eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plMotoTesty aut › Mercedes A180 BlueEFFICIENCY 7G-DCT

Mercedes A180 BlueEFFICIENCY 7G-DCT

2013-05-24 09:27

Przeczytaj także: Mercedes Klasy B dla ekstrawaganckich


Technika

Testowanego przez redakcje Mercedesa A180 napędzał benzynowy motor o pojemności 1,6 litra i mocy 122 KM. Dzięki dość wysokiemu momentowi obrotowemu (200 Nm/4000) auto było zaskakująco żwawe. Nam udało się testowego Mercedesa rozpędzić do równo 200 km/h. Według danych katalogowych v-max wynosi 202 km/h, czyli zabrakło niewiele.

Benzynowy motor (i automatyczna skrzynia biegów), dodajmy, znany z innych modeli Mercedesa, katalogowo powinien konsumować 7,3 litra w mieście, 4,8 w ruchu pozamiejskim i 5,5 średnio. W naszym przypadku było to nieco więcej. Szczególnie w mieście. Ale, nieco poniżej 8 litrów to wynik wciąż akceptowalny. Pozostałe dane spalania pokryły się z naszymi, z realnego życia drogowego.

fot. mat. prasowe

Mercedes A180 BlueEFFICIENCY 7G-DCT - silnik

Testowanego Mercedesa A180 napędzał benzynowy motor o pojemności 1,6 litra i mocy 122 KM.


Jak wspomniałem wyżej, nowa klasa A jest większa od poprzedniczki. Mierzy 4292 mm długości, 1780 szerokości (bez lusterek) i 1430 wysokości. Rozstaw osi wynosi 2699 mm dzięki czemu auto jest znacznie pojemniejsze niż poprzednik. Także bagażnik urósł. Teraz można do niego zapakować 341 litrów, a po złożeniu foteli, 1157.

Wrażenia z jazdy

Kierowcy Mercedesa klasy A powinni się… uśmiechać. Jazda tym autem daje naprawdę dużo radości. Auto prowadzi się tak, jak powinien prowadzić się sportowy kompakt. Układ kierowniczy jest niezwykle precyzyjny. Jednocześnie daje poczucie „czucia drogi”. Podobnie jest z zawieszaniem, choć po Mercedesie raczej spodziewałbym się komfortu. Tymczasem znalazłem coś, co bardziej przypominało sztywną, bawarską „jedynkę”. Broń Boże, nie czynie z tego Mercedesowi zarzutu. Wprost przeciwnie, choć sztywny „zawias” nie sprzyja komfortowi, za to sprawia, że auto doskonale się prowadzi. Dobremu prowadzeniu sprzyja też doskonale leżąca w dłoni kierownica o grubym, mięsistym wieńcu i rewelacyjne trzymanie boczne przez eleganckie „półkubełki”

Okiem przedsiębiorcy

Mercedes, bez względu na to, czy jest A, B, C… to auto prestiżowe. Dlatego nie powinna dziwić jego cena. Otóż, najtańsza klasa A kosztuje 91,2 tys. złotych. I niewątpliwie jest jednym z najdroższych kompaktów. Trzeba jednak szczerze przyznać, że konkurencja nie jest tańsza. Ba, porównywalny model BMW serii 1 kosztuje kilka tysięcy złotych drożej. Ale, jakość i prestiż muszą kosztować. Do tego nikt nie ma chyba wątpliwości.

fot. mat. prasowe

Mercedes A180 BlueEFFICIENCY 7G-DCT - tył auta

Mercedes, bez względu na to, czy jest A, B, C… to auto prestiżowe.


Zakup najlepiej sfinansować poprzez Mercedes-Benz Bank - ich przedstawiciel rezyduje w każdym autoryzowanym salonie. Obecnie obowiązują dwie linie kredytowe: Flexi Kredyt oraz Easy Kredyt z uproszczona procedurą.

Leasing aut ze stajni Mercedesa załatwimy poprzesz Mercedes-Benz Lesing. Możliwości są dwie. Poprzez leasing operacyjny (od 24 do 60 rat, pierwsza wpłata do ustalenia) lub poprzez Leas&Drive, który jest formą wynajmu długoterminowego.

Podsumowanie
Kiedy pierwszy raz zobaczyłem nową klasę A byłem mile zaskoczony. Auto urzekło mnie zarówno wyglądem nadwozia, jak i sposobem prowadzenia. Ma doskonałej jakości wnętrze i ciekawą gamę silników. Pozytywnym zaskoczeniem był również bagażnik - choć nieco mniejszy niż u konkurencji, za to wygodny do pakowania i o regularnym kształcie. Nie powala niestety ilość miejsca na tylnej kanapie. Ogólnie jednak, lista plusów jest dużo dłuższa niż lista minusów. Czyli, warto…

poprzednia  

1 2

oprac. : Artur Balwisz / NaMasce.pl NaMasce.pl

Volvo V60 D4 AWD R-Design

Skomentuj artykuł Opcja dostępna dla zalogowanych użytkowników - ZALOGUJ SIĘ / ZAREJESTRUJ SIĘ

Komentarze (0)

DODAJ SWÓJ KOMENTARZ

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.

Wzory dokumentów

Bezpłatne wzory dokumentów i formularzy.
Wyszukaj i pobierz za darmo: