eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plMotoTesty aut › Mercedes Citan Kombi BlueEFFICENCY 109 CDI

Mercedes Citan Kombi BlueEFFICENCY 109 CDI

2013-06-05 11:54

Mercedes Citan Kombi BlueEFFICENCY 109 CDI

Mercedes Citan Kombi BlueEFFICENCY 109 CDI © fot. mat. prasowe

PRZEJDŹ DO GALERII ZDJĘĆ (8)

Mercedes w zasadzie „od zawsze” nie miał średniego dostawczaka. Dla koncernu, dla którego produkcja aut użytkowych jest równie ważna, jak aut osobowych, to grzech pierworodny. Szefowie marki ze Stuttgartu postanowili zapełnić lukę modelową w prosty i sprawdzony sposób...

Przeczytaj także: Mercedes A180 BlueEFFICIENCY 7G-DCT

Po co budować auto od podstaw, jeżeli znacznie taniej będzie go kupić? Księgowi koncernu przeliczyli kasę, sprawdzili dostępne na rynku modele i… dogadali się z Renault. Od 2012 roku Renault Kangoo, (produkowany zresztą przez Renault od 2008 roku), zyskał nowy wymiar i awansował do motoryzacyjnej ekstraklasy. Wraz z nowym grillem i tradycyjną gwiazdą z szarego Renault przepoczwarzył się w dumnego Mercedesa.

Karoseria

Fachowcy ze Stuttgartu nie mieli w „umercedesowianiu” Kangoo zbyt wiele roboty. To, co Niemca odróżnia od Francuza to grill. Obły i nieco nijaki, kangurowy, stał się bardziej drapieżny i oczywiście, „mercedesopodobny”. Mówiąc krótko, Citan prezentuje się tak, jak reszta aut dostawczych z gamy koncernu. Dalej, jest jak w Renault, czyli… normalnie. Także z tyłu Citan wygląda tak, jak Kangoo. Takie same lampy, kształt szyby, zderzak. Czyli według zasady, dobrego nie ma co poprawiać.

fot. mat. prasowe

Mercedes Citan Kombi BlueEFFICENCY 109 CDI - przód

Citan prezentuje się tak, jak reszta aut dostawczych z gamy koncernu.


Sporym plusem auta są zamontowane fabrycznie relingi. Dzięki nim, na dach pojazdu możemy dodatkowo załadować równo 100 kg bagażu.

Wnętrze

Jeżeli gdzieś szukać głębszych różnic, to właśnie w kabinie. Citan ma nowa deskę i panel środkowy. Renault Kangoo miał wnętrze żywcem przeniesione z modeli osobowych. Citan, z innych dostawczaków Mercedesa. Przez to jest po niemiecku czytelne i ergonomiczne, ale… No właśnie, ale. To „ale” oznacza mniej więcej tyle, że plastiki są wprawdzie niezłej jakości, ale twarde jak blacha. I szaro-czarne. Nic nie przełamuje ponurego wyglądu. A przecież wystarczyłoby kawałek plastikowego „aluminium”. Szkoda, bo cała reszta wygląda naprawdę nieźle. Śmiem twierdzić, że ciekawiej niż w Kangoo. Jeden z kolegów dziennikarzy zażartował na prasowej prezentacji Citana, że ponury wygląd deski może kierowcę zanudzić na śmierć. I niestety cos w tym jest.

Strona praktyczna auta, bez zarzutu. Przednie drzwi otwierają się bardzo szeroko, ułatwiając zajęcie miejsca w przepastnej kabinie. Tylne, przesuwne działają tak jak działać powinny a nie tak, jak nieraz w Renault działać zechciały. Tylna klapa otwiera się do góry, przez co ułatwia załadunek nawet bardzo obszernych przedmiotów. Pojemność przestrzeni ładunkowej auta wynosi od 2,4 do 3,7 metra sześciennego, a maksymalna długość przewożonych przedmiotów, ponad 2,1 metra!

fot. mat. prasowe

Mercedes Citan Kombi BlueEFFICENCY 109 CDI - wnętrze

Citan ma nowa deskę i panel środkowy.


 

1 2

następna

Skomentuj artykuł Opcja dostępna dla zalogowanych użytkowników - ZALOGUJ SIĘ / ZAREJESTRUJ SIĘ

Komentarze (0)

DODAJ SWÓJ KOMENTARZ

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.

Wzory dokumentów

Bezpłatne wzory dokumentów i formularzy.
Wyszukaj i pobierz za darmo: