eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plMotoTesty aut › Honda CR-V Comfort 2,2 i-DTEC

Honda CR-V Comfort 2,2 i-DTEC

2013-05-15 11:54

Przeczytaj także: Honda CR-V dla 35-latka z żoną i dwójką dzieci


Technika

CR-V to, delikatnie pisząc, spore auto. Przy 4570 mm długości, 1820 szerokości i 1685 wysokości należy do największych w klasie. Rozstaw osi wynoszący 2630 mm gwarantuje naprawdę dużo miejsca w kabinie, a spory prześwit (165 mm) sprawia, że wyboiste drogi to drugi żywioł CR-V

2,2-litrowy motor i-DTEC o mocy 150 koni jest dla „Ceerfałki” wprost idealny. Zapewnia jej doskonałe przyspieszenie i umiarkowane spożycie oleju napędowego. Przy takich gabarytach i masie auta na pewno nie rozczarowałaby mnie spalanie na poziomie 9-10 litrów. Wszak tyle mniej więcej pali konkurencja. Poza tym, ponad 150 koni, napęd na obie osie, klimatyzacja... A tu zaskoczenie. Duże, pojemne auto konsumowało średnio około 6 (!) litrów oleju napędowego na 100 kilometrów! Fakt, faktem, że jadąc testowym CR-V częściej ruszałem głową, jak pedałem gazu, ale mimo wszystko wynik jest zaskakująco dobry. Po policzeniu całego tygodnia za kierownicą tego auta średnia spalania wyniosła 6,4 litra! To mniej, niż podaje producent.

fot. mat. prasowe

Honda CR-V Comfort 2,2 i-DTEC - bagażnik

Bagażnik może zabrać sporo przedmiotów to prawie 600 litrów. Po złożeniu oparć tylnej kanapy - 1669 litrów i pomimo że to wysokie auto, próg załadunkowy umiejscowiono bardzo nisko.


Wrażenia z jazdy

Sama jazda, w zasadzie bez historii. CR-V nie jest demonem prędkości, ale jak trzeba, to uderzenie w pedał gazu powoduje nad wyraz żwawą reakcję auta. To cieszy, bo na naszych „zatirzonych” drogach japoński SUV jest skutecznym środkiem na bezstresowe przemieszczanie się z miejsca na miejsce. Duże koła zapewniają pewne przeskakiwanie nad wszelkimi „ubytkami w warstwie bitumicznej” (czyt. koszmarnych dziurach w asfalcie), co czyni jazdę przyjemną i bezproblemową. Nieco sztywniejsze zawieszenie (wiadomo, SUV), też do przełknięcia, bo nie jest drewniane, niczym w typowych „terenowcach”.

Do tej beczki miodu musze wszak dolać łyżkę dziegciu. Nie wszystko zmieniło się na lepsze. W poprzedniej generacji CR-V układ kierowniczy wydawał się bardziej precyzyjny. W obecnej generacji jakby nieco mniej. Po kilku ostrych zakrętach odniosłem wrażenie, że tył auta gdzieś się zgubił. Owszem, w grę wchodzą też gabaryty, ale poprzednik wcale nie był mniejszy. Być może to tylko moje subiektywne odczucie, ale będę w nim konsekwentny, a więc układ kierowniczy – moim zdaniem, do poprawki.

Okiem przedsiębiorcy

Dla kogo jest to auto? No cóż, dla każdego, kto potrzebuje pojemnego i nowoczesnego auta z napędem na obie osie! I nie jest to żaden truizm. CR-V to, według naszej oceny, najtańszy markowy SUV dostępny obecnie na rynku. I do tego, najnowszy. Auto, w zależności od silnika i wyposażenia wyceniono od 112 do 162 tysięcy złotych.

fot. mat. prasowe

Honda CR-V Comfort 2,2 i-DTEC - widok boku i tyłu auta

CR-V to, delikatnie pisząc, spore auto. Przy 4570 mm długości, 1820 szerokości i 1685 wysokości należy do największych w klasie. Rozstaw osi wynoszący 2630 mm gwarantuje naprawdę dużo miejsca w kabinie, a spory prześwit (165 mm) sprawia, że wyboiste drogi to drugi żywioł CR-V


Honda oferuje poprzez sieć dealerów możliwość kredytowania auta (do 84 miesięcy) lub leasingu (od 24 do 60 miesięcy). Wszelkie formalności poprzez Honda Finance załatwimy przy pomocy doradcy finansowego u dealera japońskiej marki.

Gwarancja, to standardowo 3 lata lub 100 tys. kilometrów i odpowiednio, 3 lata gwarancji na powłokę lakierniczą, 5 na układ wydechu, 12 na perforację blach i 10 na podwozie. Ponadto u dealera w systemie Honda Plus można dokupić dodatkowe 2 lata gwarancji (chroniące auto nawet do 300 tys. kilometrów) w całej Unii Europejskiej.

Podsumowanie
SUV-y stają się coraz bardziej popularne w Europie. Ich środowiskiem naturalnym zasadniczo jest asfalt i, co najwyżej, boczna droga, którą dojedziemy do naszego domku nad jezioro. Po co więc bulwarówce napęd na obie osie? To proste, 4x4 daje większą pewność prowadzenia i bezpieczeństwo na śniegu, błocie śliskiej nawierzchni. A bezpieczeństwo jest przecież najważniejsze.

poprzednia  

1 2

oprac. : Artur Balwisz / NaMasce.pl NaMasce.pl

Przeczytaj także

Skomentuj artykuł Opcja dostępna dla zalogowanych użytkowników - ZALOGUJ SIĘ / ZAREJESTRUJ SIĘ

Komentarze (0)

DODAJ SWÓJ KOMENTARZ

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.

Wzory dokumentów

Bezpłatne wzory dokumentów i formularzy.
Wyszukaj i pobierz za darmo: