Lancia Ypsilon 0,9 TwinAir Platinum
2013-05-16 12:10
Lancia Ypsilon 0,9 TwinAir Platinum © fot. mat. prasowe
Przeczytaj także: Lancia Delta 1,8 Turbojet 16V Sportronic Platinum
KaroseriaTradycja i historia zobowiązuje. Lancia zawsze robiła piękne auta. Aurelia, Fulvia, Stratos, Delta to nie tylko nazwy kolejnych modeli, ale także prawdziwe kamienie milowe światowej motoryzacji. I mimo wpadek jakościowych, auta ze znaczkiem Lancii zawsze poruszały serca fanów motoryzacji. Nawet, kiedy firma zdecydowała, że czas podbić rynek małych aut miejskich. Najpierw Autobianchi Y10, a potem Ypsilon miały wprowadzić firmę na nowe, nieznane wody. Y10 był raczej umiarkowanym sukcesem. Jego następca, pełnoprawna już Lancia Ypsilon, owszem. I dziś, ponad ćwierć wieku po premierze pierwszego „Y10”, samochód wygląda nienagannie. Ba, wprost urzekająco. Tył, elegancki z nutką ekstrawagancji niczym w Delcie. Przód, lekko nostalgiczny a`la PT Cruiser (i nie dziwota, wszak Chrysler, to też Lancia). Krótko mówiąc (czyt. pisząc), nieco Ameryki, a trochę Europy. Albo bardziej eufemistycznie, amerykańska motoryzacja w stylu Waltera Chryslera spełnia się dzięki Vicenzo Lancii.
fot. mat. prasowe
Lancia Ypsilon 0,9 TwinAir Platinum
Wnętrze
Bez zarzutu. Typowa, włoska (stylistycznie) robota. Materiały, którymi auto wykończono są godne klasy Premium. Zarówno plastiki jak i tapicerka. Górny panel z zegarami równoważy środkowy z radiem i nawigacją. Wszystko w eleganckim, błyszczącym plastiku - ekstrawagancko z lekką nutką dekadencji.
Nieco zastrzeżeń możemy mieć jedynie do zbyt rozległych połaci podszybia. Ale, w sumie to szczegół. Mniej wyrozumiali jednak jesteśmy, co do (tylko) pięciobiegowej skrzyni i hamulców bębnowych z tyłu. W takim aucie to, naszym zdaniem, "lekki" nietakt...
Ilość miejsca zaskakuje w sensie pozytywnym. Zarówno kierowca jak i pasażerowie na jego brak narzekać nie powinni. Bez trudu mieszczą się głowy. Z lekkim trudem (no cóż, to auto należy jednak do segmentu A), nogi. Mimo wszystko dla 4 osób miejsca jest, jak na ten segment aut, dokładnie tyle, co potrzeba.
Technika
Ypsilon gabarytowo nie odstaje od innych aut swojego segmentu. Mierzy 3841 mm długości, 1675 szerokości i 1666 wysokości. Przy rozstawie osi równym 2388 mm i pojemności bagażnika na poziomie 217 litrów, Lancia jest taka, jak cała konkurencja. Co więc ją wyróżnia? Wyposażenie, klasa wykończenia, a także komfort podróżowania. Małe auto nie musi być wcale drogowym skoczkiem. O ile Fiat 500 jest ładny, o tyle jazda nim po niezbyt równej drodze może być przeżyciem traumatycznym. W podobnej gabarytowo Lancii jedzie się zdecydowanie bardziej spokojnie. Wręcz komfortowo. A wszystko zależy od podwozia - to w Ypsilonie, wbrew naszym przypuszczeniom nie pochodzi od Fiata 500. To zupełnie nowa konstrukcja. Wszak „Pięćsetka” jest tylko 3-drzwiowa. Lancia dostała natomiast aż pięcioro drzwi! Zaskoczenie? Chyba nie bardzo.
fot. mat. prasowe
Lancia Ypsilon 0,9 TwinAir Platinum - wnętrze
oprac. : Artur Balwisz / NaMasce.pl
Przeczytaj także
-
Suzuki Jimny 1.3 VVT Elegance
-
Seat Alhambra 2,0 TDI CR 140 KM 4WD Style
-
BMW M135i
-
Skoda Karoq 2.0 TDI 115 DSG, czyli SUV na trudne czasy
-
Usportowiony Mercedes-AMG S 63 E Performance
-
Renault Austral E-Tech to wyraźny krok naprzód
-
Volvo XC90 B5 AWD - bardzo udany suv premium
-
CUPRA Leon Sportstourer 2.0 TSI DSG, czyli praktyczność ze sportowym zacięciem
-
Mercedes-Benz GLC 300 de 4MATIC zasługuje na uznanie
Skomentuj artykuł Opcja dostępna dla zalogowanych użytkowników - ZALOGUJ SIĘ / ZAREJESTRUJ SIĘ
Komentarze (0)