nie bez znaczenia jest też precyzja spasowania i montażu oraz odpowiednio dobrana kolorystyka. Takie „drobiazgi” sprawiają, że koreański kompakt wypada wyjątkowo dobrze na tle bardziej docenianych konkurentów.

Deska rozdzielcza to efektowne linie, załamania i wstawki a`la aluminium. Stylistyczne akcenty w kokpicie Hyundaia i30 po prostu są ładne. Jakże często język projektowania jest tak nieczytelny, że forma przerasta treść. A stylistyczna dezynwoltura zdarzała się zazwyczaj projektantom z Dalekiego Wschodu. W Hyundaiu i30 owa forma nie przerasta treści i nie wpływa negatywnie na ergonomię. Wszystko znajduje się w zasięgu dłoni kierowcy, jest czytelne, przewidywalne i łatwe w obsłudze.

 

1 2 3

następna

oprac. : Artur Balwisz / NaMasce.pl NaMasce.pl

Przeczytaj także

BMW 520d GT

Skomentuj artykuł Opcja dostępna dla zalogowanych użytkowników - ZALOGUJ SIĘ / ZAREJESTRUJ SIĘ

Komentarze (0)

DODAJ SWÓJ KOMENTARZ

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.

Wzory dokumentów

Bezpłatne wzory dokumentów i formularzy.
Wyszukaj i pobierz za darmo: